Η αντεπίθεση του Πρωταθλητή (Grand Prix Κίνας 2011 – Ανάλυσέ το)

Σχετικά άρθρα

Ναι, αυτή τη φορά άξιζε το Κυριακάτικο πρωινό ξύπνημα. Και με το παραπάνω. Γιατί πολύ απλά, ήταν ένας αγώνας σαν αυτούς που θέλουμε να βλέπουμε κάθε φορά. Είδαμε πολλές μάχες μεταξύ κορυφαίων συνδυασμών και την κατάταξη να αλλάζει συνεχώς. Κάτι που φυσικά είναι και το ζητούμενο.

Διαπιστώσαμε ότι οι κανονισμοί της φετινής χρονιάς μπορούν να μας χαρίσουν μπόλικο θέαμα, το οποίο μπορούσε να είναι περισσότερο με κάποιες μικρές αλλαγές που μπορούν να γίνουν στους κανονισμούς. Στις μάχες που είδαμε βοήθησε και η χάραξη της πίστας της Σαγκάης. Ο Hermann Tilke ήταν στις καλές του όταν τη σχεδίαζε, καθώς όταν είσαι πιο γρήγορος έχεις κάποιες καλές ευκαιρίες να περάσεις, με την καλύτερη να είναι στα φρένα της πίσω μεγάλης ευθείας για τη στροφή 14, εκεί όπου είδαμε και τα περισσότερα προσπεράσματα. Η πιο σωστή στρατηγική φάνηκε να ήταν αυτή των 3 pit stop και οι διαφορετικές στρατηγικές των ομάδων οδήγησε και αυτή με τη σειρά της στην αύξηση του αριθμού των προσπερασμάτων. Επίσης, κάτι ακόμα που είδαμε ήταν ότι δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το πως ένας οδηγός θα καταφέρει να διαχειριστεί τα ελαστικά του. Οι οδηγοί συνεχίζουν να πραγματοποιούν αλλαγές στο οδηγικό τους στυλ, ελπίζοντας ότι κάθε φορά θα είναι όλο και πιο “φιλικοί” με τα ελαστικά, χωρίς, όμως, να χάσουν την ταχύτητά τους, πράγμα που είναι και το ζητούμενο στη Formula 1, αλλά και γενικότερα σε όλα τα μηχανοκίνητα αθλήματα.

Όπως συμβαίνει σε κάθε αγώνα, κάποιοι ήταν κερδισμένοι και κάποιοι άλλοι χαμένοι. Κάποιους οδηγούς δεν μπορούμε να τους κατατάσσουμε με ευκολία σε μία από τις δύο κατηγορίες, ωστόσο, θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε, λαμβάνοντας υπόψιν άλλες παραμέτρους.

Πανευτυχής ο Hamilton μετά από μια αντρίκια νίκη

Σχεδόν κάθε φορά ο νικητής του αγώνα είναι κερδισμένος. Όχι πάντα. Φυσικά ο Lewis Hamilton ήταν ο πιο κερδισμένος του αγώνα στη Σαγκάη της Κίνας. Έφυγε από τη Μαλαισία με μια 8η θέση, την οποία δεν περίμενε πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης. Επίσης, στις αποσκευές του για τη Σαγκάη είχε αρκετές επιθέσεις, σχετικά με το οδηγικό του στυλ και τον τρόπο που διαχειρίζεται τα ελαστικά. Πολλοί άρχισαν να πιστεύουν ότι ο 26χρονος θα έχει σημαντικό μειονέκτημα έναντι του team-mate του, αλλά και πολλών άλλων κορυφαίων οδηγών. Αυτό που δεν ανέχεται ένας κορυφαίος οδηγός (και γενικότερα αθλητής) είναι η αμφισβήτηση των ικανοτήτων του. Ακόμα και οι πιο φανατικοί εχθροί του, ξέρουν ότι ο “Billion Dollar Man” ανήκει στους κορυφαίους οδηγούς του πλανήτη. Και όσοι το ξέχασαν, ή όσοι άρχισαν να αλλάζουν γνώμη ύστερα από τον αγώνα της Μαλαισίας, ο Βρετανός φρόντισε να τους κάνει να το ξανασκεφτούν, οδηγώντας καλύτερα από τον καθένα στον αγώνα της Κίνα. Ας δούμε όμως τι έκανε εκεί.

Η εκκίνηση του Hamilton:

http://www.youtube.com/watch?v=Z4yM3NL05tU

Φαίνεται πως ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2008 προετοίμαζε το χτύπημα του από τις κατατακτήριες του Σαββάτου. Άλλωστε το είχε δηλώσει και ο ίδιος. Η εκκίνησή του ήταν η καλύτερη μέχρι στιγμής στη χρονιά και εξ’ αρχής έδειξε τι έχει σκοπό να κάνει μετά από περίπου 30 γύρους. Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει σε Αυστραλία και Μαλαισία, το έκανε στην Κίνα. Προσπέρασε με αρκετά γενναίο τρόπο τον Vettel, καθώς ο Γερμανός δεν ξεκίνησε πολύ καλά. Αρχικά, ο Hamilton έδειξε ότι θα κινηθεί αριστερά, προσεγγίζοντας την εξωτερική πλευρά για την πρώτη στροφή, όμως είδε ότι υπάρχει χώρος στην δεξιά πλευρά, κόβοντας έτσι το τιμόνι της MP4-26 προς εκείνη την κατεύθυνση. Ο Vettel προσπάθησε να υπερασπιστεί την θέση του, κάνοντας και αυτός δεξιά, με αποτέλεσμα ο Hamilton να μην πατήσει για λίγα εκατοστά το γρασίδι. Στο πρώτο stint του Lewis δεν είδαμε επιθετικές κινήσεις. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν είχε επιλέξει να κάνει κάποια μικρή εξοικονόμηση καυσίμου, πιέζοντας παράλληλα τα ελαστικά του για να αντισταθμίσει τον χαμένο χρόνο από τη διαφορετική χαρτογράφηση του FO 108Y, αλλά επίθεση δεν είδαμε. Ίσως η διάρκεια του πρώτο stint να ήταν λίγο μεγαλύτερη απ’ ότι έπρεπε, καθώς στον γύρο του πριν την είσοδο στα pits, τα ελαστικά του είχαν “τελειώσει”, με αποτέλεσμα να δεχθεί το προσπέρασμα του Massa, ο οποίος είχε τα Pirelli του σε καλύτερη κατάσταση, παρόλο που αμέσως μετά μπήκαν και οι δύο μαζί για αλλαγή ελαστικών. Έναν γύρο πριν, τον είχε περάσει και ο Vettel. Ίσως το stint του Βραζιλιάνου να είχε μεγαλύτερη διάρκεια και το προσπέρασμα να έγινε αφορμή για την πρώτη αλλαγή του οδηγού της Ferrari, αλλά είναι κάτι που θα αναλύσουμε εκτενέστερα, όταν έρθει η σειρά του.

Ο Hamilton έδειξε στον Button τι πρέπει να κάνει

Το δεύτερο stint του Hamilton είχε την μικρότερη διάρκεια (μόλις 10 γύρους), παρόλο που χρησιμοποιούσε το set που είχε θυσιάσει στις κατατακτήριες. Η δεύτερη αλλαγή ήρθε στον 25 γύρο για τον Βρετανό και στον 30ο γύρο προσπέρασε τον Alonso, καθώς ο Ισπανός ήταν 3+ (!) δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Hamilton σε εκείνο το σημείο. Τα ελαστικά του ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση και το προσπέρασμα ήταν εύκολη υπόθεση για τον πιο επιθετικό οδηγό του grid. Η πραγματική αντεπίθεση του Πρωταθλητή του 2008, όμως, ξεκίνησε στον 35ο γύρο του αγώνα. Ο Hamilton βρισκόταν πίσω από τον Button και πλησίαζε το 3ο pit stop. Οι μηχανικοί του, του είπαν να προσέχει τα ελαστικά του, όμως ο Hamilton όταν θέλει να προσπεράσει θα κάνει ό,τι είναι δυνατό. Πλησίασε τον team-mate του και στην πρώτη στροφή του 36ου γύρου μπήκε στην εσωτερική της πρώτης στροφής, αιφνιδιάζοντας τον Button. Ο 31χρονος αναγκάστηκε να κόψει και να γυρίσει το τιμόνι του προς την αντίθετη πλευρά για να μην χτυπήσουν! Το προσπέρασμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Σειρά είχε ο Nico Rosberg. Ο Hamilton ακολουθούσε διαφορετικές γραμμές, προσπαθώντας να αγχώσει τον Γερμανό. Το “χτύπημα” του 26χρονου έγινε στη στροφή 6. Ο Βρετανός χρησιμοποίησε ακόμα ένα όπλο του. Την ικανότητά του στο φρενάρισμα. Είναι brake-lated οδηγός και στη είσοδο της στροφής φρέναρε καλύτερα, με τον Rosberg να μην μπορεί να υπερασπιστεί τη θέση του. Βέβαια, να πω ότι ο Γερμανός ήταν αναγκασμένος να εξοικονομήσει καύσιμα, καθώς ο FO 108Y κατανάλωνε περισσότερη βενζίνη απ’ ότι είχαν υπολογίσει οι άνθρωποι της Mercedes. Στον “αυτόματο πιλότο” μπήκε η διαδρομή προς τη νίκη και τα δύο επόμενα “θύματα” του “Billion Dollar Man” ήταν ο Massa και ο Vettel. O Βραζιλιάνος είχε βάλει τα σκληρά 5 γύρους πριν από τον Hamilton και δεν δυσκόλεψε ιδιαίτερα τον 26χρονο. Το προσπέρασμα που έδωσε στον οδηγό της McLaren τη νίκη πραγματοποιήθηκε στον 52ο γύρο. Η τακτική ίδια με αυτή που ακολούθησε και στην περίπτωση του Button. Ο αιφνιδιασμός. Ο Vettel είχε κατά 7 γύρους μεγαλύτερα σε ηλικία ελαστικά, ο Hamilton είχε καλύτερη έξοδο από τη στροφή 6 και στη είσοδο της στροφής 7 ξάφνιασε τον Vettel, όταν του πήρε την εσωτερική. Ο Γερμανός αμύνθηκε όσο καλύτερα μπορούσε, όμως η νίκη είχε επιλέξει άλλο οδηγό.

