Civic-TypeR-Concept-08

Δεν λέω ότι ζούμε σε άσχημη εποχή, ούτε θέλω να είμαι από αυτούς τους μηδενιστές που δεν βρίσκουν τίποτε καλό ποτέ. Κάθε εποχή έχει τα καλά αυτοκίνητα της… ίσως κάποιες χρονιές να υπάρχει έλλειψη αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να μην μπορεί να βρει κάποιος έστω 1 καλό αυτοκίνητο ανά κατηγορία. Όμως, τα αυτοκίνητα που έρχονται τα επόμενα 2 χρόνια στην κατηγορία των hot hatches, προκαλούν μία ανεξέλεγκτη παραγωγή σιέλου και μία προσμονή για το μέλλον. Καλά τα supercars και τα hypercars αλλά η κατηγορία των hot hatches είναι αυτή που, ρεαλιστικά, μας ενδιαφέρει. Αυτά τα αυτοκίνητα μπορούμε, ρεαλιστικά, να ελπίζουμε να αγοράσουμε και στην τελική, εμένα προσωπικά, αυτά τα αυτοκίνητα μου αρέσουν περισσότερο. Πάμε λοιπόν… τι έχουμε να περιμένουμε;

Audi RS3

Audi RS3 rendering

Η Audi, παρουσίασε στο φετινό Worthersee το A3 clubsport quattro concept και σε αυτό το σημείο, είναι σίγουρο πως μερικά στοιχεία από εκείνο το πρωτότυπο κτήνος, θα περάσουν στο RS3 παραγωγής. Ο προφυλακτήρας αναμένεται να είναι νέος, οι ζάντες μεγάλες, τα φρένα μέσα σε αυτές θα τις “γεμίζουν” και στο πίσω μέρος, θα υπάρχει επίσης νέος προφυλακτήρας με διπλές, οβάλ απολήξεις για την εξάτμιση. Κάτω από το καπό του επερχόμενου hot hatchτης Γερμανικής εταιρίας, θα βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος, 5-κύλινδρος κινητήρας, με χωρητικότητα 2.5 λίτρων που θα αποδίδει 360-400 άλογα και θα συνδυάζεται κατά πάσα πιθανότητα, με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η ισχύς θα περνά στον δρόμο και από τους 4 τροχούς. Το Audi RS3, θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Παρισιού τον Οκτώβριο.

Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R Concept 8

Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε το πόσες φορές έχουμε δει το Honda Type-R concept. Το αυτοκίνητο έχει κάνει τον γύρο του κόσμου και η Honda, φροντίζει να το προωθεί με βαρυσήμαντες δηλώσεις: Θα είναι το πιο ακραίο που έχει κατασκευάσει, θα είναι το ταχύτερο μπροστοκίνητο στο Nurburgring (αν και ψιλο-μάζεψε αυτή τη δήλωση) κλπ κλπ. Η ουσία είναι, ότι θα κινείται από έναν ολοκαίνουριο, δίλιτρο, turbo κινητήρα που θα αποδίδει “τουλάχιστον 280 άλογα” και 400 Nm ροπής και μάλλον θα συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και όχι κάποιο καινούριο, 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Από εκεί και πέρα, πολλά ακούγονται (τετραδιεύθυνση P-AWS, ρεζερβουάρ στο κέντρο, νέα πρωτοποριακή πίσω ανάρτηση κλπ) αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ούτε το πώς θα είναι δεν ξέρουμε. Θέλουμε να είναι σαν το concept και ξέρουμε ότι η Honda το έχει τολμήσει στο παρελθόν (βλ. Civic προηγούμενης γενιάς) αλλά μέχρι να παρουσιαστεί επίσημα κάτι, όλα είναι εικασίες…

Mercedes-Benz A45 AMG

Large Image

Η Mercedes-Benz, μπορεί να βρίσκεται –θεωρητικά- στην κορυφή της κατηγορίας, αλλά να είσαι σίγουρος πως δεν πρόκειται να καθίσει με σταυρωμένα χέρια ενώ σφετεριστές, εποφθαλμιούν τον θρόνο της. Η AMG έχει ήδη εξελίξει βελτιώσεις για τον M133 (ο κινητήρας της A45 AMG) που λογικά θα ανεβάζουν την ειδική ιπποδύναμη του κοντά στα 200 άλογα ανά λίτρο! Λογικά, η ανανεωμένη A45 AMG, θα παρουσιαστεί μέσα στο 2015 ή το αργότερο, στις αρχές του 2016.

