Η VW ετοιμάζεται για την ηλεκτρική εποχή της και σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρίας, Klaus Bischoff, ο σχεδιασμός τους θα διακρίνεται για την απλότητά τους, όπως ακριβώς συμβαίνει και στα προϊόντα της Apple. O Bischoff δήλωσε χαρακτηριστικά:

Επί του παρόντος επαναπροσδιορίζουμε τις αξίας της Volkswagen για την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Αυτό που διακυβεύεται είναι να είμαστε όσο το δυνατόν πιο σημαντικοί, σαφείς και καθαροί και να αποτυπώνεται καθαρά στα νέα μας προϊόντα με μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική.

Στο παρελθόν τα πάντα ήταν πολύ συγκεντρωτικά και είχαν τεθεί πολύ στενά όρια στο δρόμο της επιτυχίας μας. Σήμερα είναι η πιο συναρπαστική περίοδος της καριέρας μου, επειδή μου επιτρέπεται να κάνω πράγματα που δεν υπήρχαν τότε με αυτό τον τρόπο

Ο αρχισχεδιαστής της Volkswagen αποκάλυψε πως στην έκθεση της Γενεύης τον επόμενο μήνα η VW θα παρουσιάσει και μια έκπληξη, ένα πρωτότυπο που θα μας δείχνει την σχεδιαστική φιλοσοφία των I.D. Hatchback, I.D. Crozz και I.D. Buzz παραγωγής.

Το πρώτο I.D μοντέλο της Volkswagen θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2020 και θα ακολουθήσουν 4 ακόμη αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευάζονται πάνω στην MEB πλατφόρμα. Στόχος της είναι να πουλά 1 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως από το 2025, και γι’αυτό το λόγο δημιούργησε τμήμα για τα μελλοντικά της ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ ανακοίνωσε πως θα επενδύσει 34 δισ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, ώστε να γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις και να μεταμορφωθεί ο όμιλος σε ηγέτη των ηλεκτρικών και των αυτόνομων οχημάτων. Οι συνολικές επενδύσεις του VW Group μέχρι εκείνη τη χρονιά θα ανέλθουν στα 72 δις ευρώ, ενώ θα επενδύσει 10 δις ευρώ και στην Κίνα για τον ίδιο λόγο.

Η VW έχει δηλώσει πως θα καταργήσει το e-Golf όταν βγει στην αγορά το I.D, και αυτό θα έχει παρόμοια τιμή με τα συμβατικά της μοντέλα. Ο Thomas Sedran, επικεφαλής στρατηγικής της εταιρίας, έχει δηλώσει παλιότερα πως το I.D θα είναι φθηνότερο από το Tesla Model 3 κατά περίπου 7.000 με 8.000 δολάρια στις ΗΠΑ, κάτι που σημαίνει πως θα κοστίζει λιγότερο από 27.000 – 28.000 δολάρια χωρίς τις κρατικές επιχορηγήσεις, ενώ στην Ευρώπη το μοντέλο θα κοστίζει κάτω από τις 30.000 ευρώ.

Ακόμα, ο Sedran έχει προβλέψει πως στα επόμενα χρόνια το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί περίπου στα 100 ευρώ ανά kWh, όταν σήμερα η τιμή αυτή ανέρχεται στα 150-200 ευρώ ανά kWh.

Η νέα πλατφόρμα σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά της μοντέλα που χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων- λιθίου, με το VW I.D Concept να έχει αυτονομία 600 χλμ. Αυτό διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων (125 kW), με την εταιρία να μην αποκαλύπτει τη χωρητικότητα των μπαταριών του, αλλά να αναφέρει ότι όταν το αυτοκίνητο θα περάσει στην παραγωγή, θα πωλείται με πολλαπλά πακέτα μπαταριών, κατά τα πρότυπα της Tesla, με αυτονομία που θα ξεκινάει από τα 400 χιλιόμετρα μέχρι τα 600 χιλιόμετρα για την κορυφαία έκδοση.