mercedes-x-class-concept-21


Η Mercedes παρουσίασε σήμερα, σε μια ειδική εκδήλωση που ετοίμασε στην Σουηδία, το X-Class Concept, το πρωτότυπο που μας δείχνει το πως θα μοιάζει το αγροτικό της που θα περάσει στη παραγωγή στην Ευρώπη στα τέλη του 2017.

mercedes-x-class-concept-16 mercedes-x-class-concept-1

Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε σε δύο εκδοχές. Μια με έμφαση στο στυλ και η άλλη με έμφαση στις εκτός δρόμου ικανότητες. Τεχνικές λεπτομέρειες δεν αποκάλυψε η εταιρία, εκτός από αυτά που ήδη ξέραμε. Βασίζεται στη πλατφόρμα του νέου Nissan Navara και κίνηση παίρνει από έναν V6 turbodiesel κινητήρα που στέλνει τη κίνηση σε όλους τους τροχούς. Φέρει μπλοκέ διαφορικά και στους δύο άξονες, έχει ωφέλιμο φορτίο 1.100 κιλά, μπορεί να ρυμουλκήσει 3,5 τόνους και εξοπλίζεται με μια πληθώρα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

mercedes-x-class-concept-19 mercedes-x-class-concept-12

Το εσωτερικό είναι κλασσικό Mercedes, με δερμάτινες Nappa επενδύσεις, πολυτελή υλικά, μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, ξύλινα διακοσμητικά και αλουμινένιες λεπτομέρειες.

Η βασική έκδοση θα στοχεύει στους παραδοσιακούς πελάτες των pickups μοντέλων, με την κορυφαία έκδοση να διαθέτει μια πιο πολυτελές νότα, παρόμοιας φιλοσοφίας με τις Denali εκδόσεις των pickups της GMC. Δεν θα δούμε μια AMG έκδοση, είτε “43” είτε “63”, καθώς η ζήτηση για τέτοια μοντέλα θα είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Παρόλα αυτά, θα προσφέρονται AMG στιλιστικά πακέτα που θα κάνουν την εμφάνιση του pickup περισσότερο επιθετική.

Αν και ακόμα δεν είναι τίποτα επίσημο, πιθανότατα κίνηση θα παίρνει από δύο diesel κινητήρες, έναν τετρακύλινδρο 2,3-λίτρων απόδοσης 187 ίππων με 450 Nm ροπής και έναν 3,0-λιτρο V6 turbodiesel κινητήρα απόδοσης 258 ίππων και 620 Nm ροπής, που τοποθετείται και στην GLE 350 d 4MATIC.

mercedes-x-class-concept-5 mercedes-x-class-concept-17

Η Mercedes περιγράφει το μοντέλο πως θα είναι “ένα πραγματικό Mercedes” παρέχοντας το ίδιο υψηλό επίπεδο ποιότητας των υπολοίπων μοντέλων της γερμανικής εταιρίας. Το διπλοκάμπινο pickup θα εξελιχθεί και θα σχεδιαστεί από την Daimler για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών της, ενώ θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ασφαλείας της Mercedes-Benz. Θα κοστίζει περισσότερο από τη πρόταση της Nissan και της Renault, έχοντας το VW Amarok ως άμεσο ανταγωνιστή.

Θα πωλείται σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Αυστραλία και Νότιο Αφρική, αλλά όχι στις Η.Π.Α. Η παραγωγή του X-Class θα γίνεται στα εργοστάσια της Renault και της Nissan στη Κόρδοβα της Αργεντινής και στη Βαρκελώνη της Ισπανίας αντίστοιχα.

