Dakar 2019: Μεγάλη νικήτρια η Toyota με τον Nasser Al-Attiyah

Σχετικά άρθρα

Και ενώ όλοι περίμεναν το φετινό Rally Dakar να καταλήξει στα χέρια της Mini, όντας το φαβορί, με τους Cyril Despres, Stephane Peterhansel και Carlos Sainz να οδηγούν το πισωκίνητο Mini John Cooper Works Buggy, της ομάδας X-raid Mini JCW, τελικά έγινε η μεγάλη έκπληξη και η Toyota κατέκτησε για πρώτη φορά στην ιστορία της τον δυσκολότερο αγώνα αντοχής του κόσμου.

Θριαμβευτής ήταν ο Nasser Al-Attiyah, ο οποίος προηγουμένως έχει κερδίσει το Dakar με την Volkswagen το 2011 και με τη Mini τέσσερα χρόνια αργότερα. Το 2017, όμως, πήγε στην ιαπωνική ομάδα για να κάνει κάτι αντίστοιχο με το Toyota Hilux. Στην την πρώτη του προσπάθεια με τον Ιάπωνα κατασκευαστή εγκατέλειψε αρκετά νωρίς από τον αγώνα, ενώ πέρσι βρέθηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου πίσω από τον Carlos Sainz και το εργοστασιακό Peugeot 3008 DKR.

Στη φετινή διοργάνωση και με την απουσία της ομάδας της Peugeot, κυριάρχησε από την πρώτη στιγμή, με την Mini να είχε πρακτικά εργοστασιακή συμμετοχή, ενώ αυτή την ιαπωνικής εταιρίας είχε την στήριξη της Toyota Νοτίου Αφρικής, με την Toyota Gazoo Racing να βοηθά στην εξέλιξη του αγωνιστικού Hilux.

Ο Al-Attiyah βρέθηκε όλες τις ημέρες στην κορυφή της γενικής κατάταξης, εκτός από την δεύτερη, όταν ο team-mate του στην Toyota, Giniel de Villiers, πήρε την πρωτοπορία πριν χάσει κάθε ελπίδα για τη νίκη την επόμενη μέρα μετά από ένα ατύχημα σε ένα βράχο.

Καθώς όλοι οι άλλοι κύριοι αντίπαλοί του Al-Attiyah αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα, ο 48-χρονος Καταριανός μπήκε στη σημερινή -και τελευταία- ειδική, μήκους 112 χλμ., με διαφορά 53 λεπτών, για να κερδίσει με διαφορά 46 λεπτών και 42 δευτ. τον πλησιέστερο αντίπαλο του, Nani Roma με Mini. O τελευταίος δεν κέρδισε κάποια ειδική για τέταρτο διαδοχικό Dakar, αλλά ήταν αρκετά συνεπής για να εξασφαλίσει με ευκολία τo δεύτερο σκαλί του podium, το πρώτο του μετά τον θρίαμβο του το 2014.

Ο εννιά φορές πρωταθλητής του παγκόσμιου πρωταθλήματος WRC, Sebastien Loeb, τερμάτισε στην τρίτη θέση με το Peugeot 3008 DKR της ομάδας PH Sport, συμμετέχοντας στον αγώνα ως ιδιώτης. Κέρδισε τέσσερις ειδικές, αλλά τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα αξιοπιστίας και ένα μεγάλο λάθος πλοήγηση στην έρημο ήταν αρκετά για να τερματίσει σχεδόν δύο ώρες πισω από τον Al-Attiyah.

Στις μοτοσυκλέτες ο Toby Price πανηγυρίζει την 2η του νίκη στο Dakar (ήταν 3ος το 2015, 1ος το 2015, εγκατέλειψε το 2017, 3ος ο 2018) και την 18η συνεχόμενη νίκη για την ΚΤΜ. Πίσω του βρέθηκαν οι Jose Ignascio Cronejo Florimo (Honda) και Matthias Walkner (KTM).

Στα Quad νικητής ήταν ο Nicolas Cavigliasso, στα φορτηγά οι Ton Van Genugten, Bernard Der Kinderen, Petter Willemsen με Ivaco και στα S&S οι Reinaldo Varela και Gustavo Gugelmin.

O φετινός αγώνας διεξήχθη αποκλειστικά στο Περού και σχεδόν ολόκληρο το rally ήταν στην Περουβιανή έρημο. Ο αγώνας περιλάμβανε 10 ειδικές και μία ημέρα ανάπαυσης.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr