Στο πλαίσιο του φετινού Goodwood Festival of Speed, η Porsche αποκάλυψε το νέο της αγωνιστικό πρωτότυπο με το οποίο επιστρέφει στους αγώνες αντοχής. Ο λόγος για την 963, με την οποία θα αγωνιστεί το 2023 με την ομάδα της Porsche Penske Motors. Η εν λόγω ομάδα θα αγωνιστεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής της FIA και στο πρωτάθλημα IMSA SportsCar.

Η σχεδίαση της νέας Porsche 963 αντλεί έμπνευση από τα 956 και 962 της δεκαετίας του 1980, με μια μπάρα φωτισμού στο πίσω μέρος να απηχεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της τελευταίας γενιάς της 911 (992). Κατασκευασμένο σύμφωνα με τους κανονισμούς LMDh, η 963 βασίζεται σε πλαίσιο κατηγορίας LMP2, το οποίο η γερμανική εταιρία προμηθεύεται από την καναδική Multimatic.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς, το αγωνιστικό πρέπει να έχει ελάχιστο βάρος 1.030 κιλών, να έχει μεταξόνιο 3.150 χιλιοστών, με το μήκος του να μην ξεπερνά τα 5,1 μέτρα και το πλάτος τα 2 μέτρα. Όλα τα αγωνιστικά θα χρησιμοποιούν ένα υβριδικό σύστημα μπαταριών που αναπτύχθηκε από την Williams Advanced Engineering και έναν ηλεκτροκινητήρα της Bosch με ισχύ 50 kW (68 ίππων), με το κιβώτιο να είναι της Xtrac.

Στην καρδιά του υβριδικού συνόλου βρίσκεται ένας 4,6 λίτρων V8 bi-turbo κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος βάσει κανονισμών αποδίδει 680 άλογα. Αυτός βασίζεται στον κινητήρα που κινεί την 918 Spyder, με το DNA του ανάγεται στο αγωνιστικό αυτοκίνητο RS Spyder, με το οποίο η Porsche και η Team Penske σημείωσαν πολλές νίκες μεταξύ 2005 και 2008.

Ο κινητήρας καταναλώνει ανανεώσιμα καύσιμα για να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές CO2 και έχει όριο περιστροφής τις 10.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας ζυγίζει 180 κιλά, συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων της Xtrac και δεν μπορεί να παράγει περισσότερα από 110 ντεσιμπέλ ήχου.

Ο Thomas Laudenbach, αντιπρόεδρος της Porsche Motorsport, δήλωσε σχετικά:

Μετά από 7.889 χιλιόμετρα δοκιμής (4.900 μίλια) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο, αλλά υπάρχει ακόμη δουλειά να γίνει πριν από την έναρξη της επόμενης σεζόν. Η νέα μας Porsche 963 θα πρέπει να συνεχίσει την κληρονομιά των θρυλικών μοντέλων όπως τα 917, 935, 956, 962 και 919.

Είμαι βέβαιος ότι θα είμαστε σε καλή θέση όσον αφορά την τεχνολογία και έχουμε επίσης δημιουργήσει τις σχετικές δομές στην ομάδα, για να μας φέρουν νίκες στον συναρπαστικό ανταγωνισμό μεταξύ πολλών κατασκευαστών και διαφορετικών αντιλήψεων.

Η νέα 963 θα κάνει το αγωνιστικό της ντεμπούτο τον Ιανουάριο του 2023 στις 24 ώρες της Daytona και στη νέα κατηγορία GTP. Η ομάδα Porsche Penske θα αγωνιστεί με δύο αυτοκίνητα που θα διαγωνιστούν και στα δύο πρωταθλήματα, με δύο επιπλέον αυτοκίνητα έτοιμα ως εφεδρικά.

Ωστόσο, η 963 θα είναι διαθέσιμη και σε πελάτες της Porsche από την πρώτη χρονιά, στα πρότυπα της GTE κατηγορίας, με τις πρώτες ομάδες να κοινοποιούν το πρόγραμμά τους τις επόμενες ημέρες.