Δελτίο Τύπου

Mercedes-Benz Vans expands product range: Mercedes-Benz Concept X-CLASS – First outlook on the new pickup bearing the three-pointed star

Stockholm/Stuttgart

  • Product range expansion for sustainable global growth
  • Market launch in late 2017
  • Key markets Europe, Latin America, South Africa, and Australia
  • Investments in the high nine figures
  • Two design variants, one message: the first true premium pickup
  • The X-Class: powerful engine, high ride comfort, and exemplary safety

Stockholm/Stuttgart – With the Concept X-CLASS, Mercedes-Benz Vans gives a concrete outlook on its new pickup, the X-Class, in Stockholm. The first premium pickup will combine the best of two worlds. This is demonstrated impressively by Mercedes-Benz with two design variants of the concept car. The Concept X-CLASS powerful adventurer illustrates that the future X-Class will possess all the strengths of a classic pickup – tough, functional, strong, and with off-road capability. The Concept X-CLASS stylish explorer goes a step further and shows what will distinguish the pickup bearing the Mercedes star. The X-Class will be a true Mercedes from the hallmark brand design and comfort to the driving dynamics and safety. This will make Mercedes-Benz the first premium manufacturer to account for the changing customer requirements in the global segment of mid-size pickups, and it will make the tough one-ton pickup with seating for up to five persons the first to be attractive as an urban lifestyle and family vehicle.

With the pickup, Mercedes-Benz Vans will expand its product range with a fourth model series. At the same time, the brand bearing the three-pointed star will become the first premium manufacturer to occupy the promising segment of mid-size pickups. Daimler AG will make investments in the high nine figures (euro) in the new model series by the time of the market launch. It will be launched in late 2017 under the name Mercedes-Benz X-Class. The key markets will be Argentina, Brazil, South Africa, Australia with New Zealand, and Europe.

Dr Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars: “With the Mercedes-Benz pickup, we will close one of the last gaps in our portfolio. Our target: we want to offer customers vehicles matching their specific needs. The X-Class will set new standards in a growing segment.”

“We will open up and change the segment of mid-size pickups – with the world’s first true premium pickup for the modern urban lifestyle”, says Volker Mornhinweg, Head of Mercedes-Benz Vans. “Our future X-Class will be a pickup that knows no compromise. Ladder-type frame, high-torque six-cylinder engine, and permanent all-wheel drive are compulsory for us. As an added value we bring safety, comfort, agility, and expressive design – in other words, everything that distinguishes vehicles bearing the Mercedes star. We will thus appeal to new customers who have not considered owning a pickup before.”

Changing segment: Mercedes-Benz first premium manufacturer of a pickup

Worldwide the market for mid-size pickups is undergoing a radical change. Gone are the days when they were bought as mere “workhorses”. Instead, they are becoming increasingly popular as versatile vehicles for a simultaneous private and commercial use and as vehicles for a strictly private use. The percentage of privately used pickups has been growing steadily for years. Accordingly, the double cab has emerged as the dominating body style, because it offers room for up to five persons. More and more private and commercial customers ask for vehicles with the characteristics and comfort features of a passenger car. A similar development took place in the segment of off-road vehicles some 20 years ago. Back then, Mercedes-Benz was the first premium manufacturer to launch a sport utility vehicle (SUV), the M-Class, and completely redefined the off-road segment – with lasting success.

“The Concept X-CLASS design variants interpret the hallmark brand design idiom of our SUVs in a most expressive form, and embody the dichotomy of our design philosophy: they are hot and cool”, says Gorden Wagener, Head of Design at Daimler AG. “With its progressive design the powerful adventurer expresses cool modernity and thirst for adventure, while the stylish explorer on the other hand uses pure emotion to provide a tangible experience of modern beauty.”

Concept X-CLASS stylish explorer: progressive design with SUV looks

The Concept X-CLASS stylish explorer, painted in a cool elegant white metallic, impressively demonstrates how the Mercedes-Benz pickup will make a decidedly stylish statement in its segment and in the urban environment. The contrast of emotionally appealing and yet purist surface treatment (“hot”) and technically precise, innovative and clever details (“cool”) reinterprets the design philosophy of Mercedes-Benz. The athletic design lends the concept car a markedly expressive and dynamic appearance. The distinctive front represents an evolution of the hallmark SUV face of the brand – with a more massive powerdome on the bonnet and headlamps extending far into the wings. The classic SUV front apron and the strongly flared wheel arches put even more emphasis on the sense of width, and give the vehicle an even more solid stance on the road. At the same time, the front cites the single-louvre grille with centrally positioned Mercedes star, the face of the elegant Mercedes-Benz coupés.

