ferrari_348_elaborazione_2


Έχουμε δει κατά το παρελθόν 2 αρκετά βελτιωμένες εκδοχές της 348, την twin-turbo 348 Challenge και την πιο ακραία ίσως 348 που υπήρξε, την F48 Koenig. Σήμερα, θα δούμε μια πιο “γήινη” εκδοχή του ιταλικού μοντέλου, δια χειρός του σχεδιαστικού οίκου Zagato, με το όνομα 348 Εlaboratione.

Μεταξύ 1991 και 1992, μερικοί ιδιοκτήτες των 348 ΤΒ ήθελαν κάτι διαφορετικό για τα αυτοκίνητά τους, τουλάχιστον σχεδιαστικά. Ο Zagato, λοιπόν, ανέλαβε την εξωτερική αλλαγή των 348 και, όπως παρατηρείς, το στυλ κι ο χαρακτήρας του αυτοκίνητου έχουν αλλάξει αρκετά. Το αμάξωμα έχει χάσει λίγο από τις ακμές που χαρακτήριζαν το εργοστασιακό μοντέλο, με αποτέλεσμα να γίνει πιο στρογγυλεμένο. Οι ευμεγέθεις αεραγωγοί, τύπου NACA-style, στα πλαϊνά του αυτοκινήτου δεν περνάνε απαρατήρητοι, ενώ, οι προφυλακτήρες ήταν επανασχεδιασμένοι, όπως και το μπροστά καπό με τους νέους αεραγωγούς. Νέοι ήταν και οι καθρέφτες.

ferrari_348_elaborazione_1

Αλλαγές σημειώθηκαν και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Οι παραδοσιακές γρίλιες πάνω από το μοτέρ έχουν αντικατασταθεί από ένα τζάμι, ώστε να φαίνεται ο V8 κινητήρας του μοντέλου. Τζάμι η Ferrari έβαλε μετά από 8 χρόνια στην 360 Modena! Μια διακριτική αεροτομή προστέθηκε, που έμπαινε σε λειτουργία από διακόπτη στο ταμπλό και νέα επίσης ήταν τα φωτιστικά σώματα της 348 Εlaboratione. Να σημειώσουμε ότι τα panels είναι χειροποίητα από αλουμίνιο, γεγονός που θα συνέβαλε στη μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου. Οι ζάντες ήταν custom της OZ-Racing.

Ένα από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του Zagato, που βρήκε πεδίο στη συγκεκριμένη 348, είναι η Double-Bubble οροφή, ήδη από τη δεκαετία του ’60. Η ιδέα ήταν να χαμηλώσει η γραμμή της οροφής της 348, αλλά όχι να θυσιαστεί χώρος για οδηγό και συνοδηγό.

1991_Zagato_Ferrari_348_Elaborazione_10

Εσωτερικά, έγιναν σημαντικές βελτιώσεις, τα νέα καθίσματα προσέφεραν καλύτερη πλευρική στήριξη και είχαν δερμάτινη επένδυση. Η Momo φρόντισε για το τιμόνι της 348 Εlaboratione. Η εικόνα του εσωτερικού συμπληρωνόταν από μα οθόνη που μετέδιδε εικόνα από την κάμερα που υπήρχε στους καθρέφτες, εξοπλισμό που είχαμε δει και στην Gemballa Testarossa.

Μηχανικά, ο V8 των 3,4 λίτρων έμεινε απαράλλαχτος, αποδίδοντας δηλαδή 300 ίππους στις 7200 στροφές/λεπτό.

O Zagato είχε ανακοινώσει ότι θα βγάλει σε περιορισμένη παραγωγή 22 348 Εlaboratione, αλλά μόνο 10 κατασκευάστηκαν. Κάθε Elaboratione, ωστόσο, ήταν λίγο διαφορετική από την άλλη και μέχρι στιγμής, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν σε τρία χρώματα, κίτρινο, κόκκινο και ασημί.