Το προσπέρασμα του Hamilton στον Alonso:

http://www.youtube.com/watch?v=juLPFGoNq4Q

Ο Sebastian Vettel δεν κατάφερε να κάνει το hat-trick, το οποίο φαινόταν ότι θα κάνει από τις κατατακτήριες, αφού ο Γερμανός ήταν 7 δέκατα ταχύτερος από κάθε άλλο οδηγό. Η στρατηγική που επέλεξε ήταν λανθασμένη, καθώς αυτό φάνηκε από τον αγώνα του team-mate του. Η εκκίνηση του Πρωταθλητή ήταν κακή, καθώς πάτησε υπερβολικά το πεντάλ του γκαζιού με αποτέλεσμα να περάσουν και οι δύο McLaren. Ο Button τον πέρασε εύκολα, ενώ προσπάθησε να αποτρέψει να γίνει αυτό από τον Hamilton, όμως, όπως αναφέρω και παραπάνω, ο Βρετανός είχε πάρει την εσωτερική και έτσι ο Vettel βρέθηκε να παλεύει με τον Rosberg στις πρώτες στροφές. Στο πρώτο stint, ο ρυθμός του ήταν παρόμοιος με αυτόν του Hamilton και του Button. Στον 14ο γύρο προσπέρασε τον Hamilton, μπαίνοντας μαζί με τον Button για αλλαγή ελαστικών. Όμως, μετά το λάθος του Button, ο 23χρονος βγήκε 2ος πίσω από τον Rosberg, ο οποίος είχε πραγματοποιήσει τη δική του αλλαγή 2 γύρους πιο νωρίς. Ο Vettel είχε χάσει την ενδοεπικοινωνία με τους μηχανικούς του, ενώ το KERS του άρχισε να παραδίδει πνεύμα, καθώς για άλλη μία φορά το σύστημα της Red Bull δεν λειτούργησε σωστά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο Seb πραγματοποίησε το 2ο pit stop στον 31ο γύρο, τοποθέτησε τη σκληρή γόμα και πήγαινε μέχρι το τέλος. Έχοντας κάνει 7 περισσότερους γύρους σε σχέση με τον Hamilton δεν ήταν και τόσο εύκολο να παίξει άμυνα, ενώ δεν ήθελε να χάσει και πολύ χρόνο στη μάχη του με τον Βρετανό, γιατί πίσω του πλησίαζε ο Jenson Button, ο οποίος ήταν και αυτός με καλύτερα ελαστικά, KERS και DRS.

Ο Vettel δεν μπορούσε να κρατήσει πίσω του τον Hamilton

Ο αγώνας του Γερμανού θα μπορούσε να είναι σίγουρα καλύτερος. Ο ρυθμός της RB7 δεν φάνηκε να είναι τόσο καλός όσο ήταν για άλλη μια φορά στις κατατακτήριες και οι μηχανικοί του Vettel δεν επέλεξαν την κατάλληλη στρατηγική. Δεν μπορούμε να πούμε ότι ο Vettel είναι χαμένος, αλλά σίγουρα θα ήταν πιο χαρούμενος αν είχε καταφέρει να πάρει 25 και όχι 18 βαθμούς. Και πάλι το ταχύτερο αυτοκίνητο ήταν το δικό του, αλλά η ταχύτητά του δεν κάνει το “μπαμ” στον αγώνα. Στην Αυστραλία ο Hamilton ήταν πίσω του, στη Μαλαισία τα πράγματα ήταν καλύτερα, αλλά και πάλι ο Button πλησίαζε πίσω του στο τέλος, ενώ στην Κίνα διακόπηκε το σερί του Γερμανού και της ομάδα του. Δεν ξέρω αν ο Vettel έχει αρχίσει να ανησυχεί βλέποντας τον ρυθμό της RB7 να μην είναι με διαφορά ο καλύτερος στους αγώνες, αλλά και την ψυχολογία στις τάξεις της McLaren να είναι στα ύψη.

Κάτι ακόμα που μπορεί να κάνει τον Vettel δεν είναι άλλος από τον Mark Webber. Ο Αυστραλός έκανε εξαιρετικό αγώνα, ακολουθώντας τη σωστή στρατηγική και εκμεταλλεύοντας πλήρως τη δυναμική και την απόδοση του μονοθεσίου του. Μετά από την κάκιστη απόδοση στις κατατακτήριες, ο Webber πήρε μπροστά. Κατάλαβε ότι έπρεπε να το κάνει. Σε Αυστραλία και Μαλαισία ξεκίνησε 3ος, αλλά φαίνεται πως έπρεπε να εκκινήσει 18ος για να ανέβει στο πρώτο βάθρο της χρονιάς. Το ξεκίνημα του 34χρονου δεν ήταν καλό και στο πρώτο stint πάλευε με αργότερα μονοθέσια. Επέλεξε να ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα, η οποία ήταν και η πιο αργή, αλλά την ξεφορτώθηκε στο πρώτο του pit stop, μόλις στον 10ο γύρο. Το μεγάλο πλεονέκτημα του Webber ήταν ότι και στα 3 pit stop έφυγε από το pit lane φορώντας ολόφρεσκα μαλακά ελαστικά, τα οποία του είχαν μείνει από τις κατατακτήριες. Έχοντας πολύ καλύτερα ελαστικά και την ψυχολογία με το μέρος του, το “καγκουρό” στο 4ο και τελευταίο του stint προσπέρασε τους Alonso, Massa, Rosberg και Button και έφτασε στα σκαλιά του βάθρου.

Εξαιρετικός ο Mark Webber

Ίσως αυτό αποτελέσει αφετηρία για να ξαναδούμε τον καλό Webber που βλέπαμε στο πρώτο μισό του 2010. Πολλοί έχουν ξεγράψει ήδη τον Αυστραλό από το παιχνίδι του τίτλου. Το ξέρει και ο ίδιος. Αυτός τους έδωσε το δικαίωμα να το κάνουν. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι να βρει την χαμένη του ταχύτητα, την οποία πρέπει και να δείξει. Ο Vettel έδειξε ότι δεν είναι ανίκητος. Επίσης, αυτό έδειξε και η Red Bull. Η αυστριακή ομάδα δεν επέλεξε τη σωστή στρατηγική στην περίπτωση του Vettel και αυτό φαίνεται πως είναι κάτι που κοστίζει ακριβά. Είτε το θέλουμε είτε όχι, φέτος, με τους ισχύοντες κανονισμούς η στρατηγική θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στην έκβαση ενός αγώνα. Οι ομάδες δεν γνωρίζουν ακόμα ποια ακριβώς στρατηγική πρέπει να ακολουθήσουν, και ίσως να πρέπει να αυτοσχεδιάσουν ή να πάρουν βιαστικές αποφάσεις τη στιγμή που οι οδηγοί τους είναι έξω στην πίστα και παλεύουν για θέσεις. Στην Κίνα η Red Bull δεν τα πήγε και τόσο καλά στον τομέα αυτό και ίσως αυτό να στέρησε την 3η φετινή και 5η συνεχόμενη για τον Vettel. Πάντα η RBR είχε πρόβλημα στρατηγικής σε περιπτώσεις αυτοσχεδιασμού, το θέμα είναι ότι τώρα αυτό έχει πολύ μεγαλύτερο τίμημα σε σχέση με τις περασμένες χρονιές.

Ωραία η θέα από το βάθρο, όμως οι άλλοι οδηγοί περιμένουν και πρέπει να πάμε και σε αυτούς. Στη Μαλαισία είχε πολύ καλύτερη διαχείριση ελαστικών από τον team-mate του, όμως στην Κίνα δεν μπορούσε να κάνει τα ελαστικά του να διαρκέσουν περισσότερο. Ο λόγος για τον πιο ευγενικό οδηγό του grid με τα ελαστικά, κάτι το οποίο δεν μας έδειξε στη Σαγκάη. Αυτό μπορεί να οφείλετε στο όχι ιδανικό στήσιμο της MP4-26. Η εκκίνηση του Jenson Button ήταν πολύ καλή και το εμπόδιο του Vettel ξεπεράστηκε με άνεση. Το πρώτο stint του ήταν καλό και το πρώτο pit stop ήρθε στον 14ο γύρο. Εκεί έγινε κάτι που σίγουρα σπάνια βλέπουμε σε αγώνες. Ο Βρετανός μπήκε κανονικά στο pit lane, αλλά σταμάτησε στους μηχανικούς της RBR για να του αλλάξουν ελαστικά! Αυτοί του έκαναν γρήγορα νόημα να φύγει, γιατί πίσω του ερχόταν ο Vettel! Ο Βρετανός δήλωσε ότι γύρισε έναν λάθος διακόπτει του τιμονιού, και έτσι στην προσπάθειά του να γυρίσει τον σωστό, αλλά κατάλαβε ότι είχε σταματήσει σε λάθος box! Ο οδηγός της McLaren είπε επίσης, ότι δεν είναι κάτι τόσο τραγικό και ότι ο Hamilton θα ήταν και πάλι ο νικητής, ακόμα και αν τα είχε κάνει όλα σωστά.