The flared front and rear wings make room for a wide track and large tyre/wheel combinations for tough off-road use. 22-inch light-alloy wheels with a contrasting anthracite chrome finish give the Concept X-CLASS stylish explorer a towering and superior stance. The running boards are integrated into the bodywork and emphasise the athletically sculpted body. Depending on the angle of the incoming light, the paintwork developed specifically for this concept car lends the urban pickup a look that gives the athletic profile even more emotional appeal.

The extremely short front overhang, the very long rear overhang and two long lines stretching along the side amplify the focus placed on driving dynamics. The rear of both concept cars sports the hallmark chromed SUV trim at the lower edge, and, as a distinctive feature, a continuous LED light strip in a slim chrome surround on the tailgate. It points to the unique character of the future pickup.

Stylish interior with a high level of operating and display comfort

The interior of the Concept X-CLASS stylish explorer is an equally emotional and stylish statement – characterised by an intriguing contrast of warm and cool colours, as well as by high-quality materials. The world of colours and materials translates the Mercedes-Benz design philosophy of sensual purity. The sensual touch and feel of the brown, very natural nubuck leather on the seats provides a cosy feel. This warm colour, which is also found on the dashboard, is combined with cool white nappa leather. The trim made of open-pore smoked oak contrasts with the brushed and polished aluminium trim elements. The world of modern luxury is realised in a highly stylish fashion.

The modern flair is further boosted by round air vents, the free-standing high-resolution central display as well as the central controller and multifunctional touchpad. Similar to a smartphone, all telematics functions can be controlled with the touchpad by using gestures or by entering letters and characters. Mercedes-Benz thus introduces the most modern control and display concept in the segment of mid-size pickups. At the same time, the characteristics and functionalities typical in the pickup segment have been retained, such as the handbrake in the centre console.

Concept X-CLASS powerful adventurer: the redefinition of toughness

Complementing the Concept X-CLASS stylish explorer, the second concept car focuses on the classic traits of a pickup. The Concept X-CLASS powerful adventurer with a lemonax metallic paint finish stages toughness, durability, and off-road capability. As a result, it impressively underscores the fact that the future Mercedes-Benz pickup will combine comfort and style with the basic virtues of this vehicle category.

The Concept X-CLASS powerful adventurer towers above it all with a height of 1.90 metres. Large tyres of size 35×11.50, the huge ground clearance, and the athletic design instil respect even at first glance. The brand’s hallmark SUV radiator grille with two louvres, front and rear underride guard, wing claddings, and matte carbon wheel arches additionally underscore the superior off-road aesthetics. An electric winch at the front and a metal hook at the rear are further indications of the toughness and power of the future pickup.

With its progressive design the concept car exudes independence and thirst for adventure in their purest forms. This feel continues in the interior. Matte carbon elements in the exterior and interior, metallic brushed surfaces, and a bold colour scheme lend the vehicle a sense of power. The lemonax metallic exterior paint finish is perfectly tailored to the interior colour highlights. The colour and material concept underscores the outdoor look with glossy black nappa leather and the use of carbon-style black embossed leather surfaces. To ensure the seats provide lateral support in all handling situations and in any terrain, the seat side bolsters are trimmed with black leather that offers extremely good grip and has a pleasantly soft touch and feel.

The X-Class: powerful engine, high ride comfort, and exemplary safety

As is the norm for Mercedes-Benz, customers of the X-Class will be able to choose from different equipment scopes to customise the exterior and interior. In addition, the premium brand will develop a special range of accessories for the pickup, for example bed covers and various styling elements. Thanks to the tried and proven modular strategy, a host of interior components that customers know and appreciate from the C-Class and V-Class will be found in the X-Class – from the perfectly finished high-quality materials and the infotainment system to the ergonomic seating comfort. As a result, the pickup will offer the “welcome home” feeling typical of the brand, and define a new level of comfort and value appeal in the segment of mid-size pickups.

The X-Class will also set new standards in the segment with regard to connected life. Thanks to the communication module with on-board SIM card, it will be possible to use the extensive Mercedes me connect services. Drivers can connect with their pickup by smartphone, tablet or PC at any time and from anywhere. For example, to send navigation destinations to the vehicle or query where the pickup is parked and how much fuel is in the tank. In addition to these optional remote online services, standard services such as accident recovery, maintenance management and breakdown management will also be available.

