Ας υποθέσουμε πως έχεις αποφασίσει να πας στο Nurburgring Nordschleife προκειμένου να οδηγήσεις στο όριο στην διαδρομή των 20,8 χλμ της διάσημης γερμανικής πίστας. Επειδή όμως η πίστα κρύβει παγίδες σε κάθε στροφή της, είσαι άτυχος και γνωρίζεις από κοντά τις μπαριέρες του ‘Ring. Εκτός από την απογοήτευση, έχεις να αντιμετωπίσεις τις ζημιές που υπέστη το αυτοκίνητό σου και δεν τελείωσες. Τις ζημιές που προκάλεσες στην πίστα ποιος θα τις πληρώσει; Α γεια σου. Καλά κατάλαβες. Εσύ. Πόσο είναι το κόστος αυτών; Έχουμε και λέμε.

Η αφαίρεση των κατεστραμμένων προστατευτικών κιγκλιδωμάτων Armco ανέρχεται στα 12 ευρώ ανά μέτρο (x2, x3, x4 σε ορισμένα τμήματα της πίστας), ενώ η τοποθέτηση νέων 39 ευρώ ανά μέτρο (x2, x3, x4 σε ορισμένα τμήματα της πίστας). Και δεν είναι μόνο αυτά. Αν χρειαστεί να αλλαχθούν επίσης και οι βάσεις των Armco, τότε η κάθε μια κοστίζει 6,3 ευρώ στην αφαίρεση, με το κόστος τοποθέτησης κάθε νέας βάσης να αγγίζει τα 48 ευρώ. Επίσης πληρώνεις 185 ευρώ το φορτηγό που μεταφέρει τις μπαριέρες. Καταλαβαίνεις λοιπόν πως ήδη μετράμε αρκετές εκατοντάδες ευρώ και ακόμη δεν αρχίσαμε.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας μαζί με τους δύο ανθρώπους που βρίσκονται μέσα του κοστίζει 101 ευρώ την ώρα και αν χρειαστεί η πίστα να παραμείνει κλειστή προκειμένου να απομακρυνθούν τα συντρίμμια του αυτοκινήτου σου, τότε ετοιμάσου να πληρώσεις 1666 ευρώ ανά κάθε ώρα που η πίστα είναι κλειστή. Επιπλέον βάλε στη τιμή και το κόστος του γερανού που φτάνει τα 500 ευρώ.

Σε ακραίες περιπτώσεις ίσως χρειαστεί ένα ασθενοφόρο, ακόμη και κάποιο ελικόπτερο προκειμένου να μεταφέρει τον/τους τραυματίες στο πλησιέστερο νοσοκομείο, οπότε μπορείς να καταλάβεις σε τι ύψη εκτοξεύεται το συνολικό κόστος.