Η Mahindra και η Volkswagen υπέγραψαν μεταξύ τους συνεργασία προκειμένου η ινδική εταιρία να χρησιμοποιεί εξαρτήματα της MEB πλατφόρμας, πάνω στην οποία το VW Group κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Συγκεκριμένα, η Volkswagen θα παρέχει ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες και άλλα εξαρτήματα της πλατφόρμας ΜΕΒ, με την Mahindra να χρησιμοποιεί τα συστήματα στην Born Electric Platform, όπως ονομάζει την πλατφόρμα της στην οποία θα βασίζονται τα ηλεκτρικά της μοντέλα.

Η συμφωνία συνεργασίας υπεγράφη σε εκδήλωση στην πόλη Τσενάι και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2022. Η αγορά της Ινδίας είναι η πέμπτη μεγαλύτερη παγκοσμίως (με 3 εκατ. πωλήσεις ετησίως), πίσω από τις αγορές της Κίνα, των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Ιαπωνίας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα φθάσουν τα 5 εκατ. μονάδες έως το 2030.

Ο στόλος οχημάτων της Ινδίας είναι ένας από τους πιο γερασμένους διεθνώς, με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας να είναι κυρίως παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή τον περασμένο Νοέμβριο στη Γλασκώβη (COP26), η Ινδία είχε δεσμευτεί ότι από το 2035 θα πωλούνται στη χώρα αποκλειστικά οχήματα μηδενικών ρύπων.

Η Ινδία είναι η τρίτη χώρα με τις μεγαλύτερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως και φιλοξενεί 14 από τις πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου. Σήμερα το ποσοστό πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων δεν ξεπερνά το 1%, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομής φόρτισης και του υψηλού κόστους των μπαταριών.

Σύμφωνα με έρευνα της Greenpeace, 2,3 εκατ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην Ινδία κάθε χρόνο λόγω της μεγάλης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με τους θανάτους από χρήση καπνού να είναι μόλις ένα κλάσμα μεγαλύτεροι, προσθέτοντας ότι 3% του ΑΕΠ της χώρας, χάθηκε λόγω των επιπέδων του τοξικού νέφους.

Tο Νέο Δελχί είναι η πιο μολυσμένη πόλη της Ινδίας, με τις συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων να είναι 13 φορές πάνω από το ετήσιο όριο που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.