[nextpage title=”Εισαγωγή” ]McLaren-P1-GTR-1693

Ok, η λέξη “φτερούγα” είναι συνυφασμένη στη σύγχρονη ιστορία με δύο πολύ συγκεκριμένα αυτοκίνητα αλλά ειλικρινά, δεν γινόταν να χρησιμοποιήσω άλλη. Βασικά, θα μπορούσα αλλά θα ήταν περιγραφικό και σίγουρα NSFW. Οπότε κατέληξα σε αυτήν για την συγκεκριμένα λίστα. Η φετινή έκθεση της Γενεύης είχε πολλά, πολύ ενδιαφέροντα αυτοκίνητα αλλά πιστεύω ότι τα 15 που θα δεις παρακάτω, έκλεψαν τις εντυπώσεις. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι αυτά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Focus RS” ]

Ford Focus RS

Geneva rear wings Ford Focus RS

Μπορεί να μην είναι Escort Cosworth αλλά η αεροτομή στο πίσω μέρος του νέου Focus RS μεγάλωσε ελαφρώς σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και κέρδισε μία θέση στη λίστα. Κατά τα άλλα, το 2016 Focus RS, κινείται από έναν τετρακύλινδρο Ecoboost κινητήρα με χωρητικότητα 2.3 λίτρων που αποδίδει πάνω από 320 άλογα –350 αν θεωρήσουμε την διαρροή ως επιβεβαίωση– και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης με “drift mode”. Έχει δυνατότητες λοιπόν και η φτερούγα δεν είναι μόνο για εφέ.

[/nextpage]

[nextpage title=”M4 Safety Car” ]

BMW M4 Safety Car

Geneva rear wings BMW M4 Safety Car

Δεν είναι αυτοκίνητο δρόμου, αλλά δεν είναι και αγωνιστικό. Η M4 που θα χρησιμοποιηθεί ως Safety Car στο πρωτάθλημα MotoGP έχει εφοδιαστεί με σύστημα ψεκασμού νερού αλλά και μία ευμεγέθη πίσω αεροτομή… Δεν είναι η μεγαλύτερη σε αυτή τη λίστα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν της αξίζει μία θέση. Και εις ανώτερα!

[/nextpage]

[nextpage title=”Aventador SV” ]

Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce

Geneva rear wings Lamborghini Aventador LP750-4 SV

Η αποκάλυψη της Aventador SV είχε κάτι το ελαφρώς απογοητευτικό. Δεν ξέρω γιατί. Ναι, ο 6.5 λίτρων V12 έχει δυναμώσει και πλέον αποδίδει 750 άλογα στις 8.500 σ.α.λ. και 690 Nm ροπής και ναι, το μοντέλο έχει εξοπλιστεί με νέο, επιθετικό bodykit που περιλαμβάνει την αεροτομή που της έδωσε τη θέση στη λίστα αλλά… Αυτό το “αλλά” με τρώει… Όπως και να έχει, φτερούγα; Check!

[/nextpage]

[nextpage title=”Cayman GT4″ ]

Porsche Cayman GT4

Geneva rear wings Porsche Cayman GT4

Η νέα προσθήκη στη σειρά “GT” της Porsche και η πρώτη Cayman που φοράει το σήμα, η Cayman GT4 δεν θα μπορούσε να μην έχει πίσω αεροτομή. Να θυμίσω πως κινείται από έναν ατμοσφαιρικό, επίπεδο εξακύλινδρο 3.8 λίτρων που αποδίδει 380 άλογα και συνδυάζεται αποκλειστικά με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ζυγίζει 1.340 κιλά και είμαι σίγουρος πως θα προσφέρει συγκινήσεις αφειδώς…

[/nextpage]

[nextpage title=”Regera” ]

Koenigsegg Regera

Geneva rear wings Koenigsegg Regera

Αυτό το αυτοκίνητο, αν είναι όπως μας τα λέει ο Christian –και δεν έχω λόγο να τον αμφισβητήσω- θα μπει σε πολλές λίστες στο μέλλον, με πρώτη αυτή που διαβάζεις. Δεν είναι κάποιου είδους “track-car” αλλά με τις επιδόσεις που του χαρίζει το υβριδικό powertrain των 1.500+ ίππων, η αεροτομή είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη: τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 2.8 δευτερόλεπτα αλλά μετά από εκεί, ανοίγουν οι πόρτες της κολάσεως. 150-250 σε 3.2 δευτερόλεπτα και 0-400 –ότι το φτάσαμε στο σημείο να γράφουμε αυτή την επίδοση, με μπερδεύει– σε λιγότερο από 20 δευτερόλεπτα!

[/nextpage]

[nextpage title=”Vantage GT3″ ]

Aston Martin Vantage GT3

Geneva rear wings Aston Martin Vantage GT3

Η πρώτη σκληροπυρηνική Vantage, κινείται από έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6,0 λίτρων που αποδίδει 600 άλογα και 625 Nm ροπής. Όμως, κοίταξε την. Είναι κτηνάκι και δεν με ενδιαφέρει που δεν έχει 700+ άλογα. Είναι ελαφρύτερη κατά 100 κιλά, φορά ότι τεχνολογία και τεχνογνωσία έχει αποκτήσει η Aston Martin από τους αγώνες και μου δίνει την εντύπωση μοντέλου με γάντια του μποξ. Όμορφη, αλλά ξέρεις ότι θα σου μαυρίσει το μάτι αν κάνεις την λάθος κίνηση…

[/nextpage]

[nextpage title=”R8 LMS” ]

Audi R8 LMS

Geneva rear wings Audi R8 LMS

Ορίστε και το πρώτο αγωνιστικό. Ξέρω ότι δεν γίνεται αγωνιστικό χωρίς αεροτομή αλλά ειλικρινά δεν με ενδιαφέρει καθόλου. Κοίτα την. Φωνάζει “αγωνιστικό” και ξέρεις ότι είναι λειτουργική γιατί στους αγώνες δεν κερδίζουν οι φανφάρες. Κερδίζει η αεροδυναμική και το πακέτο. Άσε που ταιριάζει τόσο πολύ στο σουλούπι του R8 που αναρωτιέμαι γιατί δεν προσφέρεται και στις “πολιτικές” εκδόσεις!

[/nextpage]

[nextpage title=”Type R” ]

Honda Civic Type R

Geneva rear wings Honda Civic Type-R

Μετά από πολλούς μήνες αναμονής, αποκαλύφθηκε επιτέλους η έκδοση παραγωγής του Ιαπωνικού hot hatch. Η μεγαλύτερη αποχώρηση από το πρωτότυπο, έγινε στο πίσω μέρος όπου τα εντυπωσιακά concept φώτα έδωσαν τη θέση τους στα συμβατικά. Η αεροτομή όμως έμεινε για να κρατήσει ψηλά την Ιαπωνική σημαία σε μία υπερβολικά “Ευρωπαία” λίστα. Το Civic Type R πέρασε καιρό σε αεροδυναμικές σήραγγες για να τελειοποιηθεί το σχήμα του αυτοκινήτου και τις πίσω αεροτομής και στην τελική, ποιος νοιάζεται για την ορατότητα; Αν πηγαίνεις αρκετά γρήγορα, δεν σε νοιάζει ποιος και τι είναι πίσω σου!

[/nextpage]

[nextpage title=”RXC Turbo 500″ ]

Radical RXC Turbo 500

Geneva rear wings Radical RXC Turbo 500

Δεν είναι δίκαιο. Το ξέρω. Το Radical RXC Turbo 500 είναι καθαρόαιμο πισταδόρικο αλλά είδες την αεροτομή του; Δεν γινόταν να μην το συμπεριλάβω. Στο κάτω-κάτω, αυτή η αεροτομή, μαζί με το υπόλοιπο αεροδυναμικό πακέτο και τον 3.5 λίτρων Ecoboost V6 των 530+ ίππων θα βοηθήσουν το RXC Turbo 500 να σπάσει το ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής στο Nurburgring. Μπορώ να αγνοήσω φτερούγα που έχει τέτοιο σκοπό;

[/nextpage]

[nextpage title=”SCG 003″ ]

SCG 003

Geneva rear wings SCG 003

Άλλο ένα όχημα του οποίου το σχήμα υποδείχθηκε από την αεροδυναμική. Είτε στην πολιτική του, είτε στην αγωνιστική του μορφή, το SCG 003 φωνάζει ότι είναι αγωνιστικό δρόμου και η Scuderia Cameron Glickenhaus έκανε ότι μπορούσε για να ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτή την έκφραση. Γιατί όντως, το SCG 003 μπορεί να πάει οδικώς στο Nurburgring, εκεί να αλλάξει περιβολή, να συμμετέχει στον 24ωρο αγώνα, να ξαναβάλει το κοστούμι του και να πάει για δείπνο στο Μονακό… Έχεις κάτι να πεις κάτι;

[/nextpage]

[nextpage title=”Agera RS” ]

Koenigsegg Agera RS

Geneva rear wings Koenigsegg Agera RS

Άλλο ένα δημιούργημα του Σουηδού με το ξυρισμένο κεφάλι και άλλο ένα μοντέλο που θα μας απασχολήσει στο μέλλον με ότι καταφέρει… Η Koenigsegg Agera RS είναι ένα τέρας 1.160 ίππων με carbon chassis και άγριο bodykit που περιλαμβάνει φυσικά μία μεγάλη πίσω αεροτομή. Μπορεί να σου αρέσει. Μπορεί όχι. Πάντως σίγουρα δεν μπορείς να αγνοήσεις την παρουσία της.

[/nextpage]

[nextpage title=”AMG GT3″ ]

Mercedes-AMG GT3

Geneva rear wings Mercedes-AMG GT3

Το δεύτερο και τελευταίο αγωνιστικό. Προφανώς βασίζεται στην AMG GT και προφανώς θα αντικαταστήσει την SLS GT3 αλλά ο Χριστός και η Παναγία με αυτή την αεροτομή. Όταν η αεροτομή αποτελεί το 80% του πίσω μέρους του αυτοκινήτου σου, ξέρεις ότι έχεις κερδίσει τις εντυπώσεις. Τώρα, μένει να κερδίσεις και αγώνες…

[/nextpage]

[nextpage title=”911 GT3 RS” ]

Porsche 911 GT3 RS

Geneva rear wings Porsche 911 GT3 RS

Δεν είμαι σίγουρος για το τι τραβάει περισσότερο την προσοχή. Το πορτοκαλί roll-cage στο εσωτερικό ή η αεροτομή στο πίσω μέρος. Η ύπαρξη της 911 GT3 RS στη λίστα, αποδεικνύει ότι τείνω προς το δεύτερο και δεν πιστεύω ότι θα διαφωνήσεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Vulcan” ]

Aston Martin Vulcan

Geneva rear wings Aston Martin Vulcan

Όσο πλησιάζουμε στην άτυπη κορυφή, τα πράγματα σοβαρεύουν. Η Aston Martin Vulcan δεν έχει αεροτομή. Έχει τραπεζαρία για 8. Είμαι σίγουρος πως η Αγγλική εταιρία θα την κάνει αποσπώμενη και θα προσφέρει και carbon καρέκλες ώστε να μπορεί το πλήρωμα να τρώει το γεύμα του πάνω της κατά το μεσημεριανό διάλειμμα. Αλλά ok, η Vulcan με τον 7-λιτρο V12 των 800+ ίππων και την πίσω κίνηση θέλει downforce για να μην βάλει σε σοβαρούς μπελάδες τον οδηγό. Ή τουλάχιστον για να μην εξαϋλώνει τα πίσω ελαστικά μέσα σε 2 γύρους.

[/nextpage]

[nextpage title=”P1 GTR” ]

McLaren P1 GTR

Geneva rear wings McLaren P1 GTR

Η McLaren P1 ποτέ δεν μου κάθισε καλά. Δεν ξέρω γιατί. Οπότε όταν έμαθα ότι η GTR ζυγίζει λιγότερο, αποδίδει 1.000 άλογα και παράγει περισσότερη downforce, το θεώρησα λογικό και δεν εντυπωσιάστηκα ιδιαίτερα. Μέχρι που είδα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες και αναφώνησα: “DAT A$#” Δεν λέω ότι το πίσω μέρος της P1 GTR είναι το ομορφότερο. Αυτό θα το κρίνει ο καθένας για τον εαυτό του. Αυτό που λέω είναι ότι δίνει νέο νόημα στη λέξη “εντυπωσιακό”. Ο διαχύτης, το τεράστιο άνοιγμα, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και η αεροτομή… ωωωω η αεροτομή. Respect McLaren… respect!

[/nextpage]