Τον Απρίλιο του 2015, η VW είχε επιβεβαιώσει την παρουσίαση του Golf R400, με τουλάχιστον 400 άλογα. Έπειτα, όμως, “έσκασε” το dieselgate, και το πολυπόθητο σκληροπυρηνικό μοντέλο ακυρώθηκε. Τις προηγούμενες ημέρες ωστόσο πιάστηκε ένα μουλάρι του να δοκιμάζεται στο Nurburgring.

Το 2014, η Volkswagen είχε παρουσιάσει στην έκθεση του Πεκίνου το Golf R 400 Concept, το οποίο φορούσε έναν υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο κινητήρα, απόδοσης 400 ίππων και 450 Nm ροπής. Λίγο αργότερα ο ίδιος κινητήρας τοποθετήθηκε στο Audi TT Quattro Sport Concept, όπου στην προκειμένη περίπτωση απέδιδε 420 άλογα.

Γι’αυτό και οι φήμες έλεγαν ότι το “άγριο” Golf θα απέδιδε 400 με 420 άλογα, και θα εφοδιαζόταν με ένα νέο DSG, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που θα μετρά ούτε λίγο, ούτε πολύ 10 σχέσεις, και θα είναι σε θέση να αντέχει ροπής στρέψης έως και 550 Nm.

Αυτός ο κινητήρας, όμως, φαίνεται να μην είναι οικονομικά βιώσιμος, γι’αυτό και το μουλάρι δοκιμών φορά τον 5-κύλινδρο, 2.5-λίτρων του Audi RS3 και TT RS. Το αυτοκίνητο δοκιμών βασίζεται στην σημερινή γενιά του Golf, κάτι που σημαίνει ότι η συγκεκριμένη έκδοση ίσως αποτελέσει το κύκνειο άσμα, πριν παρουσιαστεί η νέα -όγδοη- γενιά.