Τα σύννεφα δεν μπορούσαν να κρατήσουν άλλο το νερό που περιείχαν, και η πίστα της Sepang έγινε… λίμνη πριν από την έναρξη των κατατακτήριων. Ακόμα και στις υγρές συνθήκες, όμως, η Mercedes έδειξε την ταχύτητά της, και ο Lewis Hamilton θα είναι ξανά ο poleman στον αυριανό αγώνα. Δίπλα του θα έχει τον Sebastian Vettel, ενώ στη δεύτερη σειρά τής εκκίνησης θα είναι οι Nico Rosberg και Fernando Alonso.
Πιο πίσω θα βρεθούν οι Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne και Jenson Button. Ας δούμε, όμως, τι έγινε αναλυτικά στις επεισοδιακές κατατακτήριες.
Q1
Η βαριά βροχή που έπεφτε στη μαλαισιανή πίστα είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει καθυστέρηση 50 λεπτών, για να βελτιωθούν λίγο οι συνθήκες στην πίστα. Οι οδηγοί περίμεναν να μπουν τα βρόχινα ελαστικά στα μονοθέσιά τους, τα οποία μπορούν ν’ απάγουν 65 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο στα 300 χλμ/ώρα!
Τα μονοθέσια που πήραν πρώτα θέση στο τέλος τού pit lane ήταν αυτά της Mercedes, με τον Hamilton να είναι μπροστά από τον Rosberg και τα ενδιάμεσα ελαστικά να επιλέγονται αντί των βρόχινων, τα οποία βρισκόταν μόνο στις δύο McLaren. Μόλις άναψε το πράσινο φως, τα μονοθέσια βγήκαν αμέσως στην πίστα, αλλά ο Marcus Ericsson έμεινε ακινητοποιημένος στο pit lane.
Τα ενδιάμεσα ήταν τα κατάλληλα ελαστικά για τις συνθήκες, και η Mercedes έδειξαν από νωρίς την ταχύτητά τους και στο βρεγμένο. Μόλις 6 λεπτά μετά από την έναρξη, ο Sebastian Vettel έπρεπε να επιστρέψει στα pits, λόγω προβλήματος στο σύστημα ERS.
Οι Magnussen και Button έβαλαν και αυτοί τα ενδιάμεσα ελαστικά και προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στις συνθήκες, αλλά δεν μπορούσαν να μπουν στη 10άδα. Αυτό έκανε, όμως, εύκολα ο Vettel που επέστρεψε στην πίστα μετά από το μικρό πρόβλημα που είχε.
Το 18λεπτο τελείωσε πρόωρα, μετά από επαφή τού Ericsson με τις μπαριέρες στην 3η στροφή, με αποτέλεσμα να σπάσει το εμπρός-δεξί μέρος τής CT05, η οποία έμεινε ακινητοποιημένη στην πίστα. Η κόκκινη σημαία βγήκε αμέσως, αλλά απέμεναν μόλις 35 δευτερόλεπτα για το τέλος, κάτι που σήμαινε πως είναι αδύνατο να προλάβουν οι οδηγοί να κάνουν γρήγορη προσπάθεια. Έτσι, έμειναν εκτός οι Maldonado, Sutil, Bianchi, Kobayashi, Chilton και φυσικά ο Ericsson.
Q2
Η βροχή δυνάμωσε, με αποτέλεσμα να δούμε τα βρόχινα ελαστικά σε όλα τα μονοθέσια, εκτός από τις δύο Ferrari, που επέλεξαν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η κόκκινη σημαία βγήκε μόλις 2 λεπτά μετά την έναρξη, ύστερα από το περιστατικό που συνέβη μεταξύ των Alonso και Kvyat: αρχικά, ο Alonso άνοιξε πολύ τη γραμμή του στην είσοδο για τη στροφή 9, και ο Kvyat είχε την αγωνιστική γραμμή, θέλοντας να περάσει τον Ισπανό. Ο οδηγός τής Ferrari, όμως, δεν είχε τον Ρώσο κι έκλεισε τη γραμμή του, κάτι που οδήγησε σ’ επαφή.
Η επαφή αυτή δεν ήταν “αναίμακτη”, καθώς έσπασε η εμπρός-αριστερή ανάρτηση του “El Nano”, και οι μηχανικοί του έπρεπε να την αντικαταστήσουν. Στην άλλη πλευρά του ιταλικού garage, ο Raikkonen φορούσε τα βρόχινα ελαστικά, για τη δεύτερη έξοδο στην πίστα, η οποία ήταν και η ουσιαστική, αφού δεν κανένας δεν είχε προλάβει να γράψει χρόνο στο Q2.
