Μετά το Dieselgate όλο και περισσότερες χώρες αλλά και πόλεις ανά τον κόσμο σκοπεύουν να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου. Τα παραδείγματα πολλά. Βλέπε η Βρετανία, η Γαλλία και η Νορβηγία έχουν ήδη ανακοινώσει πως θα βάλουν στοπ στην πώληση νέων αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες μέσα στα επόμενα χρόνια. Η Μαδρίτη και η Αθήνα θα απαγορεύσουν την κυκλοφορία τους στο κέντρο τους, το Μόναχο και η Στουτγάρδη εξετάζουν το ενδεχόμενο να απαγορεύσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους τους diesel αυτοκίνητα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές NOx, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε ηλεκτρικούς κινητήρες. Αυτές οι εξελίξεις έχουν σημάνει συναγερμό στη Γερμανία, διότι απειλείται η αυτοκινητοβιομηχανία που απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους. Καθώς άλλες εταιρείες έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλες χώρες πιέζουν για την εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων που θα αποτελέσουν απειλή για τα αυτοκίνητα, στη Γερμανία τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και η πολιτική ηγεσία που συναντήθηκαν την Τετάρτη στο Βερολίνο εμφανίστηκαν αποφασισμένοι να σώσουν την τεχνολογία diesel.


Μετά την, σε μεγάλο βαθμό, σκηνοθετημένη «συνάντηση κορυφής» ανακοίνωσαν πως θα αναβαθμίσουν το λογισμικό σε 5,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ώστε να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Ωστόσο η πλειονότητα των αναβαθμίσεων λογισμικού είχε ήδη ανακοινωθεί από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ πολιτικοί και στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών απέρριψαν από κοινού την έκκληση περιβαλλοντικών οργανώσεων για επιπλέον μέτρα αναβαθμίσεων εξοπλισμού όπως οι καταλύτες. Απέρριψαν, πάλι από κοινού, το σχέδιο ορισμένων δημάρχων να απαγορεύσουν την κυκλοφορία αυτοκινήτων diesel από το κέντρο των πόλεων.

Ενώ η Κίνα, η Καλιφόρνια, η Νορβηγία και πολλοί άλλοι στρέφονται προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες, η κυβέρνηση μετατρέπει τη Γερμανία σε μουσείο diesel,

σχολίασε ο Ολιβερ Κρίσνερ, στέλεχος των Γερμανών Πρασίνων. Για τους Γερμανούς αυτοκινητοβιομηχάνους το diesel εξακολουθεί να κατέχει κεντρική θέση στα σχέδιά τους. Ήδη αρκετές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει πως θα προσφέρουν οικονομικά κίνητρα, ώστε οι κάτοχοι αυτοκινήτων με παλιούς κινητήρες diesel να τα ανταλλάξουν με νέα.

Η σύνοδος της Τετάρτης αποτελεί προσπάθεια να περιορίσουν μια κρίση εμπιστοσύνης που απειλεί τον πιο σημαντικό κλάδο της γερμανικής βιομηχανίας, ενδεχομένως και την εθνική ταυτότητα, ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου. Οι Volkswagen, Daimler και BMW έρχονται αντιμέτωπες με τη διογκούμενη οργή των καταναλωτών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, διότι υποβάθμιζαν τις αρνητικές για την υγεία συνέπειες των εκπομπών καυσαερίων και διότι σε ορισμένες περιπτώσεις παραπλάνησαν τους πελάτες τους. Εν τω μεταξύ, οι ηγέτες των δύο μεγαλύτερων πολιτικών κομμάτων της Γερμανίας κατηγορούνται πως τηρούν υπερβολικά φιλική σχέση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, μπλοκάροντας αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις εκπομπές diesel και παρέχοντας φορολογικές ελαφρύνσεις στην πετρελαιοκίνηση.

Η καγκελάριος Angela Merkel βρίσκεται υπό ιδιαίτερη πίεση διότι υπερασπίζεται επί χρόνια τα συμφέροντα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα αυτοκίνητα είναι το σημαντικότερο εξαγωγικό προϊόν της Γερμανίας, ενώ οι κινητήρες diesel είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για την αυτοκινητοβιομηχανία. Χάρη στην υψηλότερη οικονομία που επιτυγχάνει το diesel, αποτελεί δημοφιλή επιλογή για αγοραστές μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων που έχουν το υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Τις τελευταίες εβδομάδες το αίσθημα προδοσίας έχει ενισχυθεί στη Γερμανία μετά τη δημοσίευση πληροφοριών που οι Volkswagen, BMW και Daimler είχαν σχηματίσει καρτέλ ώστε να μειώσουν το κόστος για τον αντιρρυπαντικό εξοπλισμό των μοντέλων τους.

  • charris

    sincerely yours…

  • charris

    sincerely yours…

  • manowar

    Αναρωτιέμαι
    το άρθρο θα ειχε την ιδια απήχηση αν ξεραμε οτι ο λαος δεν θα ψήφιζε ποτε τσιπρα Παπανδρέου ξανα και ξανα;;μαλλον οχι..
    Απλη λογικη: ολες οι χωρες κερδιζουν εκατομμύρια απο αυτην την επιχείρηση μπουχοντιζελ.. δεν εχουμε φταζει ακομα στην εποχη που υπαρχει χωρα ,,να μην βγαζει ντιζελ και να εχει μεινει η γερμανια μονο να βγαζει..του τεστιν δεν ανησυχούν μονο οι γερμανικες αυτοκινητοβιομηχανιες,, ολες ανησυχούν, γιατι ολες ακομα βγασουν φραγκα απο κει… δεν υπαρχει καμια εταιρια ακομα που να δηλωνει επισημα οτι απαγορεύει ,,η δεν κατασκευαζει ξανα ντιζελ ..η τεσλα εξαιρείται διοτι βγαζει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα