Ο χρόνος ξεπάγωσε. Οι δείκτες των ρολογιών αποφάσισαν να κινηθούν. Η Γη έβαλε τέλος στην στάση εργασίας και περιστρέφεται πάλι γύρω από τον άξονά της. Λέιντις (όχι Λεβέιντης) εντ τζέντλεμεν, η Σούπερ Λίγκα επιστρέφει!

Μετά από 2 άγονα Σαββατοκύριακα, στο μεσοδιάστημα των οποίων υποστήκαμε ισάριθμα αποπληκτικά φιλικά της Εθνικής, το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου συνεχίζει ακάθεκτο. Εν μέσω επεισοδίων που θα έκαναν τους σεναριογράφους του “Νόμος και Τάξη” να πάνε μόνοι τους στον ΟΑΕΔ, συνεδριάσεων επιστημονικού ύφους (“ξεφτίλες”, “είστε ρόμπες” και λοιπά καθαρευουσιάνικα) και ανταλλαγής μηνυμάτων αγάπης στα social media.

Για να κορέσουμε την όρεξή μας, είδαμε τις προάλλες τα τετράτροχα που χρησιμοποιούν οι αρχιτέκτονες της επιτυχίας. Μιας και μετά τις χθεσινές δικαστικές αποφάσεις έχουμε βαθμολογία χωρίς αστερίσκους (λέμε τώρα), για το pre game της αγωνιστικής έχουμε τις εταιρίες που ταυτίζονται με τις 10 πρώτες ομάδες της κατάταξης.

Βάλε τα οπαδικά σου γυαλιά, οπλίσου (pun unintended, αλλά καίριο) με εξίσου επιστημονικά επιχειρήματα και ξεχύσου στα σχόλια σαν αντεπίθεση ομάδας του Μπάμπη Τενέ.

1ΑΕΚ – Toyota

Το 1994 η ΑΕΚ κατακτούσε το 3ο συνεχόμενο πρωτάθλημα και 11ο συνολικά της ιστορίας της. Την ίδια περίοδο, η Toyota διέθετε στην γκάμα της τις Supra και Celica GT-Four παρέα με το MR-2 GTS.

Τα επόμενα χρόνια κύλησαν με πυροτεχνήματα και για τις δύο, μέχρι την στιγμή της παρακμής. Η ΑΕΚ βρέθηκε να παίζει με την Ραφήνα, ενώ η ψύχωση των Ιαπώνων με τα υβριδικά οδήγησε στην δημιουργία του πιο βαρετού lineup της αυτοκίνησης. Μέχρι σήμερα.

Οι “κιτρινόμαυροι” μόνο αν μιλήσουν οι μουγκοί δεν θα κερδίσουν τον τίτλο, ενώ η Toyota έχει αποτινάξει για τα καλά τον μανδύα της ανίας. CH-R, GT86, Yaris GRMN, Supra, ακόμα και το νέο Auris σε κάνουν να θες να τα οδηγήσεις. Καλή ιδέα μια χορηγία για του χρόνου.

2Ολυμπιακός – VW

“Οι σκιές δεν αγαπάνε, γιατί δεν έχουνε ψυχή” έλεγε ο Νότης. Στόμα αν είχανε, πάντως, είναι πολύ πιθανό να ψέλιζαν δυο ονόματα.

Παραφιλολογία, σκάνδαλα, κατηγορίες, αλλά και τεράστιο έρεισμα στο κοινό αποτελούν κοινό τόπο. Ο ένας έχει μόνος του όσα πρωταθλήματα οι υπόλοιποι του “Big 4” μαζί, ο άλλος έχει όλες τις εταιρίες του ομίλου του να κάνουν ρεκόρ πωλήσεων.

Πλέον ουδείς βρίσκεται στην κορυφή, όμως άπαντες γνωρίζουν πως θα υπάρξει αντεπίθεση.

3ΠΑΟΚ – Alfa Romeo

Σύνθημά τους, ένα: ” Ή μαζί μας, ή εναντίον μας!”

Πέραν άσπρου και μαύρου, ουδέν χρώμα μεσολαβεί. Από άποψη φιλοσοφίας, οι δύο οργανισμοί είναι εντυπωσιακά κοντά. Για οτιδήποτε στραβό, φταίει ένα καθεστώς. Στον ΠΑΟΚ είναι το αθηναϊκό κατεστημένο, στην Alfa το γερμανικό λόμπι.

Επίσης, μετά από πολλά χρόνια και οι δύο βρέθηκαν με τρομερό υλικό στα χέρια τους, αλλά σώριασαν την καρδάρα με το γάλα. Ο ΠΑΟΚ κατόρθωσε να βρεθεί στο -8 από πρώτος, η Alfa να διαθέτει το καλύτερο μοντέλο της κατηγορίας (βλέπε Giulia) και να μην πουλάει (προφανώς και ευθύνεται ο Γερμανός όταν ξεκινάει από τα 1.600 κυβικά, ενώ εσύ από τα 2.000).

4Ατρόμητος – Nissan

Με προσεκτικά διαχειρίσιμο budget και πολλή δουλειά, η ομάδα του Περιστερίου έφτασε να διεκδικεί (για όσο βάστηξε, δηλαδή) το πρωτάθλημα. Κέρδισε ΑΕΚ και Ολυμπιακό στα “σπίτια τους” (τελευταία ήττα του “Δικέφαλου”, 5 μήνες πριν) και εδραιώθηκε στον “αφρό” της κατηγορίας.

Αντίστοιχα, οι Ιάπωνες βοήθησαν τα μέγιστα τον όμιλο Renault-Nissan στο να κατακτήσει την παγκόσμια πρωτιά στις πωλήσεις, διαθέτουν 2 από τα εμπορικότερα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή (Qasqhai και X-Trail, το Altima είναι διαχρονική επιτυχία) και ατενίζουν το μέλλον με πάσα αισιοδοξία.

Ακόμα ένα κοινό χαρακτηριστικό, αποτελεί το γεγονός πως και οι δύο θεωρούνται θυγατρικές. Η Nissan ακόμα λογίζεται ως “ουρά” των Γάλλων, ο Ατρόμητος φέρει την ταμπέλα του παραρτήματος (πρώην Ολυμπιακού, νυν ΠΑΟΚ).

5Ξάνθη – Opel

Επί εποχής Σταύρακα Λαμπριάκου, η αρμάδα του Χρήστου Πανόπουλου αγωνίστηκε στην Ευρώπη – με αρκετή επιτυχία μάλιστα. Κατόπιν περιήλθε σε μια δίνη αδιαφορίας. Ούτε διεκδικούσε ευρωπαϊκό εισιτήριο, ούτε κινδύνευε να υποβιβαστεί (πλην 1-2 εξαιρέσεων). Μόνιμος θαμώνας των θέσεων 7-13, οι “Ακρίτες” απλά συμπλήρωναν τη λίστα των συμμετεχόντων στο πρωτάθλημα.

Φύλλο δεν κουνιόταν ούτε στο Ρουσελχάιμ. Πέρα από τα OPC, το GT και το Speedster τα υπόλοιπα Opel ήταν το ίδιο ενδιαφέροντα με το να κοιτάς έναν σκύλο να γαβγίζει στους ντελιβεράδες.

Πλέον τα Opel χαίρεσαι -πρωτίστως- να τα βλέπεις, δίχως να σε “χαλάνε” στην οδήγηση. Insignia και Grandland X πρωτοστατούν, το Astra ακολουθεί. Το αυτό και για την άλλοτε Skoda Ξάνθη. Διαθέτει παίκτες που θέλγουν το μάτι (Τριάδης) και έναν σταθερό πυλώνα που να βασίζει όλη την ομάδα (Γέντρισεκ).

6Πανιώνιος – Honda

Καθείς έχει τον δικό του τρόπο να παρουσιάζει αποτελέσματα, βασιζόμενος στις δικές του δυνάμεις.

Ο “Ιστορικός” είναι από τα ελάχιστα σωματεία που δεν αγωνίζεται με δανεικούς παίκτες (προφανώς εξαιρούνται οι δικοί του, που επιστρέφουν κατόπιν αγοράς από τον Ολυμπιακό) και παρουσιάζει ελκυστικό θέαμα, τυγχάνοντας -σχετικά- καθολικής αναγνώρισης.

