Αρχική Κατασκευαστές Citroen Test drive: Δοκιμάζουμε για 1200+ χλμ το Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Test drive: Δοκιμάζουμε για 1200+ χλμ το Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110

31
Test drive: Δοκιμάζουμε για 1200+ χλμ το Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110

5d3_0801

Το Citroën C4 Cactus δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι η τρίτη φορά που το παίρνουμε για δοκιμή, αλλά η πρώτη με τον μοναδικό κινητήρα βενζίνης, με το πετρελαιοκίνητο μοντέλο να γράψαμε 3.000 χλμ. το περασμένο καλοκαίρι.

Με αυτό ανθρακί, που βλέπεις στις φωτογραφίες, κινήθηκα στο μεγαλύτερο μέρος της Αττικής, αλλά έκανα και μια σύντομη απόδραση προς τη βόρεια μεριά της Εύβοιας. Το αποτέλεσμα ήταν να διανύσω μαζί του 1.230 χλμ., με την μέση κατανάλωση που έγραψε το trip computer, όταν το επιστρέψαμε στην εταιρία, να ήταν μόλις 5,8 λίτρα/100 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί πως δοκιμή έγινε πριν από μερικές εβδομάδες, όταν υπήρχαν ακόμη ανεβασμένες εξωτερικές θερμοκρασίες και έτσι ο αυτόματος κλιματισμός του αυτοκινήτου δοκιμής δούλευε υπερωρίες, ακόμα και το βράδυ.

Με το Cactus, η γαλλική εταιρία πέτυχε “λίρα 100”. Απέδειξε περίτρανα ότι η αγορά θέλει το κάτι διαφορετικό, κάτι που δεν είναι βγαλμένο από ένα σχεδιαστήριο, που παίρνει εντολές από σοβαρούς γραβατωμένους μανατζεραίους.

5d3_0836

Παρουσίασε ένα μοντέλο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο, και επανέφερε την μάρκα στις πραγματικές της αξίες. Μας έδειξε, επίσης, το “διδακτορικό” της στις οικονομίες κλίμακας, καθώς χρησιμοποίησε εξαρτήματα από ήδη υπάρχοντα μοντέλα της και το αποτέλεσμα είναι άκρως επιτυχημένο. Ο “love it or hate it” σχεδιασμός του κέρδισε τις εντυπώσεις, καθώς στα δύο γεμάτα χρόνια κυκλοφορίας του έχει ξεπεράσει τις 150.000 πωλήσεις, ενώ επηρέασε σημαντικά και το νέο C3, το οποίο θα οδηγήσουμε σε δέκα μέρες στην Βαρκελώνη, και το οποίο αναμένεται να συνεχίσει την εντυπωσιακή εμπορική του πορεία.

Σχεδιαστικά ακροβατεί ανάμεσα σε ένα τυπικό hatchback και ένα SUV, διαθέτοντας περίεργες αναλογίες, όπου χαρακτηρίζεται από ένα σχετικά ψηλό και ογκώδες εμπρός μέρος. Το σύνολο σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο κάνοντας αισθητή τη παρουσία του απ’όπου και αν περνά, πόσο μάλλον με τις όμορφες κόκκινες λεπτομέρειες του αυτοκινήτου δοκιμής

5d3_0816

Μπορεί θεωρητικά να ανήκει στην οικογένεια των μοντέλων του C4, όμως, βασίζεται στην PF1 πλατφόρμα του σημερινού C3, χωρίς αυτό να αποτελεί μειονέκτημα. Τουναντίον, το C4 Cactus σχεδιάστηκε με γνώμονα την άνεση και την ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις, αλλά και την ευρυχωρία για όλους τους επιβάτες. Έτσι, τοποθετείται ανάμεσα στα C3 και C4 και μετράει 4.157 χλστ. σε μήκος, 1.729 χλστ σε πλάτος και 1.480 χλστ. σε ύψος ενώ οι μικροί πρόβολοι με τους τροχούς να βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος δημιουργούν μεταξόνιο 2.595 χλστ., ίδιο με αυτό του C4, δίνοντας έμφαση στην ευρυχωρία. Τέλος, η αναλογία μεταξύ γυάλινων και πλευρικών επιφανειών κρίνεται ιδανική, με ποσοστό 1/3 προς 2/3 με το ύψος να είναι κατάλληλο για την αεροδυναμική απόδοση, σημαντική για την κατανάλωση καυσίμου και τους θορύβους που εισέρχονται στη καμπίνα.

