Είδαμε ότι στο φετινό Worthersee meeting τα πρωτότυπα Golf έχουν την τιμητική τους. Κάτι που συμβαίνει εδώ και χρόνια. Το 1999 παρουσιάστηκε ίσως το πιο ακραίο concept στην ιστορία του μικρομεσαίου VW.

O Michael Bohm, ιδρυτής της γνωστής εταιρίας μεμβρανών και λοιπών αξεσουάρ Foliatec, ήθελε ένα εντυπωσιακό demo car για να προμοτάρει τα προϊόντά του. Ταυτόχρονα, αναζητούσε ένα event για να κάνει τον μεγαλύτερο δυνατό ντόρο, αλλά χωρίς τα έξοδα που προϋποθέτει η εξασφάλιση περίπτερου σε κάποιο διεθνές σαλόνι. Η λύση ήρθε με τη μορφή της ετήσιας συνάντησης στο Worthersee, που αποτελεί το μεγαλύτερο meeting για κατόχους VAG. Το μόνο που απέμενε ήταν ο “κράχτης”.

Για μεγιστοποίηση αποτελεσμάτων ο Bohm απευθύνθηκε στον σχιζοφρενή με τα concept cars, που δεν είναι άλλος από τον Ελβετό καροσερίστα Franco Sbarro. Μεταξύ των παρανοϊκών Golf που έχει παρουσιάσει κατά καιρούς είναι αυτό εδώ.

To Transformer που επιτίθεται στα μάτια σου, ήταν μια ψυχασθένεια με τον κινητήρα της Porsche 930 τοποθετημένο στο κέντρο. Για να μοιράσει ισόποσα το βάρος στους δυο άξονες, ο Sbarro τοποθέτησε ένα ντεπόζιτο 100 λίτρων στο εμπρός μέρος, το οποίο υποτίθεται ότι άδειαζε από τα 330 άλογα του κινητήρα σε 200 χιλιόμετρα. Αν η κατανάλωση και το γενικότερο concept σε έχουν “παγώσει”, ρίξε μια ματιά στην παρακάτω φώτο.

Mάλιστα, κύριε. Το Golf Turbo μπορούσε να κινηθεί σαν ανοιχτός τράκτορας, γιατί ο Sbarro ήθελε να βλέπει ο κόσμος τη δουλειά που είχε ρίξει. Καταλαβαίνεις τι άνθρωπος ανέλαβε να μετατρέψει το νερόβραστο Golf MK3 σε looney car.

Φυσικά και δεν απογοήτευσε κανέναν. To Millenium Roadster αποτελεί το πιο “κουλό” Golf που έχει κυκλοφορήσει, κάτι για το οποίο χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από 3 μήνες. Υπεύθυνοι για τον χρόνο-ρεκόρ ήταν οι εκπαιδευόμενοι του Sbarro, με έναν εκ των οποίων να εξαργυρώνει τη συμμετοχή του στο εγχείρημα σε θέση αρχισχεδιαστή της AvtoVAZ. Μπόλικη έμπνευση αντλήθηκε από το Renault Sport Spider τόσο σε θέμα σχεδίασης, όσο και σε αυτό της κατασκευής.

Όπως και το γαλλικό roadster, το Millenium χρησιμοποιούσε πλαστικό αμάξωμα και scissor doors, αξιοποιώντας το χαμηλό του βάρος με τη χρήση 150 ίππων. Υπεύθυνος για την κίνηση ήταν το μοτέρ-τοτέμ, ο 1.8 20VT δηλαδή στην βασική του μορφή.

Αναμενόμενα, το αυτοκίνητο φόραγε όλα τα καλούδια της Foliatec. Εξίσου αναμενόμενα, κέρδισε το πρώτο βραβείο στο meeting της χρονιάς, το οποίο σίγουρα θα επαναλάμβανε αν συμμετείχε ακόμα και σήμερα.

  • πιστευω το πιο ασχημο GOLF που εχω δει…ακομα το θυμαμαι …βασικα δεν ξεχνιεται !!!!!!!

    • giannisb

      Το μόνο όμορφο που έχει πάνω είναι τα φανάρια και η μάσκα αχαχαχ και τα μόνα που το χαρακτηρίζουν golf..

  • Bon Viveur

    και πίστευα οτι ένα γκολφ δεν μπορεί να γίνει ασχημότερο… έκανα λάθος