Στους πρώτους χρόνους, η Mercedes ήταν και πάλι ταχύτερη, με τον Hamilton να είναι απευθείας στο 1:59, όταν οι άλλοι δεν είχαν σπάσει το “φράγμα” των 2 λεπτών. Στην πίστα βρισκόταν όλοι οι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου και του Alonso, που με νέα ανάρτηση προσπαθούσε να “δαμάσει” το ιταλικό μονοθέσιο, κάτι που δεν μπορούσε να κάνει ο Magnussen, με αποτέλεσμα να βγει με θεαματικό τρόπο εκτός πίστα στην τελευταία στροφή, αλλά δίχως να τραυματίσει την MP4-29.
Η ένταση της βροχής μειώθηκε λίγο και ο Rosberg ανέβηκε στη δεύτερη θέση, όμως ήταν 4 δέκατα μακριά από τον Hamilton, που δεν είχε “πέσει” από την πρώτη θέση. Με μόλις λίγα δευτερόλεπτα ν’ απομένουν, οι Massa και Bottas πάλευαν για να προκριθούν στο Q3, κάτι δεν κατάφεραν, σε αντίθεση με τον Jean-Eric Vergne που μπήκε την τελευταία στιγμή στη 10άδα. Έτσι, η μέρα τελείωσε νωρίς για τους Kvyat, Gutierrez, Massa, Perez, Bottas και Grosjean.
Q3
Οι συνθήκες δεν ήταν ξεκάθαρες για το ποια ελαστικά έπρεπε να μπουν στα μονοθέσια, και οι ομάδες έκαναν διαφορετικές επιλογές, με τη McLaren να επιλέγει τα ενδιάμεσα. Ο Magnussen είπε πως η επιλογή ήταν λανθασμένη για τις συνθήκες, και τα βρόχινα ελαστικά μπήκαν στην MP4-29 αμέσως μετά, τη στιγμή που ο Button κρατούσε τα ενδιάμεσα.
Όπως και στο Q2, ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στους πρώτους γρήγορους γύρους, αλλά ο Vettel ήταν πολύ κοντά. Δεν υπήρχε χρόνος χαλάρωσης για τον οδηγό τής Mercedes, καθώς ο Peter Bonnington τού είπε ότι έπρεπε να συνεχίσει να πιέζει για κάτι καλύτερο, αν και δεν κατάφερε να βελτιώσει το 1:59.431. Ο Alonso ήταν στην τρίτη θέση, μόλις 5 χιλιοστά μπροστά από τον Rosberg!
Ο Raikkonen ήθελε νέα βρόχινα ελαστικά, όταν ο Vettel τα είχε βάλει στην RB10 του. Με 3 λεπτά ν’ απομένουν, οι οδηγοί έβαλαν φρέσκα ελαστικά, με τον Button να έχει ξανά τα ενδιάμεσα, αλλά ήταν φανερό ότι δεν μπορούσε να ξεκολλήσει από τη 10η θέση.
Όταν όλοι είχαν μια τελευταία προσπάθεια, ο Vettel δεν πρόλαβε να περάσει τη γραμμή για να ξεκινήσει νέο γύρο. Η μόνη βελτίωση ήρθε από τον Rosberg, που πέρασε στην 3η θέση, αλλά ήταν 6 δέκατα μακριά από τους δύο πρώτους. Έτσι, η καρώ σημαία έπεσε, με τον Hamilton να παίρνει τη δεύτερη συνεχόμενη pole position και τον Vettel να είναι για λίγο πιο αργός. Ακολούθησαν οι Rosberg, Alonso, Ricciardo, Raikkonen, Hulkenberg, Magnussen, Vergne και Button.
