Αν υπάρχει μια μοριακή γωνία του οργανισμού σου που να της αρέσουν τα αυτοκίνητα και η τηλεόραση/κινηματογράφος, αποκλείεται να μην λατρεύει την Pontiac Trans Am. Είτε μιλάμε για φαντασιώσεις τύπου Burt Reynolds.

Είτε για καταστάσεις David Hasselhoff.

Τελευταία φορά που ακούσαμε επίσημα νέα του Firebird ήταν το 2002, 33 χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης Trans Am. H Collector’s Edition (πολύ φτωχό και ανέμπνευστο όνομα για την ιστορία του μοντέλου) σηματοδότησε το τέλος εποχής, όχι μόνο του μυθικού πτηνού αλλά και ολόκληρης της εταιρίας

Ευτυχώς για εμάς τις ρομαντικές ψυχές, το καθήκον της General Motors έχει επωμιστεί η Trans Am Worldwide. Η εταιρία με έδρα στη Florida, αναλαμβάνει να μετατρέπει τις Chevrolet Camaro 5ης και 6ης γενιάς σε σύγχρονες μετενσαρκώσεις του “Bandit“. Με πολύ μεγάλη επιτυχία μάλιστα.

Το τελευταίο “αρπακτικό” έρχεται με τη μορφή της 455 Super Duty. Η αρχή του γενεαλογικού δέντρου χρονολογείται στα 1974. Τότε ο V8 των 7.5 λίτρων (ή 455 κυβικών ιντσών) απέδιδε 314 άλογα και 54 κιλά ροπής, ικανά για 5.4″ στα πρώτα 100 και 400αρι σε 13.5″ με ταχύτητα εξόδου περί τα 170 χλμ/ώρα.

Τώρα οι εξελίξεις είναι ελαφρώς διαφορετικές… Η νέα Super Duty εφοδιάζεται με μια υπερκυβισμένη μορφή του V8 των 6,2 λίτρων της Camaro ZL1. Σαν να μην έφταναν τα 1.300 παραπάνω κυβικά, 7.500 κ.εκ στο σύνολο, επιστρατεύτηκαν ένας μεγαλύτερος κομπρέσορας Μagnuson 2,3 λίτρων, εισαγωγή αέρα με σύστημα ψύξης (παρόμοιο με αυτό που έκανε πρεμιέρα στο Challenger Demon), κυλινδροκεφαλές με κεραμική επίστρωση, εξάτμιση τιτανίου και αναβαθμισένη ECU. Αποτέλεσμα; Ένα σεμνό και ταπεινό νούμερο ιπποδύναμης στα 1.013 άλογα, παρέα με μια ακόμα πιο διακριτική ροή ροπής 145 κιλών! Δεν χρειάζονται περαιτέρω γραφόμενα από τα ανωτέρω, μαζί με τις φωτογραφίες για να μας πείσουν να αγοράσουμε μία από τις μόλις 50 που θα κυκλοφορήσουν.

Επειδή όμως είμαστε στριφτερά παιδιά, υπάρχουν και ελατήρια χαμηλώματος, σκληρότερα αμορτισέρ, παχύτερες αντιστρεπτικές, 20αρες ζάντες με ελαστικά Michelin Pilot Sport (προαιρετικά τα Goodyear Eagle F1), ανθρακονημάτινα καπό, φτερά, καπό και spoiler, αλλά και εμπρός splitter με πίσω διαχύτη που προσομοιώνει το ground effect (φυσικά γελάμε, αλλά το πλασάρουν ωραία).

Αν οι 1.013 ίπποι σου φαίνονται κομμάτι υπερβολή (και γρουσουζιά), μπορείς να ψάξεις για μια από τις 77 SE Bandit Edition, με την υπογραφή-κόσμημα του ίδιου του Burt Reynolds.

Διαφορετικά, υπάρχει πάντα η απλή Trans Am των 620 ίππων. Ή μπορείς να αποτανθείς στη δικαιοσύνη και την GTO Judge της ιδίας ιπποδύναμης

Το πίσω μέρος δύναται να πάρει και αυτή τη μορφή.

Over and out.

  • manowar

    Και ενα λιβαδι αλογα να χε……

  • Christos F4

    αν και οπαδος του challenger, αυτο ειναι ερωτευσιμο!

  • αν και ποτε δεν συμπαθησα την trnas am σαν αυτοκινητο…..
    εχει παρει μερος σε μια σειρα και σε ταινια με αποτελσμα να ειναι απο τα πιο εμβληματικα αυτοκινητα της μικρης και της μεγαλης οθονης !!!!

    αυτη η νεα…δεν μπορω να πω οτι με κερδισε…..αν και εχει εντυπωσιακα νουμερα….

    υ.γ θα ηθελα ενα remake του ΑΤΣΙΔΑ !!! :-D

  • LJ

    Μπροστα ειναι λιγακι… καπως, πισω τα σπαει!

  • Mika

    Ο μι τζι!

  • Bon Viveur

    Λατρεία..