H Ferrari παρουσίασε επίσημα σήμερα στο περιθώριο της εκδήλωσης Ferrari Finali Mondiali στη πίστα της Ίμολα, το 499P, το νέο της αγωνιστικό αντοχής, με το ντεμπούτο του να γίνεται τον Μάρτιο του 2023, στον αγώνα αντοχής 1.000 μιλίων του Sebring.

Το “499” αναφέρεται στη χωρητικότητα σε κυβικά εκατοστά κάθε κυλίνδρου του κινητήρα εσωτερικής καύσης, με το “P” να προέρχεται από τη λέξη prototype. Το νέο αγωνιστικό θα μπορεί να συμμετέχει στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC) της FIA, στη κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH).

Αναπτύχθηκε μαζί με την AF Corse και φέρει τεχνολογία από την Formula 1. Η Ferrari έχει αναπτύξει η ίδια το carbon monocoque πλαίσιο, τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, την ανάρτηση και τα ηλεκτρονικά του αγωνιστικού. Μέχρι σήμερα το αγωνιστικό έχει διανύσει περισσότερα από 12.000 χιλιόμετρα δοκιμών και θα συμμετέχει στους αγώνες με τα νούμερα #50 και #51.

Το τετρακίνητο αγωνιστικό ζυγίζει 1.030 κιλά και παίρνει κίνηση από έναν 6κύλινδρο biturbo κινητήρα που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και αποδίδουν 680 άλογα (500 kW) στους τροχούς, όσα ορίζουν οι κανονισμοί. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι τοποθετημένος στο κέντρο, με τον ηλεκτροκινητήρα των 272 ίππων (200 kW) να βρίσκεται στον μπροστινό άξονα.

Ο 2.992 κ.εκ κινητήρας εσωτερικής καύσης μοιράζεται την αρχιτεκτονική του κινητήρα της 296 GT3 με περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών αλλά έχει αρκετές αλλαγές, με την μπαταρία 900 Volt να προέρχεται από τον κόσμο της F1 και να επαναφορτίζεται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδυάζεται με ένα επτατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων.

Η ιταλική εταιρία θα τεθεί στο WEC απέναντι στην Toyota, την Peugeot, τη Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) και τη ByKolles, καθώς η Audi, η Porsche, η Acura, η Cadillac, η Lamborghini και η BMW κατασκευάζουν νέα αγωνιστικά πρωτότυπα της κατηγορίας LMDh, τα οποία θα μπορούν να τρέξουν σε μια ενοποιημένη κατηγορία του Le Mans Hypercar.

Η Ferrari έχει κερδίσει τον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans εννέα φορές, με την τελευταία φορά να είναι το 1965. Τελευταία της συμμετοχή στη κορυφαία κατηγορία του Le Mans ήταν το 1973 και η επιστροφή της στον διασημότερο αγώνα αντοχής θα γίνει με τη συμπλήρωση 50 ετών από τη προηγούμενη συμμετοχή της.