Ο γύρος που έδωσε την pole στον Hamilton:
https://www.youtube.com/watch?v=Z1Q_psDN4H4
Ο αυριανός αγώνας ξεκινά στις 11:00 ώρα Ελλάδας (με τη νέα ώρα) και είναι πιθανό η βροχή να κάνει ξανά την εμφάνισή της και αύριο. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι από τις σημερινές κατατακτήριες.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατατακτήριες[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:57.202 | 1:59.041 | 1:59.431 | 22 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:57.654 | 1:59.399 | 1:59.486 | 20 |
3 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:57.183 | 1:59.445 | 2:00.050 | 23 |
4 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:58.889 | 2:01.356 | 2:00.175 | 22 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:58.913 | 2:00.147 | 2:00.541 | 20 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:59.257 | 2:01.532 | 2:01.218 | 21 |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:58.883 | 2:00.839 | 2:01.712 | 23 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 2:00.358 | 2:02.094 | 2:02.213 | 20 |
9 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 2:01.689 | 2:02.096 | 2:03.078 | 23 |
10 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 2:00.889 | 2:01.810 | 2:04.053 | 22 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 2:01.175 | 2:02.351 | 16 | |
12 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 2:01.134 | 2:02.369 | 16 | |
13 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 2:00.047 | 2:02.460 | 16 | |
14 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 2:00.076 | 2:02.511 | 15 | |
15 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:59.709 | 2:02.756 | 17 | |
16 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 2:00.202 | 2:02.885 | 17 | |
17 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 2:02.074 | 8 | ||
18 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 2:02.131 | 7 | ||
19 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 2:02.702 | 8 | ||
20 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 2:03.595 | 8 | ||
21 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 2:04.388 | 8 | ||
22 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 2:04.407 | 7 | ||
Q1 107% Time | 2:05.385 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 19 | Felipe Massa | 16:54:40 | 305.0 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | 16:58:07 | 304.3 |
3 | 11 | Sergio Perez | 16:54:34 | 303.4 |
4 | 27 | Nico Hulkenberg | 16:56:46 | 303.0 |
5 | 6 | Nico Rosberg | 16:55:52 | 301.9 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 17:03:08 | 301.2 |
7 | 22 | Jenson Button | 17:03:12 | 300.7 |
8 | 44 | Lewis Hamilton | 16:55:48 | 299.5 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | 16:56:29 | 299.5 |
10 | 10 | Kamui Kobayashi | 17:05:14 | 298.0 |
11 | 14 | Fernando Alonso | 16:58:33 | 297.2 |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | 16:56:20 | 297.0 |
13 | 13 | Pastor Maldonado | 16:56:16 | 296.6 |
14 | 7 | Kimi Räikkönen | 16:55:23 | 295.9 |
15 | 8 | Romain Grosjean | 16:56:21 | 295.1 |
16 | 4 | Max Chilton | 16:54:10 | 293.7 |
17 | 9 | Marcus Ericsson | 16:58:59 | 293.3 |
18 | 21 | Esteban Gutierrez | 16:54:59 | 292.8 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 16:54:06 | 292.0 |
20 | 99 | Adrian Sutil | 16:55:19 | 291.5 |
21 | 3 | Daniel Ricciardo | 16:55:11 | 289.7 |
22 | 1 | Sebastian Vettel | 17:03:38 | 288.5 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 28.537 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 28.609 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 28.763 |
4 | 27 | Nico Hulkenberg | 28.808 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 28.982 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 29.003 |
7 | 7 | Kimi Räikkönen | 29.045 |
8 | 1 | Sebastian Vettel | 29.073 |
9 | 3 | Daniel Ricciardo | 29.076 |
10 | 19 | Felipe Massa | 29.124 |
11 | 11 | Sergio Perez | 29.158 |
12 | 22 | Jenson Button | 29.188 |
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | 29.216 |
14 | 26 | Daniil Kvyat | 29.293 |
15 | 17 | Jules Bianchi | 29.348 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 29.391 |
17 | 21 | Esteban Gutierrez | 29.506 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | 29.656 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 29.838 |
20 | 99 | Adrian Sutil | 30.015 |
21 | 4 | Max Chilton | 30.141 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 30.326 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 41.280 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 41.483 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | 41.552 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | 41.890 |
5 | 7 | Kimi Räikkönen | 42.257 |
6 | 14 | Fernando Alonso | 42.297 |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | 42.389 |
8 | 77 | Valtteri Bottas | 42.510 |
9 | 8 | Romain Grosjean | 42.572 |
10 | 19 | Felipe Massa | 42.774 |
11 | 20 | Kevin Magnussen | 42.909 |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | 43.073 |
13 | 26 | Daniil Kvyat | 43.120 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 43.141 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 43.213 |
16 | 11 | Sergio Perez | 43.287 |
17 | 22 | Jenson Button | 43.347 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | 43.351 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 43.610 |
20 | 4 | Max Chilton | 44.465 |
21 | 10 | Kamui Kobayashi | 44.474 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 44.484 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 46.939 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | 47.029 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 47.076 |
4 | 27 | Nico Hulkenberg | 47.412 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 47.524 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | 47.577 |
7 | 11 | Sergio Perez | 47.586 |
8 | 3 | Daniel Ricciardo | 47.750 |
9 | 77 | Valtteri Bottas | 47.848 |
10 | 19 | Felipe Massa | 47.947 |
11 | 22 | Jenson Button | 47.960 |
12 | 8 | Romain Grosjean | 47.966 |
13 | 20 | Kevin Magnussen | 48.122 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 48.178 |
15 | 26 | Daniil Kvyat | 48.204 |
16 | 99 | Adrian Sutil | 48.404 |
17 | 25 | Jean-Eric Vergne | 48.631 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | 48.756 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 49.239 |
20 | 4 | Max Chilton | 49.506 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 49.580 |
22 | 17 | Jules Bianchi | 49.611 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com]