Η Toyota παρουσίασε σήμερα την πειραματική της τεχνολογία για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου, τον οποίο τοποθετεί στο GR Yaris. Το υδρογόνου σαν καύσιμο, οι δεξαμενές καυσίμου και η διαδικασία ανεφοδιασμού του πειραματικού οχήματος είναι τα ίδια με αυτά του Mirai, ήτοι του εμπορικά διαθέσιμου ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου της Toyota.
Ωστόσο, ενώ το Mirai χρησιμοποιεί χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας, το πειραματικό GR Yaris διαθέτει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με το υδρογόνο ως καύσιμο.
Ενώ η τεχνολογία κινητήρων καύσης υδρογόνου βρίσκεται ακόμη στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης και πειραματισμού, που ξεκίνησε το 2017 και δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορική χρήση, o συγκεκριμένος κινητήρας έχει τοποθετηθεί σε ένα αγωνιστικό που βασίζεται στο πειραματικό υδρογονοκίνητο Corolla Sport και συμμετέχει στο πρωτάθλημα Super Taikuyu Series 2021 της Ιαπωνίας, με την ομάδα της Orc Rookie Racing.
Ο νέος κινητήρας της Toyota βασίζεται στον G16E-GTS του GR Yaris, ήτοι στον τρικύλινδρο 1.618 κ.εκ κινητήρας, ο οποίος φέρει τροποποιημένο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου και ψεκασμού, έτσι ώστε να μπορεί να καταναλώνει υδρογόνο αντί για βενζίνη.
Σύμφωνα με την Toyota, η καύση του υδρογόνου γίνεται με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με την καύση της βενζίνης και έτσι βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα, ο οποίος παράγει ήχο και έχει μηδενικές εκπομπές CO2, αλλά εξακολουθεί να παράγει NOx, λόγω της μικρής καύσης λαδιού, όπως ακριβώς συμβαίνει και στους κινητήρες βενζίνης.