5d3_0723

Προσωπικά είμαι πολύ προσεκτικός στις κινήσεις μου με κάθε αυτοκίνητου που οδηγώ, αλλά το C4 Cactus με συγχώρεσε ακόμα και την μια στιγμή που αφαιρέθηκα. Ο λόγος, φυσικά τα Airbump. Το σχεδιαστικό ατού, που συνάμα παίζει το ρόλο των προστατευτικών στοιχείων στους προφυλακτήρες και στα πλαϊνά του αυτοκινήτου. Η πρωτοποριακή αυτή ιδέα τονίζει τον αστικό χαρακτήρα του Cactus, και μέσα στην πόλη δείχνουν την άκρως χρήσιμη και πρακτική τους αξία. Αυτά είναι κατασκευασμένα από πλαστικό υλικό ανθεκτικό στις γρατζουνιές, ενώ παράλληλα οι θύλακες αέρα στο εσωτερικό του, απορροφούν την ενέργεια από συγκρούσεις μικρών ταχυτήτων και επαφές με διάφορα στοιχεία. Πέρα από τα πρακτικά οφέλη, ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα προσωποποίησης των Airbump καθώς είναι διαθέσιμο σε τέσσερα χρώματα, το μαύρο, το γκρι (stone grey), το καφέ (chocolate) και το άσπρο (dune), που σε συνδυασμό με τα δέκα εξωτερικά χρώματα του αυτοκινήτου μπορείς να φτιάξεις πολύ όμορφους συνδυασμούς.

5d3_0785

Όπως έχεις διαβάσεις και τις προηγούμενες δοκιμές, το γαλλικό μοντέλο σχεδιάστηκε γύρο από έναν κανόνα. Η εμμονική προσπάθεια για μείωση του βάρους. Έτσι, ο αντισυμβατικός του χαρακτήρας συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με την έλλειψη στροφομέτρου να μην γίνεται αισθητή στις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς η ένδειξη για αλλαγή σχέσης είναι αρκετά μεγάλη και ευδιάκριτη από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αυτοί που θα χρειαστούν να κάνουν σοβαρή παραχώρηση είναι οι πίσω επιβάτες, καθώς παρότι 5-θυρο απουσιάζουν τα ανοιγόμενα προς τα κάτω παράθυρα, και στη θέση τους υπάρχουν αναδιπλούμενα προς τα έξω με μεντεσέ.

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι δέκα φορές πιο εντυπωσιακή απ’ότι του εξωτερικού. Το πρώτο πράγμα που αντικρίζεις είναι οι δύο ψηφιακές οθόνες που έχουν αντικαταστήσει τα πάντα. Αυτό σημαίνει η, κατά το πλείστον, απουσία διακοπτών με μόλις 7 να βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Παρά τον λιτό σχεδιασμό του και την μινιμαλιστική σχεδίαση, συνολικά παραμένει εντυπωσιακό σχεδιαστικά και δεν μοιάζει με κανένα άλλο στην αγορά, όντας σύγχρονο και μοντέρνο.

5d3_0735

Με την αντικατάσταση των κλασικών χονευτών οργάνων από τις ψηφιακές οθόνες και την μεταφορά του αερόσακου του συνοδηγού στην οροφή ο όγκος του ταμπλό έχει μειωθεί. Έτσι, η αποσυμφόρηση της καμπίνας και ο χαμηλός πίνακας οργάνων με τις οριζόντιες γραμμές απελευθερώνει χώρο, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες, γενναιόδωρους και εύκολα προσβάσιμους αποθηκευτικούς χώρους καθώς και επιπλέον διαθέσιμο “αέρα” για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Θα εκπλαγείς από το πρώτο δευτερόλεπτο με τα εμπρός καθίσματα του. Αυτά βρίσκονται πιο χαμηλά απ’ότι περιμένεις για ένα crossover, ενώ είναι ασυνήθιστα φαρδιά και εντυπωσιακά άνετα. Θα βολευτείς εύκολα, με την θέση οδήγησης να μπορούσε να χαρακτηριστεί ιδανική, αν το τιμόνι ρυθμιζόταν και σε απόσταση, αντί μόνο σε ύψος. Αυτό, όμως, μπορεί να είναι υποκειμενικό καθώς με ύψος στο 1.92 είμαι πάνω από το μέσο όρο.

5d3_0737

Στη καθημερινή ζωή θα εκτιμήσεις δεόντως τις πολλές αποθηκευτικές λύσεις, όπως την ειδική θέση για το κινητό και άλλες διάσπαρτες για μικροπράγματα. Μάλλον, όμως, οι Γάλλοι δεν είναι οπαδοί του καφέ, καθώς η μια μοναδική ποτηροθήκη είναι μικρή και ρηχή. Γι’αυτό προσοχή.

Σχολιάζοντας εν τάχει για τα υλικά, έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά και αφρώδη πλαστικά με εξαιρετικά ποιοτική υφή στο πάνω μέρος, αλλά τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος της κονσόλας και κυρίως στο πάνω μέρος των θυρών, θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα, χωρίς ωστόσο να υποβαθμίζουν αισθητά την συνολική ποιότητα. Στιλιστικό highlight, πάντως, είναι τα χερούλια που παίρνουν τη μορφή δερμάτινων θηλιών θυμίζοντας πολυτελείς αποσκευές.

5d3_0794

Για το ταξίδι μου στο δεύτερο σε έκταση ελληνικό νησί, την Εύβοια, ο χώρος αποσκευών των 348 λίτρων είναι επαρκέστατος. Μπορεί η πλάτη του πίσω καθίσματος να διπλώνει μονοκόμματα (με τον χώρο να αυξάνεται στα 1.170 λίτρα), αλλά οι ράγες οροφής θα σε ξε-αγχώσουν από το που θα βάλεις τη σανίδα του surf/snowboard.

Μιλώντας μηχανικά, το ζουμί της δοκιμής βρίσκεται κάτω από το ελαφρύ καπό του C4 Cactus. Εκεί βρίσκεται ο νέος PureTech βενζινοκινητήρας του PSA Group, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Έχει χωρητικότητα 1.199 κ.εκ. και προσφέρεται με δύο ιπποδυνάμεις, η πρώτη, ατμοσφαιρική στα 82 άλογα που έχουμε δοκιμάσει στο C1, και η δεύτερη όπου με την βοήθεια turbo η ιπποδύναμη αυξάνεται στα 110 άλογα.

5d3_0772

Αποτελεί την detuned έκδοση του κινητήρα που δοκιμάσαμε στο C4 facelift, με τον νέο 3-κύλινδρο PureTech βενζινοκινητήρα να ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες, με τον υψηλής απόδοσης στροβιλοσυμπιεστή να γυρίζει στις 240.000 σ.α.λ., και το σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης να αγγίζει τα 200 bars.

Το μεγαλύτερο προτέρημα του Cactus είναι το βάρος, καθώς η συγκεκριμένη έκδοση ζυγίζει μόλις 21 κιλά περισσότερα, από το να είχε τριψήφιο νούμερο. Αυτό συνεπάγεται σε εντυπωσιακές -για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου- επιδόσεις, κυρίως από στάση αλλά και εν κινήσει, όπως θα δεις και στο πίνακα των μετρήσεων, οι οποίες είναι καλύτερες από τις εργοστασιακές τιμές, αν και οι δεύτερες θα μπορούσαν να ήταν καλύτερες γιατί υπήρχε ένα μικρό lag του turbo. Πάντως δεν θα παραπονεθεί ακόμα και αν το φορτώσεις.

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 9,47 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 6,08 δευτ. (με 3η σχέση)
60-100 χλμ/ώρα 8,02 δευτ. (με 4η σχέση)
80-130 χλμ/ώρα 17,09 δευτ. (με 5η σχέση)
Τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,88 μέτρα σε 3,01 δευτ.

Στην πράξη, ο 3-κύλινδρος κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωντανός, δυνατός και πρόθυμος να τραβήξει από χαμηλά. Ατού του οι μεσαίες στροφές, χωρίς να παραπονεθεί να ανεβάσει μέχρι τις 6.600 σ.α.λ. Η ροπή των 205 Nm είναι πανταχού παρούσα, και παρά τις μακριές σχέσεις του δεν θα χρειαστεί να καταφεύγεις στον λεβιέ των ταχυτήτων. Ευτυχώς να λες, γιατί αυτός έχει μακριές διαδρομές και χαλαρή, λαστιχένια αίσθηση.

5d3_0781

Το μειωμένο βάρος του αυτοκίνητου προσφέρει μια σειρά από σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως καλύτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα των φρένων (αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός/ ταμπούρα πίσω). Αυτά έχουν προοδευτική απόκριση και καλή αίσθηση στο πεντάλ

Το τιμόνι, όπως είναι αναμενόμενο έχει ελαφριά αίσθηση και μέτριο feedback χωρίς ωστόσο να παραμένει ανακριβές ειδικά στις καθημερινές μετακινήσεις. Δεν προσποιείται ότι έχει σπορ καταβολές και χρειάζεται τρεις στροφές από άκρη σε άκρη με τη διάμετρο του κύκλο περιστροφής να φτάνει τα 10,9 μέτρα. Τα περιθώρια πρόσφυσης των Michelin πάντως είναι μεγάλα, με την αντίδραση του πλαισίου στις στροφές να είναι εξαιρετική, καθώς το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, με την υποστροφή να εμφανίζεται προοδευτικά.

5d3_0719

Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο, ασφαλές, άνετο και μέχρι τα 130 χλμ/ώρα ήσυχο και σε γενικές γραμμές η συμβίωση μαζί του, κυρίως στη πόλη, σε γεμίζει χαρά και ικανοποίηση καθώς μανουβράρεται εύκολα, χωράει παντού και είναι ήσυχο. Γίνεται εξαρχής εμφανές ότι οι Γάλλοι θέλησαν να χαρίσουν στο C4 Cactus έναν χαρακτήρα που θα “κουμπώσει” ιδανικά στο προφίλ του νέου και μοντέρνου κατοίκου της πόλης, ο οποίος θέλει απλά να μετακινείται από το σημείο Α στο Β με άνεση και στιλ. Έτσι, η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι μαλακή και απορροφά αποτελεσματικά πρακτικά όλες τις ανωμαλίες του δρόμου, προσφέροντας μια ξεκούραση εμπειρία. Γι’αυτό και δεν θα βρεθεί στο στοιχείο του αν κάποιος για κάποιο λόγο αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμούς. Γι’αυτόν υπάρχει το DS3.

5d3_0799

Η έκδοση Shine που είχαμε για δοκιμή είναι η ακριβότερη στη γκάμα του μοντέλου, εξαιρουμένων των ειδικών εκδόσεων που διαθέτει (Rip Curl, Midnight, Moonlight), και με τιμή €18.311 παίρνεις πολύ αυτοκίνητο και πλούσιο εξοπλισμό, που πραγματικά δεν του έλειπε τίποτα. Έξι αερόσακοι, ESP, Hill Assist, cruise control, air-condition, ηχοσύστημα 6 ηχείων, σύστημα Multimedia με οθόνη 7 ιντσών, Bluetooth, φώτα ημέρας LED, ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering, μπάρες οροφής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φιμέ πίσω τζάμια, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πλοήγησης και άλλα. Α, με τα 100 γρ/χλμ που εκπέμπει απαιτεί να πληρώνεις μόλις €90 το χρόνο για τέλη κυκλοφορίας.