Η BMW ετοιμάζεται πυρετωδώς για την έκτη χρονιά της στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού από το 2012, όταν και επέστρεψε μετά από 20 χρόνια απουσίας, και φέτος, οι αλλαγές σε όλους σχεδόν τους τομείς είναι ιδιαίτερα σημαντικές, με τους διοργανωτές να θέλουν να κάνουν το πρωτάθλημα πιο συναρπαστικό.

Οι τρεις διεκδικητές του τίτλου (Audi,BMW, Mercedes) βρίσκονται στην πίστα του Hockenheim για την “πρόβα τζενεράλε” πριν την έναρξη του πρώτου γύρου, κλασικά στην πίστα του κρατιδίου της Bάδης-Βυρτεμβέργης, και σε αυτές τις τέσσερις μέρες δοκιμών, θα παρουσιαστούν και επίσημα τα RS 5 DTM, M4 DTM και C 63 DTM των 18 οδηγών.

Με τη νέα M4 DTM, η BMW θέλει να βρεθεί ξανά στην κορυφή του πρωταθλήματος κατασκευαστών και ο Marco Wittmann καλείται να υπερασπιστεί τον περσινό του τίτλο. Ο Γερμανός ανεδείχθη για πρώτη φορά πρωταθλητής το 2014, στην πρώτη χρονιά της M4 DTM. Είδαμε νωρίτερα μέσα στην ημέρα το ρόλο των ισχυρών υπολογιστών στην εξέλιξη της νέας M4 DTM και το νέο αγωνιστικό θα αποδίδει περισσότερους από 500 ίππους, ενώ εκτεταμένες αλλαγές έχουν γίνει στην αεροδυναμική. Ας δούμε τι ανέφερε ο αγωνιστικός διευθυντής της ΒΜW Jens Marquardt για την νέα πρόκληση του 2017.

Ανυπομονούμε για τη νέα χρονιά. Οι αλλαγές αποσκοπούν κυρίως σε ένα πράγμα: περισσότερο θέαμα για τους φιλάθλους στην πίστα και για τους τηλεθεατές. Μου αρέσουν τα νέα, πιο δυνατά αυτοκίνητα. Οι οδηγοί θα κάνουν τη διαφορά στο εγγύς μέλλον και οι φίλαθλοι θα έρθουν πιο κοντά στις ομάδες και στους οδηγούς στις πίστες. Αυτός ο συνδυασμός προμηνύει μια συναρπαστική χρονιά.

Οι μηχανικοί μας δούλεψαν σκληρά τους προηγούμενους μήνες για να βρουν νέες λύσεις για την M4 DTM, βάσει των κανονισμών του 2017. Είμαι ιδιαίτερα περήφανος για την ομαδική προσπάθεια. Το προσωπικό μου highlight είναι η νέα εμφάνιση της M4 DTM. Tα μπλε χι στα εμπρός φωτιστικά σώματα έχουν τις ρίζες τους στην 3.0 CSL της δεκαετίας του ’70, αλλά εν έτει 2017, το κάναμε ψηφιακά, όπως συμβαίνει στην νέα σειρά 7.

1Αλλαγές στην αεροδυναμική

Η μικρότερη αεροδυναμική επιτυγχάνεται με τον πίσω διαχύτη να είναι πιο φαρδύς και να βρίσκεται πιο χαμηλά σε σύγκριση με πέρσι, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο ύψος της “Βαυαρής”. Αναμορφωμένοι είναι οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα γύρω από το αυτοκίνητο, ενώ άλλαξε και το σχήμα των καθρεφτών. Το πάτωμα πλέον του αυτοκινήτου είναι 5 χιλιοστά πιο παχύ.

Μια από τις διακριτές αλλαγές είναι αυτή στα πλαϊνά του αυτοκινήτου, με τα side channels να είναι αρκετά διαφορετικά και τα vent ducts του πίσω μέρους να κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση. Ακόμη, το γνωστό μας DRS (Drag Reduction System) αλλάζει μορφή φέτος, και, αντί του ενός πτερυγίου στην αεροτομή, το σύστημα θα αποτελείται από δύο πτερύγια, ένα στενό και ένα φαρδύ και κατά την ενεργοποίηση του συστήματος στον αγώνα, θα ανοίγει το πιο στενό, παίρνοντας κλίση 40 μοιρών. Πέρσι, το λεγόμενο Guerney Flap, άνοιγε όταν ο οδηγός βρισκόταν εντός ενός δευτερολέπτου πίσω από τον προπορευόμενο οδηγό και του έδινε το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ταχύτητας και της μειωμένης αεροδυναμικής αντίστασης. Φέτος, τα end plates της αεροτομής θα παραμένουν σταθερά και δε θα κινούνται μαζί με αυτήν, όταν ενεργοποιείται το DRS.

2500+ ίπποι από τον 4-λιτρο V8 κινητήρα

Επιτέλους, αύξηση της ιπποδύναμης. Ατμοσφαιρικά πάντα, ο P66/1, 90 μοιρών V8 κινητήρας των 3.999κ.εκ θα αποδίδει πάνω από 500 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και η αυξημένη ιπποδύναμη επετεύχθη χάρη σε ένα μεγαλύτερο σύστημα εισαγωγής, από 28mm διάμετρο του περιοριστή αέρα σε κάθε πλευρά του V σε διάταξη κινητήρα που ήταν πέρσι, στα 29mm που θα είναι φέτος. Μπλοκ κινητήρα και κυλινδροκεφαλή είναι από αλουμίνιο και συνολικά, ο κινητήρας ζυγίζει 148 κιλά. Επιπλέον, οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν ενισχύσεις στο σύστημα εισαγωγής για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα.

Οι ανάγκες, βέβαια, ψύξης του βελτιωμένου κινητήρα είναι μεγαλύτερες και γι’αυτό το λόγο, οι εισαγωγές του αέρα στο εμπρός μέρος του αγωνιστικού επανασχεδιάστηκαν. Ο κινητήρας αποτελείται από 800 διαφορετικά κομμάτια και το χυτήριο της BMW στο Landshut ανέλαβε τη χύτευση των κυλινδροκεφαλών και των στροφάλων. Η επεξεργασία, η επίστρωση και η κάθε αναγκαία θερμική επεξεργασία τους έγινε από έμπειρους τεχνικούς στα ειδικά τμήματα στο Μόναχο.

Αν θες να σου πω και επιδόσεις, τα πρώτα 100 χ.α.ω.. από στάση έρχονται σε 2,6” και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 285 χλμ/ώρα περίπου, ανάλογα με το γρανάζωμα των έξι σχέσεων του σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων.

Η κίνηση περνά φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης της ZF και ο συμπλέκτης είναι από carbon fibre.

Παρακάτω μπορείς να δεις φωτογραφικό υλικό από την παρουσίαση στην πίστα του Hockenheim.

  • manowar

    Φετος θα το δω ολο..παμε μορη BMW M POWER

    • Sciroccomaniac

      Και φετος ολοι οι αγωνες του DTM στο Autoblog.gr!!!! :D