To Dieselgate φαίνεται πως ήταν η ταφόπλακα για τους diesel κινητήρες, μιας και όπως αποδείχτηκε, αυτοί δεν είναι τόσο “καθαροί” όσο διαφήμιζαν οι εταιρίες. Με την μια εταιρία μετά την άλλη, να κάνει στροφή σε υβριδικές λύσεις, οι αναλυτές της ελβετικής τράπεζας UBS πιστεύουν πως το μερίδιο αγοράς για τα αυτοκίνητα diesel στην Ευρώπη από το 2025 και μετά, από το 50% που βρίσκεται περίπου σήμερα, θα πέσει στο 10%.


Μάλιστα αυτή είναι η υψηλή εκτίμηση της UBS, με το χαμηλότερο ποσοστό να είναι μόλις στο 4%. Το αν οι προβλέψεις αυτές επιβεβαιωθούν είναι κάτι που θα το δείξει μόνο ο χρόνος, αλλά ήδη έχει δημιουργηθεί μια σχετική τάση στην Ευρώπη. Παραδείγματος χάρη, στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά τον πρώτο μήνα του 2017, οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 4,3% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2016. Οι πωλήσεις των οχημάτων βενζίνης αυξήθηκαν κατά 8,9%, ενώ αυτές των υβριδικών, ηλεκτρικών και υδρογόνου, παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 19,9%.

Αν στην συνάρτηση βάλει κανείς και το γεγονός πως μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Παρίσι, το Λονδίνο αλλά και η Αθήνα, έχουν ήδη ανακοινώσει την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από τους δρόμους τους μέσα σε βάθος 10ετίας, συμπεραίνει πως ο κόστος αλλάζει.

  • Marios Georgiades

    Οταν δω υβριδικό scania , Volvo τότε θα πιστών ότι ήρθε το τελος

  • Philby

    Δεν θα μου λείψουν.

    • theolvs

      Σε κανέναν δε θα λείψουν

  • Antonis

    Όλα είναι μόδα & τάσεις. Μας εμπαίζουν όλοι, δυστυχώς.

    • theolvs

      Δεν μας εμπαίζει κανείς. Όποιος έχει μυαλό υπολογίζει και ξέρει τι τον συμφέρει με ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ αποδείξεις όχι με το συναίσθημα!

      Παράδειγμα: Φίλος πήρε καινούρια Giulietta το 2014 19.000 τελική τιμή ευρώ έκδοση 1,4 170 ps , Distinctive (η πιο πλήρης) + 17αρες ζάντες δώρο. (Αρχική τιμή 22.000)
      H αντίστοιχη diesel έκανε 24.000. Όταν μπήκε στην αντιπροσωπεία και τους είπε ότι θέλει βενζίνη τον κοίταζαν σαν εξωγήινο. Πες μου τώρα τα 5000 ευρώ που γλύτωσε σε πόσα χρόνια θα τα έκανε απόσβεση απο το καύσιμο; Θα σου πω εγώ. 8 χρόνια!!!!
      (Με μέση διαφορά πετρελαίου βενζίνης στα 0,25 ευρώ το λίτρο και με κατανάλωση 8λτ/100 χλμ η βενζίνη και 6λτ/100χλμ το πετρέλαιο και 15.000 χλμ ανά έτος)

      Επίσης πόσο διαφορά έχει ένα αυτοκίνητο 170 ίππων το οποίο το ευχαριστίεται και το λιώνει με μια λαδιέρα 105 ίππων;;