Variety will likewise distinguish the engine range. The top-of-the-line model will be powered by a V6 diesel in combination with 4MATIC permanent all-wheel drive. The high-torque engine will provide high driving dynamics on the road and off the road. The all-wheel-drive system will combine an electronic traction system, a transfer case with reduction gear, and two differential locks. The traction system and the electrically operated on-demand differential locks channel the power to where traction is best. Under extreme off-road conditions, the rear differential and the inter-axle differential can be locked. This will make it possible to safely master difficult obstacles and inclines.

The powerful drive system and the tough ladder-type frame will make a payload of more than 1.1 ton and a towing capacity of up to 3.5 tons possible. Enough power for transporting some four cubic metres of firewood on the pickup bed and a sail boat hooked up to the trailer coupling, for example. At the same time, the specially constructed suspension with wide axles, a five-link rear axle with coil springs, and a precisely calibrated spring/damper set-up will ensure a high ride comfort – on the road and off the road. The pickup bearing the three-pointed star will impress with precise steering, a comfortable ride, and agile cornering. It will absorb bumps in a superior fashion, making it a perfect fit for the urban environment.

Like all Mercedes vehicles, the pickup will be distinguished by exemplary safety. Modern driver assistance systems based on cameras, radar and ultrasound sensors will support and relieve the driver in many situations, and in so doing equally enhance safety and comfort. A host of assistance systems will already come as standard.

The Mercedes among pickups: focus on five customer groups

The X-Class will combine the strengths of a pickup with the value appeal, comfort, driving fun, and safety that distinguish the vehicles bearing the Mercedes star. As a result, the Mercedes-Benz pickup will bridge the gap between commercial and private and between urban and rural use. It will consequently appeal not only to pickup owners wishing for more car-like characteristics, performance, safety, and comfort, but also and above all to people who drive a passenger car, SUV or van. Extensive market research studies conducted by Mercedes-Benz with potential customers in the target markets bear this out.

Mid-size pickups currently have the largest share of the total vehicle market in Australia with 14.1 percent. Argentina comes close behind with 11.6 percent. This means that in these countries, one out of every eight registered vehicles is a pickup in the one-ton category. In Brazil, mid-size pickups have a share of almost five percent of the total vehicle market. That figure is 0.5 percent in Germany, 1.3 percent in Great Britain, 1.4 percent in Turkey, and 0.8 percent in Russia.

Based on its market research studies, Mercedes-Benz has identified five customer groups for the X-Class, which are of different relevance in the individual countries.

One important target group is constituted by families with an active lifestyle and an affinity to premium products. They use the pickup mostly for commuting to work, for shopping, taking the kids to school or sports activities, for weekend trips, and vacation. The key markets are Brazil, Argentina, Australia, and South Africa.

Another target group for the X-Class are successful adventurers, who live in an urban environment and participate in outdoor sports such as skiing or riding jet skis, or have their own boat. They need a comfortable premium vehicle for everyday use that at the same time offers sufficient cargo space and towing capacity for their recreational equipment. The top markets are Australia, South Africa, Brazil, Great Britain, and Germany.

In addition, the Mercedes-Benz pickup will have the potential to inspire trend-conscious individualists with an affinity to premium products. They lead an independent lifestyle and want a vehicle outside the mainstream that underscores their personality and status with a unique design. Independent individualists use the pickup as an “everyday vehicle” in the city, for evening and weekend activities, and for sporting events. The key markets for this target group are Germany, Great Britain, South Africa, and Brazil.

The fourth customer group comprises business owners such as building contractors, architects, and service providers who want to use their pickup for commercial and private purposes: that is as a comfortable company car for customer meetings, which is equally perfect for transporting customers and employees as well as tools and building materials, as an “everyday vehicle”, and as a vehicle for weekend activities. Significant markets for business owners are Germany, Great Britain, Australia, and Argentina.

Landowners, such as cattle ranchers in Argentina, soy bean farmers in Brazil or vintners in South Africa, also use their pickup for commercial and private purposes. They need a vehicle that on the one hand takes them through unpaved terrain and has sufficient cargo and towing capacity. On the other hand, it must be suitable for driving to customer and supplier meetings as well as for use as an “everyday vehicle” for the family.

