Η Opel κλείνει το εργοστάσιο της στο Μπόχουμ το 2016, η Fiat κλείνει μερικά εργοστάσια της μέσα στο καλοκαίρι για να εξοικονομήσει 10 εκατ. δολάρια, και όλα αυτά επειδή η Γηραία Ήπειρος, βουλιάζει στην οικονομική ύφεση. Μέσα σε όλα αυτά, η ACEA ανακοίνωσε ότι τον Μάιο η πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μειώθηκε περαιτέρω, και έτσι μετά το -7% του Απριλίου, τον Μάιο πουλήθηκαν 8.7% λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τον Μάιο του 2011.

Σε όλο την ΕΕ πουλήθηκαν 1.106.845 καινούρια αυτοκίνητα, πτώση κατά -8.7 % σε σχέση με τον Μάιο του 2011, κάνοντας αρνητικό ρεκόρ 14ετίας. Από την αρχή του έτους έχουνε πουληθεί 5.442.326 αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας πτώση -7.7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2011.

Η μόνη μεγάλη χώρα που είδε αύξηση των πωλήσεων ήταν η Αγγλία με +7.9%, ενώ η Γερμανία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία είδανε πτώση κατά 4.8%, 8.2%, 14.3$ και 16.2% αντίστοιχα. Στην Ελλάδα τον Μάιο πουλήθηκαν 5.314 αυτοκίνητα -47.3%, σε σχέση με τα 10.076 αυτοκίνητα τον Μάιο του 2011. Κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους έχουνε πουληθεί στη χώρα μας 26.902 αυτοκίνητα, πτώση -40.9% σε σχέση με τις 45.535 πωλήσεις, το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2011. Αναλυτικές λεπτομέρειες και πωλήσεις ανά χώρα και ανά αυτοκινητοβιομηχανία μπορείς να βρεις στο επίσημο PDF εδώ.

Μέσα σε όλη αυτή την δίνη, ο CEO της Fiat, Sergio Marchionne, ανακοίνωσε ότι περικόπτει επενδύσεις ύψος 500 εκατ. ευρώ που θα έκανε στην Ευρώπη, αφού έχει προβλέψει ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να έχουνε πτωτική πορεία έως και το τέλος του 2012. Η απόφαση αυτή θα έχει αρνητικό αντίκτυπο και στη εξέλιξη και παραγωγή νέων μοντέλων, με το νέο Grande Punto να είναι το πρώτο που να παίρνει και επίσημη παράταση, και έτσι φαντάζει δύσκολο να το δούμε μέσα στο 2013 . Ο Marchionne δήλωσε:

Η μείωση του επενδυτικού κεφαλαίου φτάνει τα 500 εκατ. ευρώ σε σχέση με την πρόβλεψη που είχε πραγματοποιηθεί για την Ευρώπη το 2011. Η ανάκαμψη στην Ευρώπη εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η κρίση στην Ελλάδα, η πορεία του ενιαίου ευρωπαϊκού νομίσματος καθώς και η πολιτική θα ακολουθήσει η Ευρωπαική Ένωση ώστε να ενισχύσει την ανάπτυξη.

Ο Marchionne δήλωσε για ακόμη μια φορά ότι επιθυμία του είναι η πλήρης συγχώνευση της Fiat και τξς Chrysler, ώστε η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να μην εξαρτάται σε τόσο μεγάλο βαθμό από την ευρωπαϊκή αγορά. Η Fiat κατέχει μέχρι σήμερα το 61.8% της Chrysler με το υπόλοιπο 38.2% να υπολογίζεται ότι κοστίζει κοντά στα 3 δις ευρώ.

Τέλος ο Marchionne άνοιξε και άλλο την πόρτα της Fiat ώστε να συνεργαστεί και με άλλους κατασκευαστές μετά την Mazda. ώστε να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής των προϊόντων τους, σε αυτή την παρατεταμένη περίοδο κάμψης της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.

[Πηγή: Αutonews, ACEA | Photo Copyright: REUTERS/Todd Korol]