Η Ε.Ε επιτρέπει τη χρήση συνθετικών καυσίμων, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διατήρηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων εσωτ. καύσης και μετά το 2035

Σχετικά άρθρα

Στις 7 Μαρτίου ήταν προγραμματισμένο το ευρωπαϊκό συμβούλιο να ψηφίζει για την απόφαση της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και εφεξής στην Ε.Ε.

Η ολοκλήρωση της ψηφοφορίας και η υπερψήφιση της πρότασης θεωρούνταν μια τυπική διαδικασία μέχρι που η Γερμανία, αποφάσισε να εκφράσει ενστάσεις, ανατρέποντας ουσιαστικά τα δεδομένα, μιας και μια ενδεχόμενη αρνητική ψήφος της θα έριχνε στον κάλαθο των αχρήστων την πρόοδο που είχε σημειωθεί σε ό,τι αφορά την προώθηση της απαγόρευσης και του στόχου του 2035. Αυτό οδήγησε στην επ’ αόριστον αναβολή της σχετικής ψήφισης.

Να σημειωθεί ότι εκτός από τη Γερμανία, ενστάσεις έχει εκφράσει και η Ιταλία ενώ με πρωτοβουλία της Τσεχίας, συγκλήθηκε σήμερα συνάντηση υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε από 12 χώρες (Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Σλοβακία, Ισπανία και Τσεχία) με αντικείμενο συζήτησης και διαβούλευσης τόσο τις προδιαγραφές Euro 7 όσο και τις αποφάσεις για το 2035.

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε σήμερα:

Η πρόταση χρειάζεται επειγόντως αλλαγές.

Ο Wissing είπε ότι τον σκεπτικισμό σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων εσωτερικής καύσης συμμερίζονται μεταξύ άλλων η Ιταλία, η Πολωνία και η Τσεχία. Πρόσθεσε ότι η ομάδα των χωρών θέλει μια ξεχωριστή κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα μπορούν να κινούνται με συνθετικά καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα, μετά το 2035.

Η απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, όταν μπορεί να λειτουργεί με κλιματικά ουδέτερο τρόπο, φαίνεται λάθος προσέγγιση για εμάς,

είπε.

Με τα παραπάνω δεδομένα, σε μια κίνηση που αποσκοπεί στην κάμψη των ενστάσεων της Γερμανίας, η Ε.Ε. φέρεται ότι θα προσφέρει δεσμεύσεις στη γερμανική πλευρά και στην αυτοκινητοβιομηχανία της η οποία αποτελεί το σημαντικότερο τομέα εσόδων της γερμανικής οικονομίας (411 δισ. ευρώ) για την συμπερίληψη των συνθετικών καυσίμων (e-fuels).

Αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ενδέχεται να επιτραπούν και μετά το 2035 με την προϋπόθεση ότι κινούνται με συνθετικά καύσιμα. Ωστόσο, τα νέα σχέδια της Ε.Ε. σε σχέση με την συγκεκριμένη πρόταση δεν θα οριστικοποιηθούν σύντομα καθώς με δεδομένες τις κοντινές σχετικά ευρωεκλογές που θα πραγματοποιηθούν το 2024, δεν υπάρχει πλέον χρόνος προκειμένου να ξαναγραφτούν τα νομοσχέδια και να επαναληφθούν οι διαδικασίες. Κατ΄επέκταση το ζήτημα της απαγόρευσης του 2035 και οι όποιες τροποποιήσεις αναμένεται να μετατεθούν για μετά τις ευρωεκλογές.

Πηγές προσκείμενες στη γερμανική πλευρά πάντως δεν προεξοφλούν την συγκατάθεση της Γερμανίας ακόμα και με την συγκεκριμένη τροποποίηση και την παράταση ζωής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα σημάνει η συμπερίληψη των συνθετικών καυσίμων στα σχέδια της ΕΕ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές εταιρείες δραστηριοποιούνται ήδη στην εξέλιξη και στην παραγωγή e-fuels τα οποία αποτελούν ένα ολοένα διευρυνόμενο πεδίο έρευνας και εξέλιξης. Ένα από τα πιο πρόσφατα εγχειρήματα στον τομέα είναι αυτό της Porsche η οποία έχει κατασκευάσει εργοστάσιο στην Χιλή για την παραγωγή του συγκεκριμένου είδους καυσίμου.

Οι υποστηρικτές των συνθετικών καυσίμων υποστηρίζουν πως αυτά αποτελούν ουσιαστικά ηλεκτρική ενέργεια που έχει μετατραπεί σε εύφλεκτο, υγρό καύσιμο. Για να τα φτιάξουν, οι επιστήμονες συνδυάζουν το δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα με το υδρογόνο που διασπάστηκε από το νερό, συνδυάζοντας υδρογόνο με άνθρακα που συλλαμβάνεται από τον αέρα για την παραγωγή μεθανόλης, η οποία στη συνέχεια μετατρέπεται σε υποκατάστατο βενζίνης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα αυτοκίνητα.

Η διαδικασία παραγωγής τους τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δημιουργώντας ένα συνθετικό καύσιμο υδρογονάνθρακα. Τα συνθετικά καύσιμα παράγουν λιγότερα σωματίδια και λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx). Όταν καίγονται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα συνθετικά καύσιμα δημιουργούν διοξείδιο του άνθρακα, αλλά επειδή κατασκευάστηκαν από προηγουμένως δεσμευμένο CO2, υποστηρίζουν ότι είναι κλιματικά ουδέτερα.

Τα e-fuels έχουν επίσης μεγάλες προοπτικές στον κόσμο της αεροπλοΐας και της ναυσιπλοΐας ενώ, ανεξαρτήτως πολύπλοκων χημικών τύπων και τρόπων παραγωγής τους, η βασική ιδέα πίσω τους είναι η παραγωγή καυσίμου χωρίς την εμπλοκή πετρελαιοειδών και ορυκτών καυσίμων, ενώ η ενέργεια για την διαδικασία παραγωγής τους να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Με αυτόν τον τρόπο αν και τα συγκεκριμένα καύσιμα εκλύουν εκπομπές ρύπων κατά την καύση τους, αυτές αντισταθμίζονται ουσιαστικά από τον τρόπο παραγωγής τους.

Βέβαια, οι επικριτές τους ισχυρίζονται ότι αφενός η διαδικασία παραγωγής τους είναι ιδιαιτέρως ακριβή και αφετέρου ότι απαιτεί τεράστιες ποσότητες ενέργειας η οποία αν και ανανεώσιμη, θα μπορούσε να διοχετευθεί διαφορετικά.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...