Production cooperation with Renault-Nissan

The market launch of the Mercedes-Benz X-Class in Europe will begin in late 2017. The new model series will be positioned in the segment at an attractive price. The pickup will be manufactured in a production cooperation with the Renault-Nissan Alliance. Production for the European, Australian and South African markets will start at the Nissan plant in Barcelona, Spain, in 2017. The X-Class for the Latin American market will roll off the assembly lines at the Renault plant in Cordoba, Argentina, starting in 2018.

With the X-Class, Daimler AG and the Renault-Nissan Alliance expand their strategic cooperation which began six years ago. This affords Mercedes-Benz fast and cost-efficient entrance to the fast-growing segment of mid-size pickups. In addition, both companies benefit from optimal utilisation of the production capacity. Nissan is the second-largest manufacturer of mid-size pickups with a payload of one ton in the world, and can look back on more than 80 years of experience in producing and marketing these types of vehicles.

  • jonjon

    Το πράσινο είναι αλητικό!
    Το αλλο του λείπουν τα καρπούζια!

  • ak156

    Ντρεπεσαι να μπεις…!!
    troll: Αντε καλοφαγωτη η επιδοτηση:Ρ

  • Smartass

    Τι θα εξελιχθεί από την Daimler;
    Θα σχεδιάσουν μία καμπίνα και μία καρότσα που να διαφέρει κάπως από τα αδέρφια του, τα οποία όμως (καμπίνα – καρότσα) θα εδράζονται στο σασί τύπου σκάλας της Nissan. Απλά είναι τα πράγματα.

    • SAMURAI_the_real_one

      Γενικα πιστευω οτι η Ιαπωνια παντα ηταν πιο μπροστα σε ολα και πρωτοπορος. Το Merc ειναι πολυ ωραιο εσωτερικα αλλα αγροτικο με δερματα δε νομιζω οτι ψαχνει καποιος.
      Η προταση της Nissan ειναι σαφως κατι καλυτερο.

    • manowar

      χαχαχαχαχαχ ποιος εισαι εσυ το παιδι του σαμουραι του παλιου;;ΡΡ πολυ αντικειμενικο σε βλεπω ωραια αρχη εκανες χαχαχαχαχχ συμφωνω οτι ειναι μπροστα αλλα σε θεματα πληροφορικης γκατζετς και ειδη τεχνολογιας οπως smartphones κονσολες ηχοσυστηματα καμερες και λοιπα..στην μηχανολογια δεν νομιζω…

    • SAMURAI_the_real_one

      Διακρινω μια ειρωνια; Απλα ειπα οτι μερσεντες με δερματα για πικαπ δε θα αγορασει κανεις.

    • manowar

      φιλε δεν διακρινεις ειρωνια αληθινα μιλαω ο σαμουραι δεν σχολιαζει μερες τωρα..δεν ξερω τον λογο μπαινεις με την μια εσυ και τραγουδας [πη βαγκεν με γκολφ δεν παει πουθενα]]αστοχο λαθος και ισχυει το εντελως αντιθετο ..λοιπον αν εισαι ο σαμουραι και απλα δεν σχολιαζει με το παλιο προφιλ και προβαλλεις αυτο για να πλασαρεις 2 προφιλ να σχολιαζεις και απο τα 2 λεγοντας τετοια κουφα να κουραζονται ολα τα εγγεφαλικα κυταρα μας απλα ειναι αστειο..αν δεν εισαι ο σαμουραι και εισαι καινουριος,,προσπαθησε να εισαι ευστοχος..οχι η βαγκεν δεν παει πουθενα με γκολφ.ακομα και αν μισεις την βαγκεν το δεχομαι[γουστα ειναι αυτα]μην λες τετοιες ανοησιες το γκολφ και το πολο την σηκωνουν στον ωμο της ολοκληρη οσο αφορα τις πωλησεις ..και στην ιαπωνια το καλυτερο αυτοκινητο της χωρας βγηκε το γκολφ..θες να ποσταρω λινκ;;

    • SAMURAI_the_real_one

      Δεν ειμαι ο Σαμουραι και δεν τον ξερω. Το γκολφ σηκωνει τη VW σε πωλησεις και ειναι περιεργο γιατι ειναι ελλατωματικο αυτοκινητο και το ξερουν ολοι αυτο.

