H Mercedes-AMG F1 έγινε η πρώτη από τις δύο ομάδες που μας παρουσιάζει σήμερα το νέο της μονοθέσιο (ακολουθεί αργότερα η Alpine F1) για το πρωτάθλημα της F1 του 2021. H ομάδα ευελπιστεί με την W12 να διατηρήσει τα κεκτημένα, κατακτώντας το όγδοο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών και οδηγών.

Το νέο μονοθέσιο φέρει ελαφρώς διαφορετικό livery, αλλά το κεντρικό χρώμα του παραμένει το μαύρο. Ωστόσο, γίνεται πιο έντονο το άσπρο και γκρι χρώμα στο κάλυμμα του κινητήρα, καθώς και του κόκκινου στο airbox, με μια γαλαζιοπράσινη γραμμή να διατρέχει όλο το μήκος του μονοθέσιου.

Το οδηγικό δίδυμο της ομάδας παραμένει απαράλλαχτο, με τους Lewis Hamilton και Valtteri Bottas να συνεχίζουν ως teammates για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Ωστόσο, τα συμβόλαιο και των δύο είναι μονοετή και λήγουν στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς.

Το πλήρες όνομα του μονοθέσιου είναι Mercedes-AMG F1 W12 E Performance, με την ομάδα να αναφέρει ότι ο χαρακτηρισμός “E Performance” είναι το νέο λογότυπο τεχνολογίας που θα χρησιμοποιείται σε όλα τα επερχόμενα υβριδικά μοντέλα της Mercedes-AMG, με την W12 να είναι το πρώτο μονοθέσιο που φέρει αυτό το όνομα.

Το νέο μονοθέσιο φέρει τις απαραίτητες αλλαγές που ορίζουν οι κανονισμοί που διέπουν το sport για το 2021, οι οποίες δεν είναι μεγάλες. Γι’αυτό εμφανισιακά μοιάζει αρκετά με την W11, ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες μικρές αλλαγές της αεροδυναμικής, στις γόμες των ελαστικών και στην θέσπιση του ανώτατου ορίου για τον προϋπολογισμό κάθε ομάδας, που συλλογικά έχουν φέρει νέες προκλήσεις στους μηχανικούς των ομάδων κατά τη διάρκεια του χειμερινού διαλείμματος.

Πιο συγκεκριμένα, ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, ανέλυσε πριν μερικές ημέρες όλες τις αλλαγές των φετινών μονοθέσιων μέσα από ένα διαφωτιστικό video 12 λεπτών. O Allison ξεκινά καλύπτοντας τις αλλαγές που σχετίζονται με τους κανόνες της αεροδυναμικής, οι οποίες είναι μεμονωμένες, αλλά, συλλογικά, θα μειώσουν αρκετά την ταχύτητα των νέων μονοθέσιων, φέρνοντάς τα στην απόδοση που είχε το 2019.

Αλλαγές υπάρχουν στο πάτωμα του μονοθεσίου και ακριβώς μπροστά από τους πίσω τροχούς, που θα έχει επίπτωση περίπου ένα δευτερόλεπτο στον γύρο. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα στους αεραγωγούς των πίσω φρένων μειώθηκαν σε μέγεθος, ενώ και τα στοιχεία του πίσω διαχύτη έχουν μειωθεί σε μέγεθος, ώστε να μην φτάνουν τόσο κοντά στην επιφάνεια της πίστας. Τέλος και οι κάθετες εγκοπές στο πάτωμα κοντά στα bargeboards έχουν απαγορευτεί, μειώνοντας το ground effect.

Συνεχίζοντας, ο Allison αναλύει τη νέα σύνθεση των ελαστικών, την οποία οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν στην Πορτογαλία, το Μπαχρέιν και το Αμπού Ντάμπι πέρυσι. Η νέα σύνθεση είναι πιο ανθεκτική και πιο αποτελεσματική, αλλά κατά συνέπεια βαρύτερη, συμβάλλοντας στην αύξηση του βάρους των μονοθέσιων του 2021 κατά 6 κιλά σε σχέση με τα περσινά.

Έτσι, το όριο βάρους του μονοθέσιου έχει αυξηθεί κατά 3 κιλά, με τον Allison να αναφέρει το γεγονός ότι το σασί της Mercedes του 2020 ήταν κάτω από το όριο βάρους έδωσε στους μηχανικούς της ομάδας ελευθερία να αποφασίσουν πού και πώς να τοποθετήσουν καλύτερα την επιπλέον μάζα. Επιπλέον υπάρχουν αλλαγές στην ανάρτηση και στο σύστημα ψύξης.

Η Mercedes θέλοντας να αυξήσει την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος του νέου μονοθεσίου, αντικατέστησε το αλουμίνιο στο μπλοκ του κινητήρα με έναν κράμα μετάλλου. Επίσης έκανε ανθεκτικότερο και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Η επερχόμενη σεζόν θα περιορίσει επίσης τις αναβαθμίσεις στα power units, που θα μπορούν να κάνουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια της σεζόν, και από τις τρεις που ήταν το 2020, θα είναι μόλις μία το 2021. Τέλος, ως ένας τρόπος να μειωθούν οι διαφορές των ομάδων στην πίστα, οι ομάδες που ήταν πιο επιτυχημένες πέρυσι θα έχουν στη διάθεση τους λιγότερο χρόνο να χρησιμοποιήσουν την αεροδυναμική σήραγγα.