Η Porsche θα σταματήσει να πουλά την Macan στην Ευρώπη εξαιτίας επερχόμενων κανονισμών κυβερνοασφάλειας

Σχετικά άρθρα

H Porsche σκόπευε να διατηρήσει την υπάρχουσα γενιά της Macan στην αγορά μαζί με τη νέα γενιά της, που θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, αλλά οι επερχόμενοι κανονισμοί κυβερνοασφάλειας που θα τεθούν σε ισχύ από την Ε.Ε το καλοκαίρι του 2024, αναγκάζουν την γερμανική εταιρία να σταματήσει τις πωλήσεις της υπάρχουσας γενιάς από την επόμενη άνοιξη.

Από την 1η Ιουλίου του 2024, θα τεθούν σε ισχύ οι αυστηροί κανονισμοί κυβερνοασφαλείας (UNECE WP.29) στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να αποτραπεί η παραβίαση των ηλεκτρονικών αρχιτεκτονικών των αυτοκινήτων από πιθανές επιθέσεις χάκερ, με όλες τις νέες ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές των αυτοκινήτων να απαιτείται να έχουν ένα συγκεκριμένο πιστοποιητικό κυβερνοασφάλειας και ρύθμιση ηλεκτρονικών για την προστασία από 70 διαφορετικές ευπάθειες, μεταξύ άλλων και κατά την ανάπτυξη και την παραγωγή των αυτοκινήτων.

Η τρέχουσα γενιά της Macan αναπτύχθηκε πριν από την οριστικοποίηση αυτών των κανονισμών και οι αλλαγές που απαιτούνται είναι υπερβολικά περίπλοκες και δαπανηρές για την Porsche ώστε να αναβαθμίσει την Macan για να συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες. Επιπλέον, η Porsche θα είναι αντιμέτωπη με πρόστιμο έως και 30.000 ευρώ για κάθε νέα Macan που θα πουλά και που δεν θα πληροί τα νέα πρότυπα, επομένως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός πως η Porsche πήρε την απόφαση να σταματήσει τις πωλήσεις της Macan στην Ε.Ε.

Η εφαρμογή της οδηγίας δεν απαιτεί μόνο τεχνικές προσαρμογές, όπως στις μονάδες ελέγχου, αλλά αλλάζει ριζικά τις διαδικασίες στη φάση ανάπτυξης. Για παράδειγμα, τα συστήματα διαχείρισης της κυβερνοασφάλειας θα πρέπει να αναπτυχθούν και να πιστοποιηθούν στο μέλλον,

δήλωσε εκπρόσωπος της Porsche.

Άλλα μοντέλα του VW Group που επηρεάζονται από τον νέο κανονισμό είναι τα VW e-Up, Audi TT και Audi R8, τα οποία έχουν ήδη αποσυρθεί από την αγορά, καθώς και το VW Transporter T6.1, το οποίο θα αντικατασταθεί σύντομα από την νέα γενιά που βασίζεται στο Ford Transit.

Έτσι, από την άνοιξη του 2024, η υπάρχουσα γενιά της Macan θα σταματήσει να πωλείται στις 27 χώρες της Ε.Ε (Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία και Σουηδία).

Αυτό είναι ένα τεράστιο πλήγμα για την Porsche, καθώς η Macan είναι με διαφορά το αυτοκίνητό της με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο. Τους 10 μήνες του 2023, σχεδόν 20.000 Macan πουλήθηκαν στην Ευρώπη.

Η Porsche σκόπευε αρχικά να προσφέρει παράλληλα την παλιά και τη νέα Macan για περίπου 2 χρόνια, προτού καταργηθεί το μοντέλο με τους κινητήρες βενζίνης.

Ωστόσο η αργή αφομοίωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η έλλειψη υποδομών φόρτισης, οδήγησαν την εταιρία στην απόφαση να παρατείνει το χρονικό περιθώριο που η Macan με τους κινητήρες βενζίνης θα βρίσκεται στην αγορά.

Το πότε θα καταργηθεί το υπάρχον μοντέλο παραμένει για την ώρα άγνωστο, μιας και η Porsche θα το αποφασίσει ανάλογα με την πορεία των πωλήσεων. Το 2022 η Macan ήταν το δεύτερο μοντέλο της Porsche με τις περισσότερες πωλήσεις (86.724 μονάδες), πίσω από την Cayenne (95.604 μονάδες). Η γερμανική εταιρία θέλει να κατασκευάζει ετησίως 80.000 ηλεκτρικές Macan.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανακαλούνται 7.458 Porsche Taycan λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Η Porsche προχωρά στην ανάκληση 7.458 Taycan, παραγωγής μεταξύ 2018 και 2024 εξαιτίας πιθανού προβλήματος στις μπαταρίες τους που θα μπορούσε να οδηγήσει σε...

Ανανεωμένη Porsche Cayenne GTS με 500 άλογα

Την ανανεωμένη έκδοση της Cayenne GTS παρουσιάζει η Porsche με το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις από τους νέους προφυλακτήρες, από τα...