Παρομοίως για τους Ιάπωνες, η οποία δεν μοιράζεται πλατφόρμες και μηχανικά μέρη. Ό,τι ποιοτικό και εντυπωσιακό βλέπεις, είναι made in Honda (δεν λέμε “Japan” γιατί το εργοστάσιο στην Αγγλία θα πέσει να τους πλακώσει) και πιστό στις παραδόσεις της φίρμας. Σαφώς μεγαλύτερο το κοινό για το “Η’ σε σύγκριση με τους 400 “Πάνθηρες”, που πηγαίνουν στο γήπεδο της Νέας Σμύρνης.

7Αστέρας Τρίπολης – BMW

Προφανώς το funbase και το βεληνεκές των δύο μοιράζονται όσα στοιχεία και ο Μπέρτος με τον Νεϊμάρ. Το κλου της υπόθεσης είναι η νοοτροπία.

Οι “Αρκάδες” από τότε που ανέβηκαν στην Super League επιδιώκουν να παίζουν μπάλα. Αποφεύγουν το ταμπούρι, απεχθάνονται το αντιποδόσφαιρο. Κάποιες φορές δεν τους βγαίνει (βλέπε 4αρα από ΑΕΚ), κάποιες άλλες είναι περισσότερο επιτυχημένες (βλέπε “κηδεία” στον ΠΑΟΚ). Κοινή συνισταμένη η θέληση για μπαλίτσα.

Οι BMW πάλι, είναι ταγμένες στο motto “απόλυτο μηχάνημα οδήγησης”. Δεν ανταποκρίνονται πάντα (βλέπε “πελάτωμα” Μ3 από Giulia QV), αλλά όταν το καταφέρνουν είναι μνημειώδεις (Μ2).

8Παναθηναϊκός – Lancia

Mια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας σύλλογος που εκπροσωπούσε επάξια την Ελλάδα στο Champions League. Πλέον προσπαθεί να ανακαλύψει παραθυράκια και αυλόπορτες σε νόμους, προκειμένου να μην υποβιβαστεί.

Άλλη μια φορά, ένα όνομα προκαλούσε τρέμουλο στον ανταγωνισμό του WRC. Το ίδιο όνομα τώρα, βασίζεται σε ένα πεπερασμένο μοντέλο και την αγάπη των συμπατριωτών του για να μην καταλήξει μακρινή ανάμνηση.

9ΠΑΣ Γιάννινα – Kia

Ταπεινής καταγωγής και οι δύο, με ιδιαίτερα αυξημένη δυναμική τα τελευταία χρόνια.

Τα Γιάννενα έχουν ξεχάσει πώς είναι να μάχεσαι για να βγεις από την ζώνη του υποβιβασμού και διαγωνίζονται επί μονίμου βάσεως για μία θέση που οδηγεί στο Europa League. Επιπλέον, έχουν φέρει μερικούς εξαίρετους παίκτες (Ντε Βιντσέντι, Κόντε, Χαλκιαδάκης).

Η Kia έκανε format στον σκληρό της προκειμένου να απαλλαγεί από τους ιούς των Pride και Shuma. Σήμερις συναντάς στην γκάμα της 1.000αρια τουρμπάτα μίνι GTis (Picanto 1.0 T-GDi) και πισωκίνητα sport sedans (Stinger GT).

10Λεβαδειακός – Subaru

“Κάρφωσε την πρώτη, γίγαντα Κομπότη” θα μπορούσαν να λένε στην Λιβαδειά, για να κάνουν και λινκ στο θέμα μας.

Χρόνια τώρα, ο Λεβαδειακός σουλατσάρει στα γήπεδα της Super League δίχως λόγο κι αφορμή. Συνήθως κοιτάει κατάματα το φάσμα του υποβιβασμού, μόνο και μόνο για να την γλιτώσει στο τέλος. Πέρσι τα κατάφερε, αλλά η περίπτωση του Ηρακλή αποδείχθηκε πιο “μπάνικη”.

Το ίδιο πέπλο μυστηρίου καλύπτει και την πορεία της Subaru. Ουδείς γνωρίζει πώς διατηρείται ανεξάρτητη, μιας και οι πωλήσεις στην Ελλάδα δεν είναι οι επιθυμητές. Σίγουρα οι “πλάτες” της Fuji Heavy Industries παίζουν τον ρόλο τους, αλλά αφού υπάρχει γιατί δεν διαθέτει περισσότερα κονδύλια για τις “Πλειάδες”; Αναπάντητα ερωτηματικά, που μόνο ο ιστορικός τους μέλλοντος (και ο Κομπόταρος) μπορούν να τερματίσουν.