Peugeot 308 R

Peugeot 308 R Concept Live in Frankfurt 2013

Οι Γάλλοι της Peugeot έχουν μείνει έξω από τον στίβο μάχης των hot hatches για αρκετό καιρό αλλά ειλικρινά, ποιος πιστεύει πως οι μηχανικοί της Peugeot Sport ξέχασαν να στήνουν αυτοκίνητα; Γνωρίζουμε ήδη πως θα υπάρξει έκδοση παραγωγής του concept που περιφέρει η Peugeot. Ακούγεται μάλιστα, πως κάτω από το καπό του, θα υπάρχει ένας turbo 1600άρης με 270 άλογα και 330 Nm ροπής και πως θα γίνει χρήση ανθρακονημάτων για τη μείωση του βάρους, χωρίς ωστόσο να γίνεται σαφές πόσο εκτενής θα είναι. Κατά τα άλλα, η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και από εκεί, μέσω ενός Torsen LSD στον δρόμο.  Τουλάχιστον αυτό ήταν το setup του πρωτότυπου. Μην δίνεις σημασία στην περίεργη διχρωμία, αλλά –δυστυχώς- ούτε στα τρομερά φρένα της Alcon… δεν πιστεύω πως θα περάσουν στην παραγωγή. Αναμένεται λανσάρισμα εντός του 2015.

Ford Focus RS

2oovyUjr7nWgcdz

Η Ford παρουσίασε στο Goodwood το ανανεωμένο Focus ST αλλά κρατάει το καλύτερο για το τέλος. Όπως με την προηγούμενη γενιά, έτσι και με αυτήν, η RS έκδοση θα έρθει προς το τέλος της “ζωής” του τρέχοντος Focus. Μέχρι στιγμής, επίσημα, η Ford “παίζει” μαζί μας αφού ακόμα δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τίποτα, παρότι έχουμε δει ένα βαριά καμουφλαρισμένο Focus RS να δοκιμάζεται στη Γερμανία. Όταν βγει πάντως, περιμένουμε να κινείται από έναν τετρακύλινδρο Ecoboost 2.3 λίτρων με απόδοση 330-350 ίππων. Με δεδομένο πως ισχύ θα λαμβάνουν μόνο οι εμπρός τροχοί, η τοποθέτηση ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης καθώς της γνωστής Revoknuckle ανάρτησης θεωρείται βέβαια. Πέραν αυτών, τα συνηθισμένα. Εξωφρενικό bodykit, μεγαλύτερα φρένα, φαρδύτερα ελαστικά και τιμή που λογικά, θα ξεπερνά τα 35.000 ευρώ στο εξωτερικό, όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις το 2016.

Volkswagen Golf R400

GolfR_400

Άλλο ένα concept που θα περάσει στην παραγωγή. Το Golf R400, που παρουσιάστηκε από την Volkswagen στην έκθεση του Πεκίνου, θα είναι η κορυφαία έκδοση του Golf, πάνω από το R. Θα διατηρήσει τον δίλιτρο turbo κινητήρα του concept κάτω από το καπό, ο οποίος λογικά, θα παράγει κοντά στα 400 άλογα. Προφανώς η VW θέλει να μπει στο μάτι της Mercedes, οπότε θα πιέσει τον δίλιτρο μέχρι εκεί που αισθάνεται πως αντέχει αξιόπιστα, αλλά δεν ξέρουμε πού ακριβώς είναι αυτό το όριο. Τα 100km/h από στάση, έρχονται για το concept σε 3.9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ήταν 280km/h (περιορισμένη) αλλά επίσης δεν ξέρουμε πώς θα μεταβληθούν αυτά τα νούμερα για το μοντέλο παραγωγής. Αυτό που ξέρουμε, είναι ότι η εμφάνιση δεν θα αλλάξει δραστικά (σε σύγκριση πάντα με το concept) και πως θα είναι τετρακίνηση. Πότε θα βγει το Golf R400; Λογικά μέσα στο 2015 θα παρουσιαστεί το μοντέλο παραγωγής με τις πωλήσεις να ξεκινούν είτε στα τέλη εκείνου του έτους είτε στις αρχές του επόμενου.