Καθαρή ήττα για τον Button σε απόδοση, επιθετικότητα, αλλά και διαχείριση ελαστικών

Θέλω να σταθώ λίγο στη μεταξύ τους μάχη. Καταρχήν, ο Button γνωρίζει πολύ καλά την επιθετικότητα του Hamilton. Στον 36ο γύρο είχαμε ανταλλαγή θέσεων μεταξύ των δύο McLaren. Ο Button διαπίστωσε τι πρέπει να κάνει σε παρόμοιες περιπτώσεις. Να αιφνιδιάζει τους αντιπάλους του. Ο Button δεν περίμενε τον Hamilton στα δεξιά του και δεν μπορούσε να μην αφήσει γκάζι και να μην στρίψει στιγμιαία αντίθετα, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα θυμόμασταν τη σύγκρουσή του Vettel με τον Webber στην Τουρκία το 2010. Ας αναλύσουμε λίγο τι έγινε. Καταρχήν, ο Hamilton πλησίαζε σταθερά τον Button και στο τέλος του 35ου γύρου τον έφτασε, αλλάζοντας συνεχώς γραμμές για να τον αγχώσει και να τον παραπλανήσει. Συνηθισμένη τακτική, αλλά καθόλου εύκολη γιατί πρέπει να μπορείς να το κάνεις χωρίς να χάσεις τις ταχύτητά σου ή να κάνεις κάποιο λάθος. Μόλις περνάνε και οι δύο τη γραμμή του τερματισμού, ο Hamilton κάνει ελάχιστα αριστερά δείχνοντας ότι θα κινηθεί προς εκείνη την κατεύθυνση. Ο Button επιλέγει -λανθασμένα- να μείνει στην αριστερή πλευρά, όμως ο Hamilton, βλέποντας την πρόθεση του team-mate του, επιλέγει να κινηθεί δεξιά του Button. Αυτό τον αιφνιδίασε. Στη συνέχεια, δεν μπορούσε να κάνει τίποτα για την υπεράσπιση της θέση του. Το θέμα, όμως, είναι ότι ο 31χρονος έπαιξε λάθος άμυνα. Επέλεξε τη λάθος γραμμή για να κρατήσει τη θέση του. Κάποιοι πιστεύουν ότι το έκανε επίτηδες για να αφήσει τον Hamilton να περάσει. Οι ίδιοι έχουν αρχίσει να λένε ότι ο Button θα είναι ο δεύτερος οδηγός της McLaren, ότι θα κάνει ό,τι θέλει ο Hamilton και άλλα τέτοια. Η δική μου απάντηση είναι, ότι μετά τη Μαλαισία ο Button έφυγε με περισσότερους βαθμούς από τον Hamilton στη συνολική βαθμολογία. Ο Button ξέρει καλά πως θα έχει ίση μεταχείριση με τον 26χρονο. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό και, προσωπικά, δε νομίζω ότι θα υπάρξει κάτι, μέχρι κάποιος από τους δύο να τεθεί εκτός της μάχης του πρωταθλήματος. Εκεί ίσως δούμε κάποια βοήθεια, αλλά έχουμε πάρα πολύ δρόμο μέχρι εκείνο το σημείο.

Tα προσπεράσματα του Hamilton

[tabs slidertype=”top tabs”][tabcontainer] [tabtext]Lewis Vs Button[/tabtext] [tabtext]Lewis Vs Rosberg[/tabtext] [tabtext]Lewis Vs Massa[/tabtext] [tabtext]Lewis Vs Vettel[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

[/tab] [tab]

[/tab] [tab]

[/tab] [tab]

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

 

Ήθελα να φτάσω σε αυτό το σημείο γιατί ήρθε η ώρα να αναφερθώ σε δύο οδηγούς, ή καλύτερα συνδυασμούς (οδηγού-μονοθεσίου) που μας εξέπληξαν θετικά και μπορεί να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αύξηση του θεάματος στο εγγύς μέλλον. Όντας πιστός στην κατάταξη του αγώνα, θα ξεκινήσω από τον Nico Rosberg και τη Mercedes. Τι άλλαξε και η W02 είναι πιο ανταγωνιστική; Μόλις πριν από μία εβδομάδα η γερμανική ομάδα έφυγε από τη Σεπάνγκ με μόλις 2 βαθμούς και στη Σαγκάη ο 25χρονος Γερμανός μπορούσε να παλέψει για το βάθρο, αν η ταχύτητα της Mercedes δεν βελτιωνόταν τόσο πολύ μέσα στο Σαββατοκύριακο! Ναι, θα σου εξηγήσω γιατί.