    • Antonis

      Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Οι ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ αποδείξεις που αναφέρεις συνεπάγονται σταθερό οικονομικό, φορολογικό, νομοθετικό & επενδυτικό περιβάλλον. Μόνο έτσι βγαίνουν τα μαθηματικά που έκαναν οι περισσότεροι που αγόρασαν diesel. Αν καθε λίγο & λιγάκι όμως το ανύπαρκτο κράτος αλλάζει τη νομοθεσία περί τελών κυκλοφοριας, περί τιμών καυσίμου, περί φορολογίας & τεκμηριων οχημάτων ή περί επιτρεπόμενης κυκλοφοριας ή μη των diesel στα αστικά κέντρα, τότε φίλε μου τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & το excel απλά δε βγαίνουν. Και δε χρειαζεται να έχεις γράψει στις Πανελλήνιες Ενιαίου Λυκείου 19.8 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης για να το αντιληφθείς.
      Ο φίλος πιθανότατα δε χρειαζόταν πετρέλαιο (λογική & μαθηματικά), για αυτο και απέφυγε τη λαδιέρα & πήγε στη γκαζάτη βενζίνη (συναίσθημα).

    • theolvs

      Εγώ νομίζω ότι συμφωνούμε.
      Γι αυτό λέω ότι ΔΕΝ ψωνίζεις με την μόδα ή τις τάσεις αλλά με τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ανάγκες σου!
      Ο φίλος που ανέφερα δεν κάνει πάνω απο 10.000 το χρόνο άρα η απόσβεση πάει ακόμα πιο μακριά (λογική) όμως θέλει και γκάζι (συναίσθημα) άρα ο συνδυασμός αυτός λογικής και συναισθήματος δίνει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο που πήρε.
      Και επειδή ακριβώς το κράτος κάθε χρόνο δεν ξέρει τι τέλη θα βάλει καλό είναι να μην ρισκάρουμε με επιλογές που δεν χρειαζόμαστε. Αν αύριο τα τέλη στα δίλιτρα πήγαιναν 0 ευρώ δεν θα έπαιρνα δίλιτρο γιατί απλά δεν το χρειάζομαι. Έχω τη λογική αυτή και νομίζω ως τώρα με έχει ωφελήσει.

  • Soko

    στην αθηνα ο κοσμος δεν αλλάζει !!! μονο με νεο νομο

  • panos

    δλδ απο τα μικροσωματιδια κ τα NOx των diesel στην ακτινοβολια των υβριδικων/ηλεκτρικων, αν μαλιστα τα επιπεδα που εκπεμπουν ειναι πραγματικα βλαβερα, τοτε παμε απο το ενα κακο στο αλλο..
    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2621341/Are-electric-cars-safe-drive-Experts-dismiss-fears-exposure-electromagnetic-fields-cause-cancer.html

    • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

      Εμμ, το άρθρο στο οποίο παραπέμπεις διαψεύδει με επιστημονικές αποδείξεις ακριβώς αυτούς τους φόβους που αναφέρεις.

    • panos

      δυστυχως η ιστορια εχει δειξει οτι πραγματα που ειχε αποδειξει η
      επιστημη πολλες φορες ηταν λαθος..

    • panos

      δυστυχως η ιστορια εχει δειξει οτι πραγματα που ειχε αποδειξει η
      επιστημη πολλες φορες ηταν λαθος..

    • panos

      δυστυχως η ιστορια εχει δειξει οτι πραγματα που ειχε αποδειξει η
      επιστημη πολλες φορες ηταν λαθος..

    • Anestis Genk

      Σαν την βενζίνη MPFI N/A δεν έχει, αρκεί να γίνει και λίγο αποκέντρωση.

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Μπορεί και πιο γρήγορα να “τελειώσουν” τα καρκινοντίζελ.
    Με το που θα ενημερωθεί ο κόσμος:
    1. Για τα σοβαρότατα προβλήματα υγείας που δημιουργούν στους ίδιους και στις οικογένειές τους (και στους υπόλοιπους ανθρώπους)
    2. Για την (ενδεχόμενη?) δυσμενή φορολογική αντιμετώπιση των ντίζελ
    3. Για το ότι θα αποβληθούν από τα κέντρα των πόλεων.
    4. Για το ότι οι εταιρίες τα καταργούν σιγά-σιγά.
    5. Για το ότι δεν εξελίσσεται ποιά η τεχνολογία τους
    5. Για το ότι (λόγω όλων των ανωτέρω) θα καταρρεύσει η όποια μεταπωλητική τους αξία,
    θα μειωθούν(λογικά) οι πωλήσεις τους, θα αυξηθεί (λογικά) το κόστος τους και τότε game over.
    The sooner the better που λένε και στο χωριό μου.

  • Talos the Robot

    Μονο τα υδρογονοκίνητα μπορουν να αντικαταστήσουν τα diesel. Οσο αργουν τα υδρογονοκίνητα να περασουν στη παραγωγη, το πιο πολύ θα παραμενουν τα diesel.
    Και αυτό πρεπει να γινει με όλα τα οχήματα ειτε είναι επιβατικά είτε επαγγελματικά.

  • sijune50

    Πιστευω οτι τα υβριδικα μεχρι τοτε θα παρουν μεριδιο στην αγορα,ηδη τα γιαπωνεζικα υβριδικα δειλα δειλα κανουν την εμφανιση τους και στην ευρωπη.

    H εξελιξη του ντιζελ φτανει στα ορια της,χωρις να σημαινει αυτο βεβαια οτι θα εξαφανιστουν εκατομμυρια ντιζελ απο προσωπου γης.

  • rous

    Με χρηση Adblue ενας πετρελαιοκινητηρας εκπεμπει λιγοτερο μονοδειξιο του αζωτου απο τους βενζινοκινητηρες. Επισης ενας πετρελαιοκινητηρας εχει πολυ μεγαλυτερο μηχανικο βαθμο αποδοσης απο εναν βενζινοκινητηρα. Ο μονος λογος που πλεον βγαινουν ολοι και κανουν δηλωσεις του τυπου τα diesel πεθαινουν και τα σχετικα ειναι γιατι τους εχουν φτασει αρκετα ψηλα σε εξελιξη και πλεον θελουν αρκετα χρηματα για περαιτερω βελτιωση.

    Τα υβριδικα δεν ειναι οικολογικοτερα απλα μεταφερουν την μολυνση απο το κεντρο πιο εξω. Κατι το οποιο μπορει να γινει και με απαγορευση κυκλοφοριας στο κεντρο των παλαιων αυτοκινητων.

    Κατι ψευτο υβριδικα που δεν μπορουν ουτε 1,5 χιλιομετρο να κανουν τελειως ηλεκτρικα ειναι μονο για γελια.

  • Demetrios Hadjinicolaou

    Οὐδέποτε μ’ ἐνθουσίαζαν οἱ πετρελαιοκινητῆρες γιὰ πολλοὺς λόγους (ἦχος, ἐπιδόσεις, ῥύπανσι), μὲ τὸν τελευταῖο λόγο νὰ μὴν ἔχῃ ξεπεραστῇ ὅπως παραμύθιασαν πολὺ κόσμο νὰ πιστεύῃ μέχρι πρό τινος τοὐλάχιστον.

    Ὅμως, ὅσο καὶ ἂν φαίνεται κυνικό, σκέφτομαι μόνο τί οἰκονομικὸ ὄφελος δύναται νὰ προκύψῃ γιὰ τοὺς ἀγοραστὲς καινουργῶν Ι.Χ.. Ἂν τὰ diesel πρόκῃται ὄντως νὰ ἐξαφανιστοῦν λίαν προσεχῶς, ἡ μεταπωλητική τους ἀξία μειώνεται δραματικά. Θεωρῶ συνεπῶς δίκαιο νὰ μειωθοῦν καὶ οἱ τιμές τῶν καινούργιων κατὰ 30%. Ἀλλιῶς, μόνο μὲ τὴν προσδοκία τῆς ἀποσβέσεως λόγῳ χαμηλῆς καταναλώσεως, δὲν συμφέρει σὲ κανένα νὰ πάρῃ diesel._