Opel Astra OPC

opel-astra-opc-extreme-6828

Ελλείψει κάποιου rendering για το ανανεωμένο Opel Astra OPC, έβαλα το Astra OPC Extreme της τρέχουσας γενιάς. Απλά το αναφέρω για να μην μπερδευτείς. Από εδώ και πέρα, ότι πω, ισχύει για το επόμενο Astra OPC, το οποίο περιμένουμε να παρουσιαστεί στην έκθεση της Φρανκφούρτης, τον Σεπτέμβριο του 2015. Αυτά που ακούγονται για το νέο OpelAstra είναι ενθαρρυντικά. Ανανεωμένος σχεδιασμός με επιρροές από το Monza concept, 100 κιλά χαμηλότερο βάρος κ.ά. Με δεδομένο πως το τρέχον OPC είναι ήδη ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο αν και ελαφρώς υποτιμημένο, δεν θα μου έκανε εντύπωση αν το επόμενο, είναι ακόμα καλύτερο. Η ιπποδύναμη, ακόμα και να μην αυξηθεί, είναι επαρκής (280 άλογα) και το Opel Performance Center, φαίνεται πως έχει μάθει να την εκμεταλλεύεται και να μην την σπαταλά σε σπινιαρίσματα και υποστροφές. Θα είναι ένας αξιόλογος αντίπαλος στην κατηγορία και όποιος το υποτιμήσει, θα έχει πρόβλημα.

Hyundai i30 N

2013_hyundai_i30_sr_australia_01-0819

Τελευταίο στη λίστα, το γρήγορο Hyundai. Στα τέλη του 2013, η Κορεάτικη φίρμα ανακοίνωσε το υπο-brand επιδόσεων της, το οποίο ονόμασε “N”. Τότε, μάθαμε πως το πρώτο “hot” μοντέλο της, θα είναι το i20 που περιμένουμε το 2015 αλλά σίγουρα θα ακολουθήσουν κι άλλα. Επίσης σίγουρα, ένα από αυτά, θα είναι το μεσαίο, i30. Δεν γνωρίζουμε ακόμα λεπτομέρειες και για να είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω αν θα είναι στην ίδια κατηγορία με τα προαναφερθέντα οχήματα αλλά με κιβώτια διπλού συμπλέκτη και κινητήρες να εξελίσσονται και να χρησιμοποιούνται από μοντέλα του group Hyundai-KIA και κινητήρες δεν θα μας έκανε εντύπωση αν οι Κορεάτες στοχεύσουν ψηλά με την δεύτερη τους απόπειρα. Η κυκλοφορία του i30 N, τοποθετείται στο 2017.

Nissan Pulsan Nismo

Nissan Pulsar Nismo2

Ένα μυαλό χειμώνα καλοκαίρι… ξεχνά πράγματα. Δυστυχώς, αυτό έγινε και με το (φημολογούμενα) επερχόμενο Nissan Pulsar Nismo. Έστω και αργότερα όμως, προστέθηκε γιατί η έλλειψη του σημειώθηκε. Μέχρι στιγμής, δεν γνωρίζουμε πολλά για την hot έκδοση του ολοκαίνουριου Pulsar. Ακούγεται πως θα φορά έναν νέο, 1800άρη turbo κινητήρα με απόδοση 270 ίππων και πως θα παρουσιαστεί μέσα στο 2015, πιθανώς στην έκθεση της Φρανκφούρτης, τον Σεπτέμβριο αλλά τίποτε δεν είναι σίγουρο. Επίσης, θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε αν θα ακολουθήσει το παράδειγμα του Sunny GTi-R και αποκτήσει τετρακίνηση αλλά με δεδομένο πως εκείνο ήταν “holomogation special” και δεν έχει ακουστεί κάτι αντίστοιχο για το σύγχρονο… τότε μάλλον δύσκολα. Πάντως η Nismo ξέρει να στήνει αυτοκίνητα και το καυτό Pulsar είναι ένα μοντέλο που περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε τι μπορεί να κάνει απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό.