Tuesday, October 15, 2013Fortune The Most Powerful WomenWashington, D.C., USA9:00 AM SOLUTIONS DESK OPENSPhotograph by Stuart Isett/Fortune Most Powerful Women

Η Διευθύνων Σύμβουλος της General Motors, Mary Barra είχε μια αρκετά δύσκολη πρώτη χρονιά στο τιμόνι του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς έπρεπε να διαχειριστεί τα εκατομμύρια των ανακλήσεις και τις ακροάσεις του Κογκρέσου για τον χειρισμό τους. Παρά το γεγονός αυτό, η Αμερικάνα εισέπραξε περίπου 14.400.000 δολάρια (€12,6 εκατ.) το 2014, με τη Barra και άλλα κορυφαία στελέχη της εταιρίας να λαμβάνουν ακόμα περισσότερο μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2015.

Έτσι, η Barra πρόκειται να βραβευθεί με 79.639 μετοχές, ως μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδίου κινήτρων της GM μέσα στο τρέχον έτος, με το νούμερο αυτό να είναι πάνω από 10.000 μεγαλύτερο σε σχέση με πέρυσι. Με βάση την τρέχουσα τιμή της μετοχής, το παραπάνω χαρτοφυλάκιο αξίζει περίπου 3.000.000 δολάρια (2.64 εκατ. ευρώ). Όμως, δεν θα είναι μόνο η Barra που θα πάρει επιπλέον μετοχές, με τον πρόεδρος της εταιρείας, Dan Ammann, να παίρνει 29.865 μετοχές, αξίας περίπου 1.100.000 δολάρια, και ο επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων, Mark Reuss, να λαμβάνει 25.385 από αυτές, που αποτιμώνται σε περίπου 955.000 δολαρίων.

gm-president-dan-ammann-l-to-r-ceo-mary-barra-and-executive-vice-president-mark-reuss_100468747_l

Η Barra είχε βασικό μισθό των 1.600.000 δολάρια (1,4 εκατ. ευρώ) το 2014, 100.000 δολάρια λιγότερα από τον προηγούμενο CEO, Dan Akerson, ωστόσο ένα βραχυπρόθεσμο πρόγραμμα παροχής κινήτρων και οι 69.214 μετοχές που είχε της απέφεραν συνολικό εισόδημα περίπου 14,4 εκατομμύρια δολάρια, όταν σε σύγκριση με τον απερχόμενο CEO, αυτός είχε εισόδημα το τελευταίο χρόνο 11.100.000 δολάρια. Για το 2014 η GM παρουσίασε κέρδη $2,8 δισ., ενώ έχουν υπάρξει φήμες ότι η GM αγοράζει βραβεία για την Mary Barra για να βελτιώσει την εικόνα της.

Συνολικά η GM θα δώσει σε 12 μεγαλοστελέχη της μετοχές αξίας 9,6 εκατ. δολαρίων, με ένα δικαστήριο να αποφασίζει σήμερα το αν η νέα GM θεωρείται το ίδιο υπεύθυνη με την παλιά GM. Αν το δικαστήριο αποφασίσει πως η νέα GM είναι υπεύθυνη, τότε θα πρέπει να πληρώσει όσους ανθρώπους έχουν κινηθεί νομικά απέναντί της, και υποστηρίζουν πως η νέα GM, μετά πτώχευσης εποχή δηλαδή, είναι υπεύθυνη για τα θύματα που άφησαν πίσω τους τα αυτοκίνητα της με τις προβληματικές μίζες, αλλά και τα υπόλοιπα εκατ. αυτοκίνητα που ανακάλεσε μέσα στο 2014.