Η Ε.Ε προχωρά σε αλλαγές στο Euro 7

Σχετικά άρθρα

Οι χώρες της ΕΕ συζητούν ένα συμβιβαστικό προσχέδιο για τους νέους κανονισμούς εκπομπών Euro 7 σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που μειώνει τα όρια εκπομπών, που είναι προγραμματισμένοι να τεθούν σε ισχύ το 2025 για τα αυτοκίνητα και το 2027 για τα φορτηγά.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαφωνούν κατά του Euro 7, λέγοντας ότι είναι πολύ δαπανηρό και τα περιβαλλοντικά οφέλη του είναι αμελητέα. Ισχυρίζονται πως το κόστος του εξοπλισμού που απαιτείται να τοποθετήσουν στα αυτοκίνητα ώστε αυτά να πληρούν τα πρότυπα του Euro 7 που προτάθηκαν τον Νοέμβριο του 2022, θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των τιμών τους, κάνοντας τα μικρά αυτοκίνητα μη οικονομικά βιώσιμα.

Παράλληλα επιμένουν πως το το Euro 7 θα αντλήσει πόρους που θα έπρεπε να δαπανηθούν για την ηλεκτροκίνηση.

Από τη σκοπιά του κλάδου, δεν χρειαζόμαστε το Euro 7, καθώς αντλεί πόρους που θα έπρεπε να δαπανήσουμε για την ηλεκτροκίνηση. Το να ξοδεύεις χρήματα για να αναπτύξεις νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα πληρούν τα πρότυπα του Euro 7, τα οποία θα εφαρμοστούν το 2028 δεν έχει νόημα. Γιατί να χρησιμοποιείς σπάνιους πόρους σε κάτι για σύντομο χρονικό διάστημα; Η βιομηχανία δεν το χρειάζεται και είναι αντιπαραγωγικό.

Έχει ήδη αναβληθεί πολλές φορές, καθώς φτάνουμε στα όρια. Φτάνεις στα φυσικά όρια. Δεν πρέπει να προσπαθήσεις να τα ξεπεράσεις. Δεν θα τολμούσες να το κάνεις σε αυτόν τον κόσμο, καθώς θα διακινδύνευες με τους κανονισμούς. Πρέπει να συμμορφωθείς παντού, και αυτό σε ωθεί πέρα ​​από τη φυσική. Όταν προχωράς πέρα ​​από τη φυσική, άστα. Είναι αντιπαραγωγικό. Δεν έχει νόημα, γι’ αυτό και αναβάλλεται. Είμαστε έτοιμοι για τα ηλεκτρικά,

ανάφερε τον Φεβρουάριο ο CEO της Stellantis.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, η Ισπανία, η οποία κατέχει την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, αναμένεται να παρουσιάσει ένα προσχέδιο συμβιβασμού στο συμβούλιο ανταγωνιστικότητας την επόμενη εβδομάδα, αν οι χώρες καταλήξουν σε συμφωνία.

Στο προσχέδιο οι προθεσμίες εφαρμογής στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά θα αναβληθούν. Τα αυτοκίνητα και τα μικρά φορτηγά θα πρέπει πλέον να συμμορφώνονται μόνο 24 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού και 48 μήνες για λεωφορεία και φορτηγά άνω των 3,5 τόνων.

8 χώρες, η Γαλλία, η Ιταλία και η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία πίεσαν για να γίνουν ηπιότερα τα νέα όρια εκπομπών της ΕΕ. Το προσχέδιο του κειμένου της Ε.Ε αναφέρει:

Οι αντιπροσωπείες αυτές θεώρησαν ότι η σχέση μεταξύ του επενδυτικού κόστους και των περιβαλλοντικών οφελών που προκύπτουν από τον προτεινόμενο κανονισμό θα ήταν δυσανάλογη. Εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με τη σημαντική αναπτυξιακή ικανότητα και τις απαιτούμενες επενδύσεις πέραν αυτών που ήδη τίθενται σε ηλεκτροδότηση και τα συνολικά οφέλη που θα αποκομιστούν από την προτεινόμενη προσέγγιση.

ΠηγήReuters

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Διόδια: Συμφωνία κυβέρνησης – παραχωρησιούχων για αυξήσεις ύψους 6-8% από το 2024

Σε συμφωνία φαίνεται πως οδηγούνται η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και οι παραχωρησιούχοι σχετικά με τις αυξήσεις διοδίων καθώς, όπως λένε πληροφορίες,...

Το Νιου Τζέρσεϊ θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτ. καύσης έως το 2035

Το Νιου Τζέρσεϊ έγινε μια ακόμη πολιτεία των ΗΠΑ που θα καταργήσει σταδιακά τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκίνητων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου έως το...

Τα νέα αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από τα αυτοκίνητα του 2013

Θα περίμενες πως ένα νέο αυτοκίνητο του σήμερα, λόγω της τεχνολογίας που διαθέτει και των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων που πληροί, θα ήταν πιο...

Η Κίνα αυστηροποιεί τους ελέγχους στις εξαγωγές γραφίτη

Η Κίνα ανακοίνωσε πως θα θεσπίσει άδειες για την εξαγωγή ορισμένων προϊόντων γραφίτη επικαλούμενη την προστασία της εθνικής ασφάλειας. Πρόκειται για μια ακόμα ενέργεια...