Venucia Vow concept (1)

Coupe περιμέναμε να μας παρουσιάσει η Venucia, όπως ονομάζεται η κοινοπραξία Dongfeng Nissan, στην Σανγκάη, ένα στιλάτο πρωτότυπο crossover παρουσίασε τελικά η εταιρία. Το όνομα αυτού Vow Concept, με τους Κινέζους να υιοθετούν μια τολμηρή εξωτερική σχεδίαση με λεπτά LED φωτιστικά σώματα, κάμερες αντί για πλαϊνούς καθρέπτες, βάφοντας το πρωτότυπο σε μπλε χρώμα, το οποίο έχει εμπνευστεί από το οροπέδιο Salar de Uyuni που βρίσκεται κοντά στη κορυφή των Άνδεων στη Βολιβία.

Venucia Vow concept (2)

Οι πίσω πόρτες ανοίγουν προς τα πίσω, διαθέτει έντονα κεκλιμένη fastback γραμμή οροφής, χρωμιομένα στοιχεία στη γρίλια, μεγάλες ζάντες, πρησμένους θόλους και στο πίσω μέρος υπάρχουν διπλές απολήξεις εξατμίσεων τοποθετημένες στο κέντρο.

Venucia Vow concept (3)

Τι κινητήρα φορά δεν ανακοίνωσε η Venucia, ούτε το αν προτίθεται να το περάσει στη παραγωγή.

Δελτίο Τύπου

VENUCIA DEBUTS VOW CONCEPT AT AUTO SHANGHAI 2015

SHANGHAI, China – Venucia, a local brand by Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company (DFL-PV), the passenger vehicle business unit of Nissan’s joint venture in China, unveiled the VOW Concept at Auto Shanghai 2015.

VOW Concept, a brand new trendy sport crossover concept by Venucia, was developed for the young generations. VOW is the abbreviation of “Venucia Over Wonder,” meaning a complete breakthrough in excellence.

The forward thinking and bold design is paired with a bright blue body inspired by Bolivia’s Salar de Uyuni, a high plateau near the crest of the Andes Mountains with captive fresh and saltwater lakes and the world’s largest salt flat. VOW Concept conjures up a new balance of dynamic excellence and elegance.

“With the VOW Concept, Venucia is going directly to the young generations and listening to what they have to say about their futures, their hopes and what inspires them. We are determined to bring forward a young and fresh brand that continues to challenge the status quo,” said Zhou Xianpeng, DFL-PV deputy managing director. “We believe Venucia will lead future trends as an influencer, and enhance its place in the automotive market in China.”

About Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company (DFL-PV)

Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company is a business unit of Dongfeng Motor Co., Ltd., Nissan’s joint venture with Dongfeng Motor Group Co., Ltd. DFL-PV is engaged in research and development operations, manufacturing and distribution of passenger vehicles. The brand name VENUCIA is derived from the ancient Roman “Venus.” The five stars of the brand logo represent the company’s five brand promises – respect customers, create value, do the best, achieve world-class quality and seek the dream.