google autonomous car


Η Google αναθεωρεί τα σχέδια της και έτσι αποφάσισε να συνεργαστεί στενότερα με κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων πάνω στην ανάπτυξη μίας υπηρεσίας που θα μετατρέπει τα συμβατικά οχήματα σε αυτόνομα. Δηλαδή η Google δεν θα βγάλει στην αγορά το δικό της αυτοκίνητο, αλλά θα κοιτάξει να συνεργαστεί με υπάρχοντες κατασκευαστές ώστε αυτοί να κατασκευάσουν αυτοκίνητα που θα φέρουν την τεχνολογία της.

Φήμες θέλουν την εταιρία να έχει εγκαταλείψει το project κατασκευής ενός αυτοκινήτου χωρίς οδηγό και χωρίς τιμόνι, καθώς οι CEO και CFO της Alphabet, Larry Page και Ruth Porat, έκριναν το πλάνο δημιουργίας ενός τόσο ριζοσπαστικού οχήματος, από το οποίο θα απουσιάζει το τιμόνι, ως μη πρακτικό. Η τελευταία εξέλιξη αποτελεί μία αμφιλεγόμενη κίνηση μέσα στο τμήμα Google X το οποίο εργαζόταν πάνω στην ανάπτυξη ενός αυτόνομου οχήματος με την ονομασία «Σωφέρ», με τον συνιδρυτή της Google, Sergey Brin, να είναι υπέρ της ανάπτυξης ενός αυτόνομου οχήματος εξολοκλήρου. Η Google ωστόσο ιδρύει την Waymo, μια υπηρεσία που θα ανταγωνιστεί τις Uber και Lyft και αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία της προς τα τέλη του 2017.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του μήνα η Apple, σε μια επιστολή που απέστειλε στην αρμόδια εποπτική Αρχή των ΗΠΑ για την ασφάλεια στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ζητά να υπάρξει «δίκαιος ανταγωνισμός» ανάμεσα στους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία αυτοκινήτου και στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός το οποίο αποτελεί έμμεση παραδοχή από την εταιρεία ότι εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη του δικού της αυτόνομου οχήματος.

Πρόσφατα, ο πολυμήχανος George Hotz, ο οποίος είναι ο πρώτος άνθρωπος που κατάφερε να ξεκλειδώσει το iPhone, εγκατέλειψε το δικό του υπερφιλόδοξο project, με τίτλο “Comma One” μετά από τις ανησυχίες που εξέφρασε η Εθνική Υπηρεσία για την Ασφάλεια των Αυτοκινητόδρομων. Το πλάνο του Αμερικανού χάκερ, προέβλεπε την ανάπτυξη ενός kit το οποίο θα μπορούσε να προσαρμοστεί πάνω σε συγκεκριμένα μοντέλα της εταιρείας Honda και να τα μετατρέψει σε αυτόνομα οχήματα, με κόστος τα 999 δολάρια.

Η Εθνική Υπηρεσία για την Ασφάλεια των Αυτοκινητόδρομων, με επιστολή της που απέστειλε προς τον Hotz, έκρινε ότι το προϊόν θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο, τόσο τους χρήστες του Comma One, όσο και των άλλων οδηγών. Ο Hotz εγκατέλειψε το project του, αλλά έδωσε δωρεάν σε όλο τον κόσμο τον κώδικα του Comma One.

Στον αντίποδα, η Tesla έχει ήδη αναπτύξει το δικό της σύστημα αυτόνομης οδήγησης και όπως ανακοίνωσε από τον Οκτώβριο του 2016, όλα της τα μοντέλα εξοπλίζονται πλέον με το απαραίτητο hardware. Η Tesla υποστηρίζει ότι η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο μελλοντικά στην ασφάλεια των μετακινήσεων και να επιταχύνει την μετάβαση στο μέλλον. Επιπλέον, η εταιρεία υπόσχεται ότι μέσω της αυτόνομης οδήγησης μπορεί να επιτύχει μεγαλύτερη ασφάλεια για τον οδηγό, να μειώσει δραστικά το κόστος των μετακινήσεων για τους κατόχους αυτοκινήτων και να εξασφαλίσει χαμηλού κόστους μετακινήσεις για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα.

Η Fiat Chrysler συνεργάζεται με την Google πάνω σε ένα νέο πρωτότυπο όχημα, βασισμένο στο μίνιβαν Pacifica. Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την από κοινού συνεργασία τους πάνω στην ανάπτυξη αυτόνομων μίνιβανς τον Μάιο και εφόσον οι δοκιμές στεφθούν με επιτυχία, η νέα υπηρεσία της Google, η Waymo, αναμένεται να εισαχθεί επισήμως στην αγορά αυτοκινήτου μέχρι τα τέλη του 2017.