Στις αρχές Ιουνίου, ο Ian Callum ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τη θέση του διευθυντή σχεδίασης στην Jaguar μετά από 20 χρόνια γεμάτης καριέρας, για να κάνει γνωστό στα μέσα Ιουλίου ότι ανοίγει το δικό του σχεδιαστικό γραφείο, με όνομα CALLUM.

1Διάβασε επίσης

Τα 12+1 σημαντικότερα αυτοκίνητα που σχεδίασε ο Ian Callum

Σήμερα, ο Callum και η ομάδα του παρουσίασαν το πρώτο τους project, που ονομάζεται Vanquish 25 και βασίζεται στην Aston Martin Vanquish του 2001. Η σύγχρονη έκδοση του -σχεδόν 20ετίας- βρετανικού αυτοκινήτου φέρει μια σειρά από αισθητικές και μηχανικές επεμβάσεις, και θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 25 μονάδων, με το κόστος της κάθε μιας να υπολογίζεται στις £550.000 (σχεδόν €600.000), που συμπεριλαμβάνει και την Vanquish “δότη”. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν πριν από το τέλος του 2019, ενώ η παραγωγή θα ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2020.

2

Η Callum, μαζί με τις συνεργαζόμενες εταιρείες της, όπως η R-Reforged, έχει ήδη κατασκευάσει δύο πρωτότυπα -το ένα για την εξέλιξη της ανάρτησης και ένα άλλο για την παρουσίαση των εξωτερικών και εσωτερικών αλλαγών.

Σύμφωνα με τον Callum οι αλλαγές του είναι αρκετές και παρόμοιες με αυτές που θα έκανε αν έφτιαχνε το facelift του μοντέλου, καθώς υπήρχαν ορισμένα στοιχεία που πάντα ήθελε να “διορθώσει”. Ο Βρετανός προσθέτει ότι δεν κάνει μόνο κάποιες οπτικές βελτιώσεις στη Vanquish, καθώς το αυτοκίνητο αποσυναρμολογείται πλήρως και ξαναχτίζεται από το μηδέν με νέα υλικά, νέες τεχνολογίες και φρέσκια έμπνευση. Η διαδικασία θα γίνεται στο workshop του Callum στο Warwick και θα περιλαμβάνει λεπτές και σημαντικές αλλαγές, τόσο στην επιφάνεια όσο και κάτω από αυτή.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας που ενσωματώνει μια ελαφρώς πιο γωνιώδη μάσκα και μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος, που είναι κατασκευασμένες από carbon. Στα άκρα του προφυλακτήρα υπάρχουν νέες εισαγωγές αέρα για την ψύξη των φρένων, και αντικαθιστούν τα στρογγυλά φώτα ομίχλης και τα φλας της Vanquish. Και αυτό γιατί τα τελευταία πλέον ενσωματώνονται στα νέα LED φωτιστικά σώματα.

Παρατηρώντας το προφίλ, βλέπεις τα νέα carbon μαρσπιέ, τους πιο αεροδυναμικούς και κομψούς καθρέφτες και τις νέες ζάντες 20 ιντσών, που ντύνονται με ελαστικά της Michelin, τα οποία διαθέτουν λευκά γραφικά. Πίσω, υπάρχουν νέα LED φωτιστικά σώματα, νέος προφυλακτήρας, carbon διαχύτης και διπλές απολήξεις για την εξάτμιση, που είναι βαμμένες σε κόκκινο χρώμα.

3

Περνώντας στο εσωτερικό, συναντάμε νέες δερμάτινες επενδύσεις, που συνδυάζονται με μεταλλικές και ανθρακονημάτινες λεπτομέρειες. Υπάρχουν νέα σπορ καθίσματα, τα οποία είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά, ενώ πλέον δεν υπάρχουν πίσω θέσεις, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για τους μπροστά επιβάτες. Συνεχίζοντας, η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, που πλέον έχει πιο έντονη κλίση. Έχει μια οθόνη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Garmin, μια θήκη στο κάτω μέρος και ένα ρολόι της Bremont στην κορυφή.

Ο υπεύθυνος μηχανολογίας της Callum, Adam Donfrancesco (πρώην Jaguar SVO και Aston Martin), μαζί με τους μηχανικούς της εταιρείας εξέλιξαν τη νέα ανάρτηση, η οποία συνδυάζει τη δυναμική οδηγική συμπεριφορά και τον καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος, με άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Όπως ακριβώς πρέπει να είναι ένα grand tourer. Έτσι, τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί, η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί, έχουν τοποθετηθεί πιο σκληρά ελατήρια και παχύτερες αντιστρεπτικές, ενώ πλέον υπάρχουν carbon φρένα.

4

Μηχανικά, ο 5,9-λίτρων ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας φέρει νέο software, hardware και εξάτμιση, που αυξάνουν την απόδοση του κατά 60 άλογα. Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την έκδοση του αυτοκινήτου “δότη”, η συνολική απόδοση της Vanquish 25 θα είναι 530 με 600 άλογα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το ίδιο αυτόματο κιβώτιο της Vanquish, αλλά πλέον διαθέτει νέο μετατροπέα ροπής, που θα το κάνει ταχύτερο στις αλλαγές, εξαλείφοντας έτσι τις αδυναμίες του.