    • manowar

      Ελλατωματικο?το κακο ελλατωμα του gti ειναι να τα περναει ολα :-) χε χε χε

    • manowar

      Τεσπα περαν του χαβαλε διακρινω το νεαρο της ηλικιας καλα τα κομμεντς αλλα κατσντανε και βαρετα..μου στελνεις το γκολφ ειναι ελατωματικο αυτοκινητο…..απο κει και περα δεν μπορουμε να συναιχισουμε γιατι και το σιβικ προβλημα εχει αν το παμε ετσι σωθηκαμε

    • Smartass

      Γιατί πόσοι σαμουράι υπάρχουν;
      Εγώ ήξερα έναν!!!!!!!!!!!
      Ο SAMURAI66;

    • SAMURAI_the_real_one

      Δεν τον ξερω ειλικρινα παιδια.

  • Marios Georgiades

    Ε,ρε γλέντια που θα έχουμε εδώ στην Κύπρο. Τα μισά αυτοκίνητα ειναι διπλοκαμπινα και τα αλλα μισά Mercedes….

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Καλό το Mercedes… Navara… αλλά τι το βγάλατε πρώτα σε concept; ίδιο είναι με το άλλο. Κατά τ’ άλλα εντάξει, εντυπωσιακό το άσπρο, με περισσότερο στυλ, και αλήτικο το πράσινο, πιο περιπετειώδες και πιο σκληροτράχηλο. Πολυτελές κι ωραίο εσωτερικό by Mercedes-Benz που συναντάς μόνο σε πολυτελές 4×4 της φίρμας, και δε συναντάς συνήθως σε pick-up. Αλλά ρε Mercedes, δε μπορούσες να εξελίξεις μόνη σου να σχεδιάσεις ένα ΔΙΚΟ ΣΟΥ pick-up, χωρίς copy paste από το Nissan Navara; είναι πάντως οκ.

  • ducatos

    Πολυ μ’αρεσει και τρελένομαι με την ζάντα του λευκού . Ενταξει βέβαια δεν μπορω να το φανταστώ σε χωράφι γεμάτο με καφάσια με πατάτες ντομάτες αλλα μπορω να το φανταστώ στην Μύκονο να τραβάει κανα τρέιλερ με jet ski απο πίσω.

    • manowar

      https://uploads.disquscdn.com/images/1c81fc9cc6cbeb781be3d9b747861cfb321b734466b43464e50a49f0d7250156.jpg το πρασσινο με την μαυρη την ζανταρα ειναι κτηνος..

    • ducatos

      Το πρασινακι ειναι για βουνό Αράχοβα και ετσι και απο πίσω να τραβάει κανα τρέιλερ με κανένα atv :p ;)

    • georgekaras

      εγω θα το ρημαζα παντως αυτο του αξιζει δεν μπα να εχει και δερμα καγκουρο και apple μεσα

  • manowar

    χαχαχαχ δες ρε μλκα υπερσαλονο το φορτιγακι…θα κλλεινεις την πορτα και θα την ψονιζεις θα νομιζεις οτι εισαι σε καμια s classs amg.. ;-ΡΡ

    • ducatos

      Τωρα μπορεις να φανταστείς αυτο το εσωτερικό να βρωμάει κουπρρρια;;;;

    • manowar

      χαχαχαχα οχι μαλλον για κολωνακι παεει αυτο…;-ΡΡ δεν βλεπεις με τι ζαντα προσφερεται;;σπορ κυριλε σ λεει παρτω κυραμου και πηγαινε να πιεις καφε σε κανα γκλαμουρους μαγαζι και αν δεν βρεις θεση κατσε στην καροοτσα να το βλεπεις απεξω..;-Ρ

    • ducatos

      Θα το πάρει κ η μενεγακη χαχα

    • Mika

      Eπιβαλλεται, πια!!!Εδω εχει το κανονικο Ναβαρα, δεν θα παρει αυτο?

    • ducatos

      Ετσι ακριβώς η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων.

    • manowar

      εχει ναβαρα δηλαδη ο γερος μου με το παθφαιντερ ειναι πιο γλαμουρους;;χαχαχαχ εχει και αναρτηση πισω ενω η μενεγω χοροπιδαει απο την σουστα πισω ΡΡ

  • georgekaras

    https://www.autoblog.gr/wp-content/gallery/mercedes-x-class-concept/Mercedes-X-Class-Concept-60.jpg ποσο πια να μας δειξει την εννοια της τρυπας πισω την εμπεδοσαμε ……………….

  • DarkV12Tdi

    Ωραίο είναι…αλλά θα ντρέπεσαι να το βάζεις στο χωράφι-εργολαβίες και να το κακομεταχειρίζεσαι. το πολύ για Βaywatch καταστάσεις και τπτ να κουβαλάς κανένα Motocross enduro,atv, και τπτ να σέρνεις καμία βάρκα. Πάντως Fail για την Mercedes να παίρνει έτοιμο σασί από την Nissan. θα μπορούσε και μίας και έχει στην γκάμα της τα G-klasse-ML klasse-Unimog και τεχνογνωσία,τα υλικά και την τεχνολογία να προσαρμόσει σασί,και εξαρτήματα από G-klasse-ML κλπ.

  • Mika

    Ποτε ενα Navara δεν εδειχνε τοσο ομορφο και κυριλε!
    :p

    • manowar

      φιλε μπορει να βασιζεται στην πλατφορμα του ναβαρα αλλα βλεπω μηχανικες διαφορες μεχρι τωρα δεν υπηρχε αγροτικο με 260 αλογα και 620 νιουτομετρα ουτε σε χαρτη το συγκεκριμενο ειναι μοτερουκλα και πολυ δοκιμασμενο μοτερ…θα κανει για σκληρη χρηση αλλα ποιος θα το κανει αυτο απο την στογμη που θα σκασει τοσα φραγκα;;για κολωνακι το κοβω ΡΡ

    • Christos F4

      ε οχι και δεν υπηρχε 260 αλογα και 620 ΝΜ. ριξε μια ματια στην αλλη ακρη του ατλαντικου

    • manowar

      τα αμερικανικα εννοεις τα 8cylinders;;100 τετοια να κυκλοφορησουν στην αθηνα θα παιθανουν και τα κουναβια..μιλαω ντε για αυτα που εχουμε δει εδω γιουροπ ελλας κτλ

    • Christos F4

      κανονικα δε θα πρεπε να πεθανει κανενας γιατι τα 8cylinders οπως λες ειναι για βουνο, οχι για εκτενη οδηγηση στο δρομο. εγω νομιζα οτι ελεγες γενικοτερα τι κυκλοφορει σε πικαπ

    • manowar

      γενικοτερα οτι κυκλοφορει σε πικαπ αλλα μεχρι 3.000 κυβικα με 6 κυλινδρους δηλαδη τα περισσοτερα ιαπωνικα ευρωπαικα που ερχονται στην χωρα μας..αυτα που πανε για αμερικα κατι titan κατι tundra f150 κατι ντακοτες αυτα ειναι τερατα αλλα και δυσκολο να τα συντηρισεις ειναι βενζινοβορα οσο δεν μπορεις να καταλαβεις και 500 χιλιαρικα να εχεις στην ακρη εχοντας και δουλεια και να εισαι και ανετοτατος να κανεις την κ@υλα σου αν το χρησιμοποιεις καθημερινα και κανεις αποστασεις ενα τετοιο τερας θες 400 ευρω στο καυσιμο την εβδομαδα..[το χει ενα παλικαρι εδω και το χει δηλωσει αγροτικο]]ενα ΡΑΜ..σε ξεπατωνει ενω τα ναβαρα χαιλουξ κτλ ειναι λογικη η τιμη των καυσιμων που χρειαζονται αλλιως θα εβλεπες τους αγροτες με αμερικανικα..και ποιος δεν θελει ιπποδυναμη ολοι θελουν αλλα σχεδον κανενας δεν τα κοιταει αυτα..μονο κατι πολυ ν@υλωμενοι..σου λεω το χει ενα παλικαρι που ενω εχει χρημα μας λεει παιδες εχω βαρεθει να πηγαινω να του βαζω βενζινα με εχει παρει στο ψιλο και ο βενζινας…το δουλευei πολυ το αμαξι γιατι ειναι επαγγελματιας ελαιουργος αλλαλ δεν την παλευει και παει σε ranger wild track

  • panos

    μερσεντες μπροστα, αμερικανογιαπωνεζικο στο πλαι..

  • bravakias

    Oκ, ωραίο δεν λέω…. και σιγουρα πιο ακριβό , αλλά δεν παραμένει ένα καμουφλαρισμένο Navara;

  • AMG

    Υπερβολική απαίτηση αλλά προσωπικά θα ήθελα να υπάρχει η δυνατότητα αερανάρτησης άσχετως ότι δεν θα το αγόραζα ποτέ ακόμα και αν διέθετα τα χρήματα.

  • Christos F4

    ποια πολυτελης νοτα ρε καημενοι εκει στην μερσεντες? αγροτικο ειναι, οχι λιμο το φελεκι μου μεσα. θελει λασπη χωμα βουνο βουρκο και στην καροτσα κουτσουρα και τελαρα
    αλλα οπως ειπε κι ενας φιλος πιο κατω καλοφαγωτη η επιδοτηση του ογα. νεο μπεστ σελλερ θα γινει στα βλαχαδερα της λαρισας και του ψηλορειτη μετα το καγεν.
    Ακου πολυτελες αγροτικο…

    • mb190rules

      Απο ποιο μεγαλο τζακι εσαι εσυ πασα μου και μας αποκαλεις βλαχαδερα εμας τους Λαρισαιους;

    • Christos F4

      απο το τζακι που λεει οτι ο νομος λαρισσης ειναι ο νομος με τα περισσοτερα καγεν στην ευρωπη αναλογικα με το μεγεθος του και αναλογικα με τον αριθμο των κατοικων του. απλα συνεδεσα τα γεγονοτα του τοτε με το τωρα
      αλλα ας μην ξαναπιασουμε την συζητηση περι λαρισας, αγροτων, επιδοτησεων κλπ κλπ κλπ, δεν υπαρχει λογος, δε θελω να γινουμε γραφικοι παλι

    • bulldog

      Ρε φίλε μαγκιά μας που έχουμε και καγιέν,τι θες τώρα?Θα μας πεις και βλαχαδερά…

    • mb190rules

      Αυτο με το καγιεν ειναι μια τεραστια παπαρια-φημη. Μεγαλα αγροτικα ναι, πηρε ο κοσμος και καλα εκανε. Οπως σε πολλα μερη της Ελλαδος. Και απ οτι καταλαβα εισαι απο αυτους που κατι ακουσαν, κατι διαβασαν καπου και λενε τις γνωστες πιπες. Επισης οι επιδοτησεις καλως ηρθαν και οχι μονο στη Λαρισα. Το πως τις εκμεταλευτηκε ο καθενας προβλημα του γιατι τωρα που εσφιξαν οι κωλοι, θα φανει και ποιος τις επενδυσε σωστα και ποιος οχι. Προς το παρον η Λαρισα για παραδειγμα με το ΘΕΣΓΑΛΑ σας εβαλε τα γυαλια απανταχου αρχοντοχωριατες. Και με πολλα αλλα εχει βαλει τα γυαλια η Λαρισα σε πολλους αλλα ας μην το αναλυσουμε εδω περα.

    • manowar

      νεαρος.. ;-))

    • Christos F4

      ???

    • manowar

      ο διας ητονε βοσκος σε ανωγιανο αορι….εε εεε κατω τα χερια απο τον ψηλορειτη ακομα και ο black metal ντιεγκο ψαραντονα κορυφαιος μουσικος της κρητης τραγουδησε https://www.youtube.com/watch?v=p1JToZ5-v9I στο 1.40 αρχιζει.. ;-)))))

    • Christos F4

      πωωωωω!! μου καηκαν ολα τα εγκεφαλικα κυτταρα με τον δια που ητουνα βοσκαρουδακι…!!! τι το ηθελες αυτο το στιχακι

    • manowar

      πατα το κομματι στο 1.40 να καεις ομορφα ;-Ρ και οχι ητουνα χαχαχ [ητονε] ;-}}}}

  • vukostas E93

    Το λαχανο-χρυσαφί εδώ και τώρα! Μοιάζει σαν κάτι θηρία στην Ισλανδία. Το άσπρο, για κλαρινογαμπρό αγροτινέϊτζερ…