To Dieselgate φαίνεται πως ήταν η ταφόπλακα για τους diesel κινητήρες, μιας και όπως αποδείχτηκε, αυτοί δεν είναι τόσο “καθαροί” όσο διαφήμιζαν οι εταιρίες. Με την μια εταιρία μετά την άλλη, να κάνει στροφή σε υβριδικές λύσεις, οι αναλυτές της ελβετικής τράπεζας UBS πιστεύουν πως το μερίδιο αγοράς για τα αυτοκίνητα diesel στην Ευρώπη από το 2025 και μετά, από το 50% που βρίσκεται περίπου σήμερα, θα πέσει στο 10%.
Μάλιστα αυτή είναι η υψηλή εκτίμηση της UBS, με το χαμηλότερο ποσοστό να είναι μόλις στο 4%. Το αν οι προβλέψεις αυτές επιβεβαιωθούν είναι κάτι που θα το δείξει μόνο ο χρόνος, αλλά ήδη έχει δημιουργηθεί μια σχετική τάση στην Ευρώπη. Παραδείγματος χάρη, στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά τον πρώτο μήνα του 2017, οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 4,3% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2016. Οι πωλήσεις των οχημάτων βενζίνης αυξήθηκαν κατά 8,9%, ενώ αυτές των υβριδικών, ηλεκτρικών και υδρογόνου, παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 19,9%.
Αν στην συνάρτηση βάλει κανείς και το γεγονός πως μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Παρίσι, το Λονδίνο αλλά και η Αθήνα, έχουν ήδη ανακοινώσει την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τους δρόμους τους μέσα σε βάθος 10ετίας, συμπεραίνει πως ο κόστος αλλάζει.