Προτιμότερο, όμως, είναι να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η εκκίνηση του Γερμανού ήταν καλή. Μπορεί να μην κέρδισε κάποιες θέσεις, όμως δυσκόλεψε αρκετά τον Vettel στις πρώτες στροφές. Το πρώτο stint του ήταν πολύ καλό, με τον ρυθμό του να είναι παραπλήσιος με αυτόν των 3 πρώτων. Επέλεξε να κάνει την πρώτη του αλλαγή στον 12ο γύρο, 2 γύρους νωρίτερα από τους Vettel και Button. Αποτέλεσμα ήταν, μετά από τις πρώτες αλλαγές ο Rosberg να είναι πρώτος, έχοντας μάλιστα κάποια διαφορά από τον 2ο Vettel! Η Mercedes επέλεξε να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη στρατηγική γιατί ο Γερμανός θα είχε ελεύθερο πεδίο μπροστά του, φορώντας, μάλιστα, μαλακά ελαστικά. Ο Rosberg όμως ήταν άτυχος, γιατί το μονοθέσιό του ήταν πιο γρήγορο απ’ ότι περίμεναν οι μηχανικοί της Mercedes! Την Παρασκευή έκαναν προσομοίωση αγώνα και είδαν ποια είναι η κατανάλωση βενζίνης για να βάλουν αντίστοιχη ποσότητα στο ρεζερβουάρ της W02. Έλα όμως που στον αγώνα η W02 ήταν ταχύτερη με αποτέλεσμα ο 25χρονος να αναγκάζεται να κόψει ρυθμό, γιατί διαφορετικά θα έμενε από βενζίνη! Στη Mercedes πιστεύουν ότι αν είχαν τοποθετήσει περισσότερη βενζίνη, ο Rosberg θα πάλευε για να ανέβει στο βάθρο!

Η ποσότητα του καυσίμου δεν επέτρεψε στον εκπληκτικό Nico Rosberg να παλέψει με τον Hamilton

Ναι, αλλά τι άλλαξε; Καταρχήν, οι Γερμανοί έχουν κατανοήσει καλύτερα την W02, με αποτέλεσμα να βρουν έναν πολύ πιο αποδοτικό στήσιμο για το μονοθέσιο. Επίσης, στη Μαλαισία, λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών, η Mercedes αναγκάστηκε να ανοίξει οπές απαγωγής θερμότητας, οι οποίες, όμως, επηρέαζαν την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου. Στη Σαγκάη, η θερμοκρασία ήταν χαμηλότερη και έτσι η W02 είχε καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Σίγουρα η εμφάνιση αυτή δίνει ελπίδες στη Mercedes, με την πολλή και σκληρή δουλειά να συνεχίζεται για τους τεχνικούς της. Η ψυχολογία είναι λογικό να έχει ανέβει και η Κίνα μας έδειξε ότι η γερμανική ομάδα μπορεί να στοχεύει ακόμα τη Ferrari.

Το προσπέρασμα του Rosberg στον Alonso

(το αριστερό pod wing του Γερμανού είναι λίγο σπασμένο):
http://www.youtube.com/watch?v=T5gzaxGyOmU

Στις χειμερινές δοκιμές δε μπορούσα να φανταστώ ότι στο “Ανάλυσέ το” του 3ου αγώνα της χρονιάς η σειρά της Ferrari θα ήταν τόσο πίσω. Τα πράγματα για την ιταλική ομάδα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Κι ενώ στη Μαλαισία ο ρυθμός της 150° Italia ήταν πολύ καλός, εδώ τα πράγματα άλλαξαν. Ο ρυθμός του ιταλικού μονοθεσίου ήταν μακριά από αυτών της κορυφής. Το μόνο καλό για τη Scuderia ήταν κάποιος που δεν περιμέναμε. Αυτός ήταν ο Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος από τις κατατακτήριες έδειξε ότι η βελτίωση είχε αρχίσει να διαφαίνεται και στη δική του περίπτωση. Στις κατατακτήριες, ήταν μόλις 26 χιλιοστά του δευτερολέπτου αργότερος από τον Alonso και στον αγώνα έπρεπε να βάλει τα δυνατά του για να δείξει ότι δεν φοβάται τον Ισπανό.

Ο Massa πέρασε από την αρχή τον αγώνα Alonso και ήταν καλύτερος από τον Ισπανό

Και ακριβώς αυτό έκανε. Ξεκινώντας καλά, πέρασε τον Alonso και βρέθηκε πίσω από τον Rosberg. Στο πρώτο stint είχε πολύ καλό ρυθμό, και μάλιστα σε αρκετούς γύρους ήταν ταχύτερος από τον team-mate του. Από τους 15 γύρους που διήρκησε το stint του, στους 8 (2ο, 4ο, 5ο, 6ο, 8ο, 9ο, 12ο και 13ο γύρο) ήταν ταχύτερος του Ferni. Μάλιστα, κατάφερε να διατηρήσει τα ελαστικά του σε σχετικά καλή κατάσταση, καλύτερη από του Hamilton, τον οποίο προσπέρασε στον 15ο γύρο. Ίσως αυτό το προσπέρασμα να επηρέασε τη στρατηγική του. Επειδή εξ’ αρχής βρισκόταν σε στρατηγική δύο pit stop και τα ελαστικά του μπορούσα να κάνουν μερικούς ακόμα γύρους, μπορεί αν είχε παραμείνει πίσω από τον Hamilton να έκανε ακόμα λίγα χιλιόμετρα με εκείνο το σετ ελαστικών. Όμως δεν χρειάζεται να έχεις το IQ του da Vinci (220) για να καταλάβεις ότι ο Hamilton θα έμπαινε στον 15ο γύρο ή και νωρίτερα αν δεν είχε μπει ο Button, αφού ο “Billion Dollar Man” ήθελε όσο τίποτε άλλο να ξεφορτωθεί τα ελαστικά που είχε. Έτσι, με το να κάνουν μαζί pit stop, ο Massa θα είχε την ευκαιρία να μείνει μπροστά από τον Βρετανό. Πράγμα που έγινε, παρόλο που οι μηχανικοί της McLaren ήταν λίγο ταχύτεροι από τους συναδέλφους τους στη Ferrari. Με την καταδικαστική στρατηγική των δύο pit stop, ο 30χρονος δεν μπορούσε να κάνει και πολλά. Δέχθηκε το προσπέρασμα των Hamilton, Button και Webber, με την 6η θέση να είναι η καλύτερη που μπορεί να πάρει.

Το προσπέρασμα του Massa στον Hamilton:

http://www.youtube.com/watch?v=T7LjOu8KBp0

Τι έκανε, όμως, τον Felipe να βρεθεί στους κερδισμένους τους αγώνα; Πως εξηγείται η ξαφνική (;) βελτίωση του Βραζιλιάνου; Το κύριο πρόβλημα του Massa είναι η υποστροφή, η οποία καταστρέφει τα πίσω ελαστικά. Ο μόνος τρόπος να βελτιωθείς στη Formula 1 είναι η σκληρή δουλειά. Αυτό έκανε. Έκατσε, εντόπισε το πρόβλημά του και προσπάθησε να βρει τρόπους για να βελτιώσει το οδηγικό του στυλ. Φαίνεται πως βρίσκεται σε καλό δρόμο και μπορεί να ξαναδούμε τον Massa του 2008. Ο Βραζιλιάνος έκανε τον καλύτερό του αγώνα μετά από την επιστροφή του στη Formula 1. Θα μπορέσει να είναι η ηλιαχτίδα στο σκοτεινό τοπίο που υπάρχει όσον αφορά την απόδοση της 150° Italia;

Στον αντίποδα, ο αγώνας της Κίνας ήταν ο χειρότερος για τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός είχε κακή απόδοση και για το κυριότερο είναι ότι έχασε πολύ χρόνο πίσω από τον Schumacher, τον οποίο και κατάφερε να περάσει στο τέλος του 25ου -γι’ αυτούς- γύρο. Για τον “El Nano” δεν έχω να γράψω πολλά ήταν ο χειρότερος -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- αγώνας για τον Ισπανό, χωρίς μάλιστα να μπορεί να “κατηγορεί” κανέναν, πέραν του τεχνικού τμήματος της ομάδας του για το μονοθέσιου που του έχουν δώσει. Δε φταίει ο Schumi αν ο Alonso άργησε να περάσει. Αν και μεταξύ μας, δε νομίζω ότι ο Ferni “κατηγορεί” τον παλιό του φίλο. Προσωπικά, πιστεύω ότι ακόμα αν περνούσε με ευκολία τον Γερμανό, δεν θα είχε τερματίσει μπροστά από τον Massa, γιατί ο Βραζιλιάνος είχε παρόμοιο, αν όχι καλύτερο ρυθμό.

Απογοητευμένοι από την απόδοση της 150° Italia οι Alonso και Massa

Τόσο ο Alonso όσο και ο Massa, υπογράμμισαν ότι οι θέσεις τους δεν θα ήταν διαφορετικής ακόμα και αν είχαν ακολουθήσει στρατηγική 3 αλλαγών. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν το λένε για να τονίσουν ακόμα περισσότερο την έλλειψη ανταγωνιστικότητας του μονοθεσίου τους. Το κύριο πρόβλημα στο ιταλικό μονοθέσιο φαίνεται να είναι η παραγωγή κάθετης δύναμη από το εμπρός μέρος, πράγμα που το κάνει υποστροφικό. Ο Aldo Costa, τεχνικός διευθυντής της Ferrari, έχει δηλώσει ότι η ομάδα του εργάζεται πάνω στην κατασκευή μιας εύκαμπτης εμπρός πτέρυγας και ότι θα καταφέρει να την ενσωματώσει στο μονοθέσιο σύντομα. Όμως, ο Alonso δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή το πρόβλημα δεν θ το έλυνε μια ευέλικτη αεροτομή. Στο Maranello πρέπει να κάνουν το εμπρός μέρος να παράγει μεγαλύτερα ποσά κάθετης δύναμης και δεν ξέρω αν είναι προτιμότερο να βελτιώσουν το ήδη υπάρχον ή αν πρέπει να το επανασχεδιάσουν. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι πρέπει να το κάνουν γρήγορα, γιατί οι Red Bull, McLaren και Mercedes (ίσως και η Renault) δεν θα περιμένουν ούτε λεπτό την ιταλική ομάδα. Στους Ιταλούς σίγουρα υπάρχει προβληματισμός, αλλά το χειρότερο θα είναι αν ο προβληματισμός μετατραπεί σε πανικό.

Η μάχη μεταξύ των Schumacher και Alonso:

http://www.youtube.com/watch?v=MlAqEmeAKXw

Το άρθρο έχει γίνει τεράστιο και γι’ αυτό θα κλείσω με τον Michael Schumacher. Τι πιστεύεις, έκανε καλό ή κακό αγώνα; Εγώ πιστεύω ότι ακόμα ένας κακός αγώνα προστέθηκε στο ενεργητικό το Γερμανού. Μπορεί να ξεκίνησε 14ος και να τερμάτισε 8ος, αλλά ο ρυθμός του δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτόν του team-mate του. Ο Rosberg “είχε για την πλάκα του” τις δύο Ferrari και ο Schumi κρατούσε πίσω του τη μία από αυτές. Δε λέω ότι είναι εύκολο να κρατήσεις πίσω σου τον Alonso, αλλά -πολύ- μπροστά του, ο Rosberg ήταν λες και ήταν σε άλλο μονοθέσιο, παρόλο που ήταν αναγκασμένος να κόψει ρυθμό για να μην μείνει από καύσιμο, τόσο γρήγορα που πήγαινε. Βλέπω κάποιους να λένε ότι “αυτός είναι ο Schumi που ξέρουμε”, ή ότι “ο Schumi επέστρεψε” και άλλα τέτοια. Ε, όχι ρε παιδιά. Ας μην τρέφουμε αυταπάτες κι ας μην χαϊδεύουμε αφτιά. Είναι 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ήταν ο 272ος αγώνας του, λογικό δεν είναι να ξέρει να ακολουθεί αμυντικές γραμμές; Δεν υποτιμώ τις ικανότητες του Γερμανού, αλλά αυτός δεν είναι ο Schumacher του παρελθόντος. Γιατί αν είναι, τότε ο Rosberg τι είναι; Πότε θα δούμε τον καλό Schumi να παλεύει, να επιτίθεται, όχι για την 7η θέση, όπως ανεπιτυχώς προσπάθησε να κάνει στην Κίνα για να πάρει στο τέλος την 7η θέση από τον Alonso, αλλά για το βάθρο, όπως ίσως θα έκανε ο Rosberg αν δεν αναγκαζόταν να μειώσει ρυθμό για αρκετούς γύρους. Ξέρω ότι τα ερωτήματα έχουν ρητορική φύση και σταματάω εδώ γιατί αν συνεχίσω δεν θα μου φτάσουν ούτε 5 παράγραφοι για να τελειώσω με τον πολυπρωταθλητή.

Τα Highlights του αγώνα:

http://www.youtube.com/watch?v=NRzynpUSs8M

Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 6-8 Μαΐου, στην Τουρκία, και μπορεί να είναι το τελευταίο εκεί. Με ένα μεγάλο “μπορεί”. Αυτό σημαίνει ότι στο κενό των 3 εβδομάδων, ίσως μπορεί να συμβούν κάποιες αλλαγές που θα δούμε στο Istanbul Park. Οι ομάδες θα δουλέψουν σκληρά, καθώς τα εργοστάσια δεν είναι υποχρεωμένα να βάλουν προσωρινό λουκέτο. Την περισσότερη δουλειά φαίνεται πως έχει η Ferrari. Ο Fernando Alonso έχει δηλώσει ότι η ομάδα του δεν θα είναι τόσο ανταγωνιστική ώστε να μπορεί να παλέψει με τις Red Bull και McLaren για τη νίκη. Η Red Bull θέλει να βελτιώσει το KERS της, για να το κάνει να λειτουργεί σωστά σε όλη τη διάρκεια του 3ημέρου, η McLaren, βάσει της απόδοσής της στην Κίνα, στοχεύει στη νίκη, έχοντας -λογικά- μαζί της περισσότερες αναβαθμίσεις για την MP4-26, η Mercedes θέλει να πετύχει αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει στην Κίνα, δηλαδή να ανέβει στο βάθρο και η Renault δηλώνει ότι στόχος της είναι η Ferrari, καθώς στην Κωνσταντινούπολη η R31 θα έχει αρκετές αναβαθμίσεις. Ποια από όλα αυτά θα δούμε να λαμβάνουν χώρα στην πίστα; Προσωπικά, το πρώτο που θέλω να δω, είναι ένας αγώνας τόσο όμορφος όσο ο αγώνας στη Σαγκάη. Νομίζω πως δεν είναι δύσκολο να γίνει, και αν πραγματικά δούμε και πάλι τόσο θέαμα σε στεγνό αγώνα, νομίζω πως θα έχουμε όλο το δικαίωμα να λέμε ότι η Formula 1 έχει περάσει σε μια άλλη εποχή…

Όλα τα αρχεία για τις ταχύτητες και τους χρόνους των οδηγών μπορείς να τα βρεις εδώ.

[Photos copyright: HOCH ZWEI, Red Bull Racing/Clive Mason/Getty Images, Red Bull Racing/Mark Thompson/Getty Images, FOTO ERCOLE COLOMBO]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα