Η KBA, η γερμανική αρχή ασφάλειας οχημάτων, είναι πολύ πιθανό να αποφανθεί πως και άλλα μοντέλα της Mercedes-Benz εξοπλίζονται με παράνομο λογισμικό, κάτι που θα οδηγούσε την γερμανική εταιρία να αναστείλει προσωρινά την πώληση και την παράδοση των συγκεκριμένων μοντέλων, μέχρις ότου να τα εξοπλίσει με νέο λογισμικό.

Αυτό αναφέρει η ετήσια έκθεση της Daimler, η οποία έχει προβλέψει πως θα κληθεί να πληρώσει 4,9 δισ. ευρώ σε κανονιστικές διαδικασίες, δικαστικές διαφορές, κόστη ανακλήσεων και αποζημιώσεις λόγω των παράνομων λογισμικών των μοντέλων της, αλλά και των ανακλήσεων λόγω των αερόσακων της Takata, ποσό υπερδιπλάσιο από αυτό που πλήρωσε το 2018 (2,1 δισ. ευρώ).

1

Τον Σεπτέμβριο του 2019 η εισαγγελία της Στουτγάρδης, έκανε γνωστό πως η Daimler, μητρική εταιρία της Mercedes-Benz, καλείται να πληρώσει πρόστιμο ύψους 870 εκατ. ευρώ, επειδή έθεσε σε κυκλοφορία στην αγορά από το 2008 οχήματα που δεν πληρούσαν τα νόμιμα πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων, αφού εξοπλιζόταν με παράνομα λογισμικά που χειραγωγούσαν τις εκπομπές ρύπων των diesel μοντέλων της.

Οι εισαγγελείς, που ξεκίνησαν ποινική δίωξη κατά της εταιρίας από τις αρχές του 2019, διαπίστωσαν ότι η μητρική εταιρία της Mercedes-Benz, πούλησε περίπου 684.000 οχήματα που δεν συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

Επιπλέον, η Daimler είναι αντιμέτωπη με ελέγχους και από τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ, καθώς η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) της χώρας ζήτησε από τη Mercedes-Benz να δώσει εξηγήσεις για τα επίπεδα εκπομπών σε ορισμένα από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της.

2

Η ιστορία ξεκίνησε το 2017, όταν οι Γερμανοί εισαγγελείς ξεκίνησαν να ερευνούν 280.000 E-Class και C-Class, τα οποία όπως αποδείχτηκε διάθεταν παράνομο λογισμικό που αποσκοπούσε στην χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων κατά την διαδικασία της επίσημης μέτρησης τους.

Μέχρι σήμερα η Daimler έχει ανακαλέσει περισσότερα από 3,1 εκατομμύρια μοντέλα της Mercedes-Benz, λόγω παράνομων λογισμικών, ενώ η Ε.Ε την κατηγορεί μαζί με την BMW και το VW Group για σύσταση καρτέλ.

3

Η Daimler, η μητρική εταιρία της Mercedes-Benz ανακοίνωσε πως τα κέρδη της για το 2019 ανήλθαν σε 2,7 δισ. ευρώ, κάνοντας βουτιά 64% από τα 7,6 δισ. ευρώ του 2019. Τα προ φόρων και τόκων κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 61% στα 4,3 δισ. ευρώ από 11,1 δισ. ευρώ το 2018. Τα συνολικά έσοδα κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του +3% στα 172,2 δισ. ευρώ. Η Daimler προχώρησε σε σημαντική μείωση του μερίσματός της στα 0,90 ευρώ ανά μετοχή από 3,25 ευρώ που είχε προτείνει το 2018, μετά την κάθετη πτώση που κατέγραψαν το 2019 τα κέρδη της.

Το εποπτικό συμβούλιο της Mercedes έχει δημιουργήσει μια εξαμελή ειδική επιτροπή για να επικεντρωθεί σε νομικά ζητήματα “ενόψει της πολυπλοκότητας των διαδικασιών σχετικά με τις εκπομπές και τις αντιμονοπωλιακές συμφωνίες“, αναφέρει η έκθεση της γερμανικής εταιρίας.

4

Ο Ola Kallenius, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας αναγνώρισε πως η συμμόρφωση με τους στόχους εκπομπών της Ευρώπης θα αποτελέσει πρόκληση για τα επόμενα δύο χρόνια, επειδή οι καταναλωτές ενδέχεται να μην στραφούν αρκετά γρήγορα στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Η Daimler, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμα μεγαλύτερα του 1,5 δισ. ευρώ αν δεν καταφέρει να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητά της. Ο μέσος όρος εκπομπών των μοντέλων της Daimler το 2019 ήταν 137 γρ/χλμ, με την εταιρία να πρέπει να τον μειώσει στα 103,1 γρ/χλμ. Προκειμένου να αποφύγει τα πρόστιμα, θα πρέπει οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της μοντέλων να αντιπροσωπεύουν το 10% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων της στην Ευρώπη το 2021. Το ποσοστό αυτό το 2019 άγγιξε